Voiko taksilla lähteä synnytysairaalaan??
Tälläinen voi siis tulla kyseeseen vaikka oma auto onkin.Ottaako kusk vastaan synnärille menevää asiakasta,varsinkin jos liruttelisi lapsivettä?
Kommentit (21)
totta kai ne kyytiin ottaa, jos nyt et jo huuda ja kilju linkkuveitsiasennossa.
Onhan sitä ambulanssikin olemassa.Viimeksi mentiin omalla autolla synnärille ja paareilla sairaalan olevalta ponnistamaan.Saatan siis olla hieman "hidas"lähtemään.
AP
Ja ambulanssi ei ole taksi. Joten jos on kykenevä taksiin, ei ole tarvetta SAIRAANKULJETUKSEEN!
jos ei ole seutulippuunkaan varaa.
taksilla. Harva jaksaa mennä siinä tilanteessa julkisilla, vaikka kaveri meni kyllä bussilla :) Ambulanssi on hätätilanteita varten. Synnärille meno on harvoin sellainen.
Pyyhe alle, jos vettä tulee.
tarve ponnistaa niin että "osaakohan" se taksikuski sitten ajaa mahd.nopeasti sinne synnärille ja mitenköhän se siinä reagoi mun huohotuksiin,mietityttää vaan.
Toivon kyllä että osaan tällä kertaa suunnata ajoissa kohti synnäriä niin pääsee omalla autolla menemään.
ap
tarve ponnistaa niin että "osaakohan" se taksikuski sitten ajaa mahd.nopeasti sinne synnärille ja mitenköhän se siinä reagoi mun huohotuksiin,mietityttää vaan.
Toivon kyllä että osaan tällä kertaa suunnata ajoissa kohti synnäriä niin pääsee omalla autolla menemään.ap
ajaa maisemareittiä sinne synnärille ja alkaa vielä monotonisella oppaan äänellä selostamaan että 'hyvät matkustajat aivan hetken kuluttua oikealla avautuu näkymä eduskuntataloon, joka on rakennettu...' niin ja sitten se varmaan närkästyneenä sanoo, että ne joita ei opastus kiinnosta vois silti olla huohottamatta ja puuskuttamatta.
Onko tää vitsi! Me asutaan Helsingin kantakaupungissa kuten aika moni muukin, eikä meillä ole omaa autoa kuten ei aika monella muullakaan kantakaupungissa asuvalla. Millä nää kaikki menee synnyttään, lanssiko kaikille pitäis tilata (niillä ehkä on ihan tarpeeksi niitä oikeitakin ajoja) vai bussilla? :D Ei kyllä mä tilasin taksin ja suorinta reittiä synnärille pyyhe pepun alla, ihan kun oltais omallakin autolla menty.
Synnytysvalmennuksessa ihan suositeltiin tulemaan taksilla siksi, että parkkipaikkoja ei ole useinkaan tarpeeksi just sillä hetkellä kun on oikeesti kiire.
Ja ambulanssi ei ole taksi. Joten jos on kykenevä taksiin, ei ole tarvetta SAIRAANKULJETUKSEEN!
Mä olin ihan kykenevä juttelemaan normaalisti ja käppäilemään synnytyssaliinkin, eikä hoitsutkaan tajunnu että synnytän NYT enkä joskus. Vartti vaakatasoon pääsystä ja vauva oli kainalossa. Kyllä siinä taksikuskilla ois ihmettelemistä kun takapenkille täräyttäs tulemaan... Meiltä kestää nääs puoli tuntia autolla sairaalaan. No, sainkin ohjeeksi, että jos vielä teen lapsen, otan ambulanssin.
Mä olin ihan kykenevä juttelemaan normaalisti ja käppäilemään synnytyssaliinkin, eikä hoitsutkaan tajunnu että synnytän NYT enkä joskus. Vartti vaakatasoon pääsystä ja vauva oli kainalossa. Kyllä siinä taksikuskilla ois ihmettelemistä kun takapenkille täräyttäs tulemaan... Meiltä kestää nääs puoli tuntia autolla sairaalaan. No, sainkin ohjeeksi, että jos vielä teen lapsen, otan ambulanssin.
Kuopus syntyi samantien ku päästiin ovesta sisälle. Ihan itse kävelin synnytyssaliin ja inahdustakaan en päästänyt ennen ponnistamista. Meiltä tunnin matka sairaalaan, joten ens kerralla lanssi tai ainakin paikalliseen ensiapuun arvioitavaksi, uskaltaako lähteä omalla.
Makasin kippurassa takapenkillä ja uikutin. Taksikuski ajoi kyllä tosi lujaa. Piti väliin aina rauhoitella, että en mä tähän synnytä...
Vaipassahan on kalvo, joka estää sitä penkkiä kasttumasta. Mä käytin pientä vaippaa, jokla tuli äitiyspakkauslaatikossa:-). Ja ihan hyvä oli, vaippa oli sangen täynnä sairaalaan päsätyämme. Kätilö sanoi että hieno juttu, voioll avrama etä lapsivesi on tullut:-9
Vaipassahan on kalvo, joka estää sitä penkkiä kasttumasta. Mä käytin pientä vaippaa, jokla tuli äitiyspakkauslaatikossa:-). Ja ihan hyvä oli, vaippa oli sangen täynnä sairaalaan päsätyämme. Kätilö sanoi että hieno juttu, voi olla varma etä lapsivesi on tullut:-)
Itse ajelin taksia kymmenisen vuotta sitten Helsingissä, ja ainakin minun taksiini myös synnärille menevät asiakkaat olivat tervetulleita. Taksin penkeissä oli helposti puhdistettavat kenonahkapäälliset (oikeasti siellä alla oli peruskangasverhoilu).
Jos asiakas taksia tilatessaan kertoo taksikeskukselle, että on menossa esim. Stadissa kiireesti naistenklinikalle tai kättärille, niin taksikuski saa siitä tiedon auton datalaitteelle ja voi mielessään miettiä parhaan reitin jo etukäteen.
Itse ajoin jalkakäytävälle odottamaan asiakasta, jotta hänellä on rapusta lyhyt ja helppo nousu autoon. Olin jo valmiiksi auton ulkopuolella avaamassa ovea ja kysyin, haluaako asiakas etu- vai takapenkille.
Sitten ajoin kohteeseen ripeästi, mutta pehmeästi, eli mutkissa, töyssyissä ja liikennevaloissa tein nopeuden muutokset rauhallisesti. Synnäriä lähestyttäessä aloitin maksutapahtuman jo ennen kuin auto oli pysähtynyt, jotta tuleva isä saattoi maksaa ilman viivytyksiä.
Tämä on oma kokemukseni, mutta taksissahan aina kuljettaja vaikuttaa palvelualttiuteen ja erilaisiin tilanteisiin reagoimiseen, joten yleispätevää vastausta ei voi antaa.
Mutta rohkeasti taksilla vaan!
Itse ajelin taksia kymmenisen vuotta sitten Helsingissä, ja ainakin minun taksiini myös synnärille menevät asiakkaat olivat tervetulleita. Taksin penkeissä oli helposti puhdistettavat kenonahkapäälliset (oikeasti siellä alla oli peruskangasverhoilu).
Jos asiakas taksia tilatessaan kertoo taksikeskukselle, että on menossa esim. Stadissa kiireesti naistenklinikalle tai kättärille, niin taksikuski saa siitä tiedon auton datalaitteelle ja voi mielessään miettiä parhaan reitin jo etukäteen.
Itse ajoin jalkakäytävälle odottamaan asiakasta, jotta hänellä on rapusta lyhyt ja helppo nousu autoon. Olin jo valmiiksi auton ulkopuolella avaamassa ovea ja kysyin, haluaako asiakas etu- vai takapenkille.
Sitten ajoin kohteeseen ripeästi, mutta pehmeästi, eli mutkissa, töyssyissä ja liikennevaloissa tein nopeuden muutokset rauhallisesti. Synnäriä lähestyttäessä aloitin maksutapahtuman jo ennen kuin auto oli pysähtynyt, jotta tuleva isä saattoi maksaa ilman viivytyksiä.
Tämä on oma kokemukseni, mutta taksissahan aina kuljettaja vaikuttaa palvelualttiuteen ja erilaisiin tilanteisiin reagoimiseen, joten yleispätevää vastausta ei voi antaa.
Mutta rohkeasti taksilla vaan!
Millä autottomat ja ajokortittomat (niinkuin me) muuten menisi? Bussilla, ratikalla, metrolla vai kävellen? (Käyhän sekin tietysti.)
Muistakaa ottaa kuitti ja hakea kelalta korvaukset, jos on pitkä taksimatka :) Omavastuu on joku 9-10 euroa muistaakseni.
ja mut otti ja vedet oli menny