Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5.luokkalainen tyttö 145 cm / 52 kg

Vierailija
27.09.2012 |

kummityttöni on aina ollut sopusuhtainen tyttölapsi, mutta viime kesänä pulskistunut reippaasti. vaatteettkin käynyt pieneksi, pullea masu pömpöttää kireiden farkkujen vyön yli. tää tyttö vertaili painoaan oman tyttöni kanssa ja sanoi "kesällä mä olin jotain 45 kiloo, mut nyt en enää syö joka päivä karkkia!"

sit ne onnettomat meni käymään puntarissa, ja tää tyttö lehahtikin ihan punaseks, kun vaaka näytti 52 kiloa! kukahan se nyt kauniisti vihjais tytölle alkavasta ylipainosta???

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2012 klo 17:11"]kummityttöni on aina ollut sopusuhtainen tyttölapsi, mutta viime kesänä pulskistunut reippaasti. vaatteettkin käynyt pieneksi, pullea masu pömpöttää kireiden farkkujen vyön yli. tää tyttö vertaili painoaan oman tyttöni kanssa ja sanoi "kesällä mä olin jotain 45 kiloo, mut nyt en enää syö joka päivä karkkia!"

sit ne onnettomat meni käymään puntarissa, ja tää tyttö lehahtikin ihan punaseks, kun vaaka näytti 52 kiloa! kukahan se nyt kauniisti vihjais tytölle alkavasta ylipainosta???
[/quote]

BMI yli 27, jonkin verran siis ylipainoa. Normipaino 31-47 kg.

Vierailija
22/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="27.09.2012 klo 17:11"]kummityttöni on aina ollut sopusuhtainen tyttölapsi, mutta viime kesänä pulskistunut reippaasti. vaatteettkin käynyt pieneksi, pullea masu pömpöttää kireiden farkkujen vyön yli. tää tyttö vertaili painoaan oman tyttöni kanssa ja sanoi "kesällä mä olin jotain 45 kiloo, mut nyt en enää syö joka päivä karkkia!"

[/quote]

BMI yli 27, jonkin verran siis ylipainoa. Normipaino 31-47 kg.
[/quote]

Lapsilla EI tuijoteta bmi:tä koska pituuskasvu on vielä käynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on olemassa oma bmi laskutapa jonka mukaan noilla mitoilla on huomattava ylipaino.

http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille

Vierailija
24/31 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan valetta tuo painon laskija juttu. Olen itse 11-vuotias tyttö, ja olen 150cm pitkä ja painan 42kg. Ei lapsena tarvi punnita onko liian laiha vaikos liian läski. En kannata tuota! Lapset ovat lapsia. He kasvavat, ne ovat kasvuvaiheessa. Ei tuossa ole järkeä!😶 en kannata.

Vierailija
25/31 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kummityttöni on aina ollut sopusuhtainen tyttölapsi, mutta viime kesänä pulskistunut reippaasti. vaatteettkin käynyt pieneksi, pullea masu pömpöttää kireiden farkkujen vyön yli. tää tyttö vertaili painoaan oman tyttöni kanssa ja sanoi "kesällä mä olin jotain 45 kiloo, mut nyt en enää syö joka päivä karkkia!"

Mun lapsi on 150 ja painaa 32...

Vierailija
26/31 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin 10-v / vitosella 165/59, kahden vuoden päästä 179cm / 56, en muuttanut mitenkään elintapojani.

Vierailija
27/31 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vinkata. Itsekin olin tuon ikäisenä vähän pullukka, mahdollisesti jossain kohtaa hyvinkin lähellä tuon tytön mittoja. Ahdistuin hirveästi painostani ja sairastuin syömishäiriöihin vuosikausiksi. Muistan että vitos- kutos-luokilla moni tyttö stressasi painoaan ja koki itsensä lihavaksi. Yläasteen aikana suurin osa laihtui ihan itsestään pituuskasvun myötä sopusuhtaisiksi nuoriksi naisiksi.  Eli ei mitään ylimääräistä huomauttelua ulkopuoliselta taholta. Tietysti vanhempien pitää rajoittaa karkin ym syömistä ja pitää huolta ruokavaliosta. Mutta tytön ei tuota asiaa pidä alkaa tuossa iässä stressaamaan.

Vierailija
28/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon 11v tyttö. Oon myös 145cm ja 31kg. Terkkari sanoo etten saa enää laihtua. Yritän kyllä syödä ja "lihottaa" itteeni mutta ei onnistu. Oon aina ollu hoikka. Noin puoli vuotta sitten olin 35kg ja nyt 31-33kg. Paino heittelee paljon. En todellakaan ole laihduttanut tarkotuksella. Paino on vaan laskenut. Onko vinkkejä painon nostamiseen?

Vierailija
29/31 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon 11v tyttö. Oon myös 145cm ja 31kg. Terkkari sanoo etten saa enää laihtua. Yritän kyllä syödä ja "lihottaa" itteeni mutta ei onnistu. Oon aina ollu hoikka. Noin puoli vuotta sitten olin 35kg ja nyt 31-33kg. Paino heittelee paljon. En todellakaan ole laihduttanut tarkotuksella. Paino on vaan laskenut. Onko vinkkejä painon nostamiseen?

Vierailija
30/31 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos olen 155cm pitkä ja 5lk ja painan 55,4kg niin olenko ylipainoinen?

Vierailija
31/31 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun samanikäinen on 141cm ja vain 23kg. Todella hoikka, vaikka syö aivan normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi