Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutinaa koko kehossa, vaihtaa vain paikkaa, mistä voisi johtua?

Vierailija
26.09.2012 |

Alkoi siis toissa iltana, ilmestyi jälleen eilen illalla ja nyt jatkunut koko päivän. Kutina vaihtaa paikkaa, ei tarvitse raapia, kun vain hieman hipailee niin tuntuu että jo seuraava paikka kutiaa, kiertelee koko kehoa läpi mutta useimmin päänahassa.

Pesuaineita ym. en ole vaihtanut.

Milloinkohan on syytä mennä lääkärille jos jatkuu?

Millaista kutinaa on Ms taudissa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseasiassa perehtynyt aiheeseen, koska olen kärsinyt jo vuosia ns. Pearlenbacherin syndroomasta eli laaja-alaisesta serotoniini-välittäjäaineen aiheuttamasta "siirtyvästä kutinasta". Lääkärini totesi viime vuonna sen johtuvan osittain geneettisistä, henkisistä sekä kanadalaisen tutkijaryhmän julkistaman uuden julkilausuman mukaan myös yksilön monokulttuurisista  ominaisuuksista. Kokeilin vuosien ajan erilaisia hoitomuotoja kuten esim. venäläisen Anton Tsubavin lignum usum asinus-menetelmää ja yleisemmin tunnettua bebantenin levittämistä iholle. Näistä ei ollut kuitenkaan merkittävää apua, kunnes sattumalta löysin ratkaisun ongelmaani siedätyshoidon avulla. Aviomieheni sivelee minua höyhenillä ja öljyillä. Vaikka kutina vaan pahenee kuviteltamattomissa oleviin sfääreihin asti, huomaan tuskan jälkeen kuinka olo helpottaa ja pystyt elämään joka päivä itsesi kanssa. 

T. Ninnu

Vierailija
2/5 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva iho ja lähestyvä talvi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin aloitus vuodelta 2012

Vierailija
4/5 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla alkoi sisäilmaoireilu ja monikemikaaliyliherkkyys tuollaisella saatanallisella joka paikan kutinalla.

Silti uskon ennemmin atopiaan taipuvaiseen ihoon.

Vierailija
5/5 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastorauta-arvot kannattaa mittauttaa. Tutkituta myös keliakia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme