Huuto.Net ärsykkeitä
Listaanpa muutaman ärsyttävimmän asian joissain huuto.net myyjissä:
1) Postikuluja ei ole ilmoitettu ilmoituksessa, tai automaattisessa meklariviestissä. Sitten kysyessä pyydetään tuplat, vaikka paketissa lopuksi seisoo pienempi postikulu.
2) laitetaan myyntiin vaatteita, jossa istuvuus on a ja o. Sitten mittoihin laitetaan summittaisia mittoja, eikä kysymysosiossa vastata kysymyksiin tarkemmista mitoista.
3) Odotetaan palautteen annossa oman palautteen saamista, ja sen perusteella sitten kostonegaillaan tms. Vaikka itse olisi saanut rahat myymästään tuotteesta päivässä, mutta itse vetkuttaa toimitusta 2 viikkoa. Saatuaan neutraalin tms. palautteen, annetaan kostonega.
4) Viestin otsikoissa olevat "maailman ihanin, upein" maininnat. Jos se on maailman ihanin ja upein, niin miksi myyt sen?
Joo, mulla on huono aamu.
Kommentit (2)
ei postikuluja, ellei ihan erikseen kerro, mitkä on nimenomaan postikulut.
Palaute annetaan vasta, kun kaupat on tehty eli myyjänä odotan ostajan palautetta kaupoista ennen kuin annan oman palautteeni. Kaupathan ovat kesken siihen asti kunnes tiedän, onko ostaja saanut tuotteen, oliko se OK jne. Pelkkä maksu ei vielä päätä kauppatapahtumaa.
ne toimituskulut pidä ilmoittaa jo etukäteen? Jos ei ilmoiteta tai kulut tuntuvat liian suurilta, niin älä huuda sellaisia kohteita!
Toimistuskuluihin kuuluu muutakin kuin postimaksu, kaikki eivät asu postin vieressä ja sinne pitää lähteä erikseen, joten tulee matkakuluja. Tuotteita ei voi myöskään heittää postin käsittelyyn sellaisenaan vaan pitää pakata huolellisesti ja tulee pakkauskulut vielä lisäksi.
Ostajan pitäisikin antaa palaute ensin, eihän myyjä muuten edes tiedä että tuote on perillä ja kauppa loppuun suoriteetu, koska ostajat eivät vaivaudu mitenkään kuittaamaan saaneensa lähetyksen.
Minua ärsyttävät enemmän myyjät, jotka eivät saa myynnissä olevan tuotteen olennaisia tietoja otsikkoon. Ei ostajaa kiinnosta onko kyseessä "Pikku Minni-Inkerin suosikkivaate" tai "Maailman ihanin takki", Vaatteissa ja kengissä koko on ehkä kuitenkin se hyödyllisin tieto.