Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon ope ja annan herkästi "jälki-istuntoa".

Vierailija
27.09.2012 |

Tai jätän oppilaan keskustelemaan koulun jälkeen.

Herkästi tarkoitta sitä, että keskustelemaan pääsee, jos kiroilee tai häiritsee muutaman kerran. Tai jos on jatkuvasti läksyt tekemättä, niin niitä pitää jäädä tekemään koulun jälkeen. Yleensä keskustelu kestää 15-30 minuuttia ja siitä menee tieto aina vanhemmille.

Olen ehkä tiukkis, mutta haluan pitää työrauhasta kiinni. Samalla se mahdollistaa muutkin opetustavat kuin vihkoon kirjoittamisen.

Tänäänkin on sellainen tunti, että todennäköisesti keskustelen parin pojan kanssa kouun jälkeen voiko tunnilla huudella "mua panettaa", "voi vittu, vitun vammanen"x10 jne...

Toki myös palkitsen ja kehun heitä vastapainoksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko huutaminen, tehdäänkö läksyt?

Vierailija
2/5 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä on tuulimyllyjä vastaan taistelua... Kun kaikkien opettajien pitäisi tehdä sama, jotta sillä olisi oikeasti tehoa.

Mutta jatka vaan, jos edes hieman saat sillä parannusta aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälki-istunto oli siksi lainausmerkeissä, että tilaisuus on kasvastuskeskustelu. Keskustelen oppilaan kanssa siitä, miksi on tunneilla sellainen kuin on.

Joillekin toimisi taas perinteinen jälki-istunto.

No, kyllä mun tunneilla yleensä aika rauhallista on. Ei siellä oppilaat moneen kertaan yleensä halua käydä. Erään luokan oppilaat kysyivät multa, että onko mulla lapsia. Kun kerroin, että on, niin he kysyivät, että olenko heille yhtä tiukka. Säälittelivät mun lapsia :D

Mutta aika behavioristi olen.

Vierailija
4/5 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen, niin pitäisi. Harmillista, ettei ole yhteistä linjaa. Koska oppilaat pystyvät kyllä käyttäytymään, jos haluavat, olen sen omilla tunneilla todistanut.

Ja kun on ollut alkuun tarpeeksi tiukka, niin siitä on helppo hiukan hellittää. Toisinpäin se ei oikein onnistu.

ap

Vierailija
5/5 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa ole mitään kyseenalaista tai erikoista. Eikä kuullosta edes kovin pahalta veilä, ainakaan siis minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan