Minkä kokoinen jalka n. 10-vuotiaalla lapsellasi on?
Kommentit (260)
Terve kirjoitti:
Täytän kesällä 11 ja kengän koko 40-42 riippuu iha kengistä (oon tyttö)
herttileiri sentään mitkä kaviot :0 susta kasvaa jättiläinen!
Poika 10,5-vuotias, kengät on 36-37 riippuen mallista.
Poika. Muut 38 mutta lämminvuorikumpparit 37.
Vanhempi poika 10v oli 40-41 kengänkoko, nyt 12v 43kokokoinen kanootti, jossain malleissa jopa 44.
Toinen poika 8v ja kengänkoko 34-35, ei ole ihan samaa skaalaa kun veljellään vaikkei pienijalkainen hänkään, veljellä oli n. 38kengänkoko 8vuotiaana
Herätys! Miksi tällaista tarvitsisi tietää? Kysykää aina itseltänne minkä takia teiltä kysytään jotain, varsinkin jos on kyse lastenne tiedoista, mitoista, painoista jne., etenkin jaloista.
Kyseessä on lähes aina tiedonkeräys fetissimielessä. Älkää vastatko sille, varmuuden vuoksi.
Tyttö 10v koko 40-41. Hänelle tulee saman kokoinen jalka kuin minullakin, eli 41-42 ja siihen pysähtyy. Ja ihan turha tulla taivastelemaan kokoa, eipähän tarvi sen jälkeen enää ostaa uusia kenkiä, kun jalka lakkaa kasvamasta. Tyttö on luokan pisin, kuten minäkin olin tuossa iässä ja lakkasin sitten kasvamasta enää 6. luokan jälkeen.
Tyttö, koko 38-39, eli saman kokoinen kuin minulla oli jo siinä iässä.
Kuka näitä alapeukuttaa :D Mulla ei ole lasta, mutta onko kengänkoko joku paremmuuskilpailu lapsilla? Oletan, että pieni kengänkoko tytöllä= hyvä ja pojalla = huono?
Ei ole vielä lapsia, mutta 10-vuotiaana taisin käyttää kokoa 37, eli samaa, mitä nytkin.
Luokkakaverillani toisaalta oli 37:n monot jo eskarissa ja kaverini kengät olivat 10-vuotiaana vasta kokoa 30, joten, jos tämä kysely on sitä varten, että ap ostaa puolitutulle junnulle kengät, niin ehdotan, että kyselet enemmän ja mutuilet vähemmän. Kun se kokoero vaihtelee kuitenkin aika lailla siinä 29:n ja 43:n välillä sukupuolesta, koosta ja murrosiän alkamisen ajankohdasta riippuen
Poika 9v. 36-37
Poika 11v. 38-39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö 10v ja koko 39. Itselläni oli siinä iässä 38 ja siihen se jäi.
Ei edes raskaana kasvanut? Mulla ei ole lapsia, mutta kengänkoko on aikuisena kasvanut 38-43.
Miten voi jalka kasvaa noin paljon aikuisena? Mulla kolme lasta ja jalka edelleen 37-38 mikä oli ennen lapsiakin.
Itsellä oli silloin muistaakseni jo 39. Kasvoi vielä sen verran jälkeenpäin, että nyt mahtuu paremmin 40 koko, vaikka jotkut 39 numeroisetkin mahtuvat. Itselläni ei ole mikään niin "suuri" jalka, mutta jalkaterä pitkä ja kapea. Tykkäsin muutenkin lapsena jo pitää sellaisia kenkiä mitkä eivät olleet yhtään liian pienet. Muistan kuinka nopeasti se jalka kasvoi ja oli 8-vuotiaana koko 38 käytössä eli "aikuisten" kenkiin jouduin nopeasti siirtymään.
Muistui tästä mieleen, että minulle ostettiin 5-luokalla sellaiset talvisaappaat 39 kokoa, joita voin vieläkin käyttää.
Poika, 10v, koko 41.