Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa kun elämästä ei tullutkaan mitään?

Vierailija
28.09.2012 |

Kun ei saanutkaan sitä mitä halusi ja yritti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai.. itse ainakin yritän.

Vierailija
2/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikein ole mitään sellaisia pieniä asioita mistä nautin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mitään korviketta?

Vierailija
4/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuli sen sijaan mitä halusit ja yritit? Elämä on tässä ja nyt, ei missään muualla.

Vierailija
5/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei saanutkaan sitä mitä halusi ja yritti?

Tee unelmistasi totta! Ja muista aina surkealla hetkellä niitä ihmisiä, jotka eivät ole saaneet mitään. Elävät sodan tai muun julmuuden kanssa.

Tee vaikka yksi tavoite, josta voit nauttia esim. kymmenen vuoden päästä.

ps. Koskeeko ongelmasi aviosuhdetta, työtä, lapsia...?

Vierailija
6/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikein ole mitään sellaisia pieniä asioita mistä nautin.

Metsän äänistä ja väreistä. Hyvästä tv-ohjelmasta tai leffasta. Terveydestä, mutta se onkin jo iso asia mistä olla kiitollinen.

Vierailija
7/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuli sen sijaan mitä halusit ja yritit? Elämä on tässä ja nyt, ei missään muualla.

Tuli jonkun ihan toisen naisen elämä. Mä en tykkää tän naisen elämästä yhtään. Tämä ei ole kivaa eikä hauskaa. Ei tämä ole sitä elämää mitä mulle piti tulla! Mä olen vankina vieraassa paskassa elämässä ja olen onneton ja epätoivoinen!

Vierailija
8/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut työtä missä viihdyn ja ilmapiiri hyvä. Myös parisuhde ei sellainen kuin halusin. Kaikkea muuta.

Vierailija
9/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aina tavoitteena akateeminen tutkinto enkä kyennyt siihen. Ei auta kuin odottaa että elämä menee ohi.

Vierailija
10/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jonkun ihan toisen naisen elämä. Mä en tykkää tän naisen elämästä yhtään. Tämä ei ole kivaa eikä hauskaa. Ei tämä ole sitä elämää mitä mulle piti tulla! Mä olen vankina vieraassa paskassa elämässä ja olen onneton ja epätoivoinen!

Iloa on vaikea löytää, jos kaikki valo on kadonnut. Päällepäin elämä voi näyttää ihan normaalilta, mutta masennukselle ei tunnu voivan mitään. Itsemurhaa en halua lasten takia tehdä.

t. toinen epätoivoinen

Vierailija
11/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

[/quote]

[/quote]

Onko keinoa parantaa elämääsi?

En minäkään ole tälläistä elämää halunnut tai toivonut, mutta tässä se nyt on ja itse voin vaan sitä parantaa..tai sitten tyytyä tähän..

t.2

Vierailija
12/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta vakavasti ajatellen, niin mä kyllä osaan iloita pienistä asioista, välillä ainakin tai olen muistini mukaan ainakin selvästi joskus osannut, mutta pari isomman linjan juttua on ollut mulle niin massiivisia kriisejä, suruja ja pettymyksiä, että kyllä mäkin välillä kyseenalaistan vakavasti koko tämän ***kan. Mutta voishan olla niin paljon pahemminkin, joten. Mutta silti.

Vierailija
13/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä monella tavalla yrittänyt. Olen yrittämästä päästyänikin yrittänyt saada elämäni sellaiseksi kuin haluaisin mutta en onnistu. Tuntuu, että mitä kovemmin yritän sitä enemmän menee pieleen! Mitä kovemmin ponnistelen sitä kauemmas kaikki karkaa. :-(( AP

Vierailija
14/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin täytyy tarkasti miettiä, että ovatko ne nykyiset haaveesi oikeasti TÄYSIN mahdottomia, vai olisiko jokin reitti pyrkiä niitä kohti olemassa. Jos reitti on, niin sitten valitus stop ja määrätietoisesti pyrkimään askel kerrallaan kohti näitä päämääriä, yksi kerrallaan.

Jos kuitenkin on niin, että nämä haaveet on täysin mahdottomia, tyyliin haluaisi lapsia mutta vaihdevuodet jo päällä tai haluaisi ammattiin jonka terveydentila ehdottomasti estää, niin siinä tapauksessa täytyy alkaa etsiä elämään muita ilonaiheita ja tavoitteita. Surra surunsa siitä, että on asioita joita ei nyt vaan saanut, mtuta aikansa surtuaan päättää lähteä jatkamaan matkaa.

Sinne pohjalle ja menetyksiin ei pidä jäärä kierimään ja katkeroitumaan, vaan miettiä, mitä MUITA asioita elämässä voisi haluta. Mikä itseä kiinnostaa, mikä toisi iloa elämään. Nämä voivat olla isoja asioita tai pieniä asioita. Mutta vaikka asettaisi isoja pitkän tähtäimen suunnitelmia (uusi ammatti tai puolison löytäminen tms) niin joka tapauksessa kannattaa lisätä iloa tuovia aiheita myös arkeen juuri nyt. Esim. jos nauttii musiikista muttei sitä ole juuri ostanut ja kuunnellut, alkaa aktiivisesti ja päivittäin kuunnella. Tai aloittaa harrastuksen. Tai ostaa viherkasveja ja alkaa hoivata niitä. Tai varaa itselleen matkan.

Vierailija
15/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä itse! ja sen tosiaan voi muuttaa, kuolleena se ei sitten enää onnistukaan.

Vierailija
16/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä itse! ja sen tosiaan voi muuttaa, kuolleena se ei sitten enää onnistukaan.

Vierailija
17/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita katsomalla peiliin. Kampaa hiuksesi nätisti, jos omistat meikkiä niin kokeile, jos niillä saisit jotain aikaan.

Mitkä ne suurimmat puutteet ovat?

Kirjoita ne kahteen sarakkeeseen. Yhteen ne, joille et voi yhtään mitään ja toiseen ne, joille voit.

A-sarakkeeseen esim. synnynnäinen kuulovamma, B-sarakkeeseen asunto ja koulutus.

Tarkista se ensimmäinen sarake, olisiko sittenkin asialle tehtävissä jotain. Jos tavoitteesi oli olympiavoitto, mutta toinen jalkasi puuttuu, ala treenata paralympialaisiin.

Toisen sarakkeen asiat paloittele pienemmiksi tavoitteiksi.

Esimerkiksi yliopistotutkinto: 11. vaihe. valmistaudu sisäänpääsyyn. Vaihtoehtoja a) pääsykoe ja b) avoimen väylä. Ilmeisesti a ei ole onnistunut, joten siirry kohtaan b ja ala etsiä opintojasi tukevia avoimen yliopiston kursseja. Varaudu siihen, että sielläkin tulee ensimmäisestä tentistä hylätty, joten varaa ensimmäisiin jaksoihin vähän enemmän aikaa.

Tee itsellesi "portaat" joita pitkin kiipeät nykyisestä elämäsi montusta ylöspäin. Tee ainakin ensimmäisistä askelmista riittävän pieniä.

Jo kotoa uloslähteminen voi olla yksi pieni askel, ja sen voi aloittaa esimerkiksi mieleiseltä kansalaisopiston kurssilta.

Vierailija
18/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita katsomalla peiliin. Kampaa hiuksesi nätisti, jos omistat meikkiä niin kokeile, jos niillä saisit jotain aikaan.

Kirjoita ne kahteen sarakkeeseen. Yhteen ne, joille et voi yhtään mitään ja toiseen ne, joille voit.

A-sarakkeeseen esim. synnynnäinen kuulovamma, B-sarakkeeseen asunto ja koulutus.

Tarkista se ensimmäinen sarake, olisiko sittenkin asialle tehtävissä jotain. Jos tavoitteesi oli olympiavoitto, mutta toinen jalkasi puuttuu, ala treenata paralympialaisiin.

Esimerkiksi yliopistotutkinto: 11. vaihe. valmistaudu sisäänpääsyyn. Vaihtoehtoja a) pääsykoe ja b) avoimen väylä. Ilmeisesti a ei ole onnistunut, joten siirry kohtaan b ja ala etsiä opintojasi tukevia avoimen yliopiston kursseja. Varaudu siihen, että sielläkin tulee ensimmäisestä tentistä hylätty, joten varaa ensimmäisiin jaksoihin vähän enemmän aikaa.

Tee itsellesi "portaat" joita pitkin kiipeät nykyisestä elämäsi montusta ylöspäin. Tee ainakin ensimmäisistä askelmista riittävän pieniä.

Jo kotoa uloslähteminen voi olla yksi pieni askel, ja sen voi aloittaa esimerkiksi mieleiseltä kansalaisopiston kurssilta.

Vierailija
19/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän sanoi, että on jo yrittänyt ja yrittänyt mutta ei ole onnistunut. Miksi luulet, että meikkaaminen mitään muuttaisi?

Vierailija
20/21 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko hän esim terminaalivaiheessa, tai muuten vaan nyt päättänyt lyödä hanskat tiskiin? Ei munkaan elämästä tullut 'mitään' mitä piti, mutta mulla on nyt ikää 35e, eli tod näk on tässä vielä jokunen vuosi aikaa muuttaa asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme