Haluaisin kokeilla unettomuuteen Ketipinoria. Määrääkö sitä muut kuin psykiatrit tms?
Kommentit (20)
Älä käytä Ketipinoria! Mulle lääkäri määräsi sitä unettomuuteen, ja se on aivan kamala lääke! Tosi vaikeat sivuoireet. Päässä voimakasta painetta ja väsyttää koko ajan paljon. Kuulin jopa harhaääniäkin, ja psykiatrian erikoislääkäri on kertonut jälkikäteen, että lääke voi aiheuttaa sellaista. Eli lähde mieluummin jollekin muulle lääkelinjalle. Ihan mitä tahansa muuta kuin Ketipinoria!
Niin ja vierotusoireet oli mullakin pahat. Sen jäljeen oli kuukausi, että sain nukuttua "normaalisti". Ja kova ahdistus tuli tuosta lääkkeestä. Olen nro 12
Mulla on toi kyseinen lääke ollu aikonaan 75mg annoksella iltasin just unettomuuteen.
Nyt se alotettiin tällä viikolla uudestaan aluksi 25mg annoksella unettomuuteen ja ei kyllä huomattavaa apua tolla annoksella.... Mulla on se 50mg millä alkaa väsyttämään ja 75mg millä saan nukutuksi ihan hyvin (paitsi aamulla tosi vaikee nousta ylös ja aamupäivä menee vähän pöhnässä) mutta on kyllä (ainaki mulle) tosi oivallinen lääke unen saantiin ja nukkumiseen.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 11:12"]Mulla on toi kyseinen lääke ollu aikonaan 75mg annoksella iltasin just unettomuuteen.
Nyt se alotettiin tällä viikolla uudestaan aluksi 25mg annoksella unettomuuteen ja ei kyllä huomattavaa apua tolla annoksella.... Mulla on se 50mg millä alkaa väsyttämään ja 75mg millä saan nukutuksi ihan hyvin (paitsi aamulla tosi vaikee nousta ylös ja aamupäivä menee vähän pöhnässä) mutta on kyllä (ainaki mulle) tosi oivallinen lääke unen saantiin ja nukkumiseen.
[/quote]
Niin ja vielä lisään tähän että kannattaa kuitenkin ensin kokeilla kaikki muut mahollisuudet (esim melatoniini, circadin, mirtazapiini yms) ja jos nuo ei ala pelittämään nii voi ketipinoria kokeilla
-sama vierailija
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 11:12"]Mulla on toi kyseinen lääke ollu aikonaan 75mg annoksella iltasin just unettomuuteen.
[/quote]
Niin ja vielä lisään tähän että kannattaa kuitenkin ensin kokeilla kaikki muut mahollisuudet (esim melatoniini, circadin, mirtazapiini yms) ja jos nuo ei ala pelittämään nii voi ketipinoria kokeilla
-sama vierailija
Ehdottomasti ei Ketipinorille! Ei kannata lähteä hoitamaan sillä unettomuutta kovin helposti. Hyvin vahva neurolepti. Mulla oli se päällä osastohoidolla, ja se aiheuttaa todella pahat sivuvaikutukset. Nukkumisen saaminen normaaliksi lääkkeen lopettamisen jälkeen oli hyvin vaikeaa. Ketipinor on minusta lääke, jonka määräämistä lääkärit saisivat miettiä hyvin tarkkaan.
Minulle psykiatrian erikoislääkäri määräsi unettomuuteen Ketipinoria juuri siksi, että se ei hänen mukaansa aiheuta riippuvuutta.
Tuota myrkkyä en syö. Unilääkkeenä käytän Sirdaludia, vaikka ei sekään varsinaisesti unilääke ole
Itselläni tuli Ketipinorista todella huono unenlaatu (ei "palauttanut") ja päivälläkin väsytti vaikka nukuin joka yö 15h. Elämästäni meni pitkä ajanjakso tylsäpäisenä zombiena. No sai sillä harhat ja pelkotilat loppumaan, mutta lopetin heti kun pahimmat oli ohi.
Kokeile melatoniinia. Toimii ainakin mulla erittäin hyvin.
Ketipinor vaikuttaa pienillä, unettomuuteen määrättävillä annoksilla eri reseptoreihin kuin psykoosin hoitoon käytettäessä, jolloin annostus on huomattavasti suurempi. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, mitä vaikutuksia pitkäaikaisella 25-75 mg:n käytöllä on. Keveän tuntuisesti määrätään psykoosilääkettä perusteella, että se vain vaikuttaa väsyttävästi ja vaikutus kohdistuu vain histamiinireseptoreihin - sittenhän olisi kai sama vaikka söisi allergialääkkeitä unettomuuteen.
varmaan ensin kokeillaan jotain luonnollista, kuten Circadinia joka on melatoniinia (samaa kuin lehmien yömaidossa). Ketipinor on psykoosilääke ja aika kovaa kamaa. Ei mikään mummojen peruspilleri todellakaan.
Mä sain sitä, koska kärsin masennuksesta ja ahdistuneisuudesta.
Ollut vauvasta asti huono nukkuja ja tuon lääkkeen ansiosta on lopultakin alkanut nukkua normaalisti!
aika eri annostuksilla kuin nukahtamiseen?
Mutta en ite lääkärinä ensimmäisenä määräis sitä, koska sillä saa itsensä todella tokkuraan. Otin kerran sen 25 mg keskellä päivää ahdistukseen, ja nukahdin. Psykoosissa annokset on kymmenkertaiset tai enemmänkin. Mutta tiedä häntä. Ap:n pitää vaan mennä lääkäriin ja kokeilla. Vähän epäilen kuitenkin.
Psykoosiin annostus on juu eri mutta se lääke on neurolepti. Eli vaikuttaa ihmisen aivoihin ihan eri tavalla kuin lyhytvaikutteiset unilääkkeet.
Neuroleptien pidempiaikaisia vaikutuksia ei ole edes tutkittu.
Itse söin Ketipinoria unettomuuteen 4 vuotta. Annostuksella 100mg. Vieroitin itseni siitä keväällä ja se oli yhtä helvettiä. Vieläkään nukkuminen ei ole normaalia. Vieroitusoireet kestivät pari kuukautta ja oli lähes invalidisoivia. Tarvitsin isojakin määriä diapameja että pääsin eroon Ketipinorista, Diapameista taas pääsi irti kertalaakista. Ketipinor pitkään käytettynä myös voi tuhota pysyvästi osia aivojen unikeskuksesta ja sen vaikutus on jo ihan pääteltävissä.
Unen sillä saa tehokkaasti mutta se on paljon pahemmin koukuttava kuin bentsot. Kun siihen tottuu, sitä on pakko saada tai uni ei tule lainkaan, ei vaikka kuinka väsyttäisi ja kun siitä yrittää eroon, meni ainakin minulla viikko kokonaan valvoessa ja loput viikot järkyttävässä pöhnässä tärinässä tokkurassa ja painajaisissa.
Psykoosiin annostus on juu eri mutta se lääke on neurolepti. Eli vaikuttaa ihmisen aivoihin ihan eri tavalla kuin lyhytvaikutteiset unilääkkeet.
Neuroleptien pidempiaikaisia vaikutuksia ei ole edes tutkittu.Itse söin Ketipinoria unettomuuteen 4 vuotta. Annostuksella 100mg. Vieroitin itseni siitä keväällä ja se oli yhtä helvettiä. Vieläkään nukkuminen ei ole normaalia. Vieroitusoireet kestivät pari kuukautta ja oli lähes invalidisoivia. Tarvitsin isojakin määriä diapameja että pääsin eroon Ketipinorista, Diapameista taas pääsi irti kertalaakista. Ketipinor pitkään käytettynä myös voi tuhota pysyvästi osia aivojen unikeskuksesta ja sen vaikutus on jo ihan pääteltävissä.
Unen sillä saa tehokkaasti mutta se on paljon pahemmin koukuttava kuin bentsot. Kun siihen tottuu, sitä on pakko saada tai uni ei tule lainkaan, ei vaikka kuinka väsyttäisi ja kun siitä yrittää eroon, meni ainakin minulla viikko kokonaan valvoessa ja loput viikot järkyttävässä pöhnässä tärinässä tokkurassa ja painajaisissa.
ketipinoria määräävät torimuijatkin ja kaiken sortin "parantajat" mihin tahansa vaivaan