Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitajan palkka lomamatkalla?

Vierailija
26.09.2012 |

Olemme lähdössä ensi kesänä Sveitsiin lomalle. Mieheni, minun ja lasten (silloin 1v ja 4v) lisäksi mukaan lähtee meillä jo pari vuotta lapsiamme hoitanut (n.10h/vk) kokenut ja ihana nuori hoitaja. Maksamme toki hoitajan matkan ja asumisen (vuokratalossa oma huone ja kylppäri) sekä ruuat, mutta jotakin palkkaakin pitää mielestämme maksaa, sillä hän ei ole matkalla ihan niin lomalla kuin me muut.. :D Luulen, että hän on päivisin jokusen tunnin itsekseen, mutta on meidän apunamme ison osan päivästä. Esim. hoitaa yhdessä kanssamme lapsia aamupäivän, on iltapäivällä muutaman tunnin omissa oloissaan ja illalla muutaman tunnin yksin, kun me olemme ulkona. Työtunteja siis ehkä 5-10/pvä, mutta osan ajasta meitä on kolme aikuista paikalla eli hän ei tosiaankaan ole yksin lapsista vastuussa.

Mitä te maksaisitte per tunti tai viikko? Matka kestää luultavasti kaksi viikkoa. Tavallisesti maksamme hoitajalle 11e/h, joskin usein vielä ekstraa päälle.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitaja on kuin perheenjäsen ja olette läheisiä, niin muistakaa nyt kuitenkin että te olette työnantajia ja hän työntekijä. Juuri tämän sekaannuksen vuoksi en toivoakseni enää koskaan tee henkilökohtaisen avustajan töitä.

Työntekijä ei ole teidän kanssanne vapaalla vaan töissä. Hän ei tee työtään huvikseen (vaikka voi tietenkin myös nauttia työstään). Teillä on työnantajina valta häneen nähden, eikä tämä valtasuhde poistu vaikka teillä olisi miten kivaa.

Vierailija
22/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on 21-vuotias ja meille melko läheinen. Hoitanut lapsia jo pari vuotta ja on meillä usein töissä myös niin, että minä tai mies olemme kotona. Hän saattaa esim. syöttää ja kanniskella vauvaa, kun minä kylvetän esikoista tai leikkiä lasten kanssa kun minä laitan ruokaa. Hoitaa hommansa oikeen moitteettomasti ja pärjää totta kai hyvin lasten kanssa yksin ollessaankin. Kuitenkin kun olemme koko perhe kotona, isompi valitsee luonnollisesti usein äidin avukseen, kun kerran olen paikalla. Uskon siis, että kun olisimme porukalla vaikka rannalla, hoitaja saisi vapaammin ottaa aurinkoa kuin minä. Minusta on myös eri juttu, että hoitaja on kanssamme yhdessä vaikka omalla pihalla syömässä ja viettämässä aikaa, kuin että hän on yksin kotona lasten kanssa ja me olemme muualla. Siksi laskisin työtunneiksi sen ajan (noin 4h/pvä) kun hän on lasten kanssa yksin. Aika, jolloin haluamme häneltä apua mutta olemme itsekin paikalla, olisi siihen lisää, mutta hiukan eri palkkauksella kuitenkin... Hoitaja ei ole meille sukua ja maksamme hänelle mielestäni ihan kelvollista palkkaa. Teen myös aina hänen ruokarajoitteidensa mukaista ruokaa ja usein hän vie lapset ulos lounaalle tai päivälliselle meidän kustannuksellamme. Tiedän kyllä, että matka ei ole hoitajalle lomaa, mutta uskon hänen nauttivan siitä ihan eri lailla kuin meillä kotona Suomessa hoitamisesta.. Hän ehtii kyllä katsella Sveitsiä itsekseenkin, jos haluaa. :) Lisää kommentteja!

Niin varmaan ymmärrät, että hoitaja saa olla 20 tuntia ihan missä tahansa muualla kuin perheenne kanssa. Tai hän voi ottaa aurinkoa ja sanoa sille huomiota kinuavalle isommalle lapsellenne, että mene äidin luokse, en viitsi. Hoitajan ei tarvitse mitenkään osallistua ruuanlaittoihinne, ei tarvitse huolehtia lasten pyykeistä, talon siisteydestä jne., koska ne eivät hänelle kuulu. Hän on lasten kanssa 4 h/vrk, kun sinä ja miehesi ette ole paikalla. Muuten hoitajan ei tarvitse tiskata, ottaa vauvaa syliin jne. Uskon, että et edes tajua, miten paljon se hoitaja tekee, kun olette kaikki paikalla. Ja sydämestäni toivon, että hoitaja tajuaa jättää perheenne keskenään ja viettää tärkeää omaa aikaa, jolloin huomaat, miten kiva olisi ollut maksaa 8 tunnista ja saada apua, vaikka sinä ja miehesi olette molemmat paikalla.

enkä ole ap, mutta mietin, että jos hoitaja on on-off joko paikalla tai pois, palkka maksettaisiin siltä ajalta kun hän on perheen kanssa ja muulloin hänen ei tarvitsi edes ajatella koko perhettä, maksaisiko hän itse asumisensa, ruuat ja matkat? kun kerran on itsenäinen aikuinen joka tekee työaikana työtä ja huolehtii täysin itsestään?

Sveitsiin on menossa. Sveitsissä tehtävät omat maksansa hän tietenkin maksaa itse, siis ne, joissa perhe ei ole mukana. Asumistakaan ei tarvitse maksaa, koska työnantaja on vienyt työntekijän pois tavanomaisesta työskentelypaikasta, jolloin työnantajan tulee kustantaa asuminen (mikä tietysti huomioidaan päivärahassa). Ateriansa hoitaja maksaa itse, mikäli ei aterioi perheen kanssa. Silloinhan hän on "perheen käytössä" eli vaikka ei perheen mielestä tee mitään, niin todennäköisesti tekee.

Vai tiedätkö jonkun muun tehtävän, jossa työntekijän tulee itse maksaa matkansa, kun työnantaja määrää kahdeksi viikoksi ulkomaille? Ja täytyy itse maksaa asumisensa, vakuutuksensa jne., vaikka saa vain saman palkan kuin lähtömaassa eikä lainkaan päivärahoja.

MInä en tiedä ainuttakaan tuollaista tehtävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan vaan varallaolot,ulkomaan päiväraha ja muut matkakorvaukset sekä palkka lastenhoitajan palkkataulukon mukaan koko ajlta. Vai aiotko maksaa pimeenä. Ei palkka ole mikään "mitähän mä nyt maksaisin" asia.

Lopeta heti se nuorten tyttöjen riisto. Tätä tämä kapitalismi teettää. Riistäjät ruoskaansa selkäämme soittaa...Heti ollaan käyttämässä duunaria hyväksi. Meinasitko että nälkäpalkalla voi pitää mutta säälistä joku ropo sentään annetaan piialle.

Vierailija
24/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoiselta monet vastaukset kuullostaa. 11e/tunti on aika suuri palkka, jos ottaa huomioon että hoitajalle maksetaan majoitus, matkat ja ruokailut. Totta kai tuon lisäksi jotain pitää korvauksia maksaa, mutta tuo määrä kuullostaa aika suurelta. Ja jonkun mielestä vielä ulkomaan päivärahatkin pitäisi maksaa..

Ottaa kuitenkin huomioon, ettei tuo ole mikään hieno liikematka tai edustusreissu. Ja uskon, että useimmille nuorille on iso asia päästä käymään vieraassa maassa, etenkin noin pitkälle reissulla.

Olen itse lastenhoitajan kanssa samanikäinen opintotuella eteenpäin menevä ja ihan varmasti lähtisin ap:n perheen matkaan pienemmällä korvauksella kuin tuo 11e /h. Vaikka reissuun kuuluu perheen kanssa yhdessäoloa ja lasten kanssa puuhailua, tuntuisi matka luultavasti enemmän lomalta kuin työltä. Ainakaan itse en osaa ajatella tuollaista reissua ihan samanlaisena työnä kuin lasten hoitamista normaalisti Suomessa tai vaikkapa toimistotyötä. (Tästä tuleekin mieleen, että olin koko viime kesän siistissä istumatyössä, eikä palkkani edes ollut 11 e tunti.)

Keskustele ihmeessä hoitajan kanssa siitä, mitä odotuksia hänellä on matkan, vapaa-ajan ja palkkauksen suhteen. Jos hänestä tuntuu, että reissu tuntuu kurjalta tai häntä "riistetään" liikaa, hän kyllä keksii syyn jäädä siltä pois. :)

Vierailija
25/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että nuoria vedätetään usein työelämässä, kun asenteetkin ovat -Nuorelle ei tarvitse maksaa kun se on nuori ja pääsee ulkomaillekin ja kaikkea...

Vierailija
26/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valmis tinkimään palkastasi ja eduistasi. Tietääkseni kukaan meillä töissä ei lähtisi mihinkään noilla ehdoilla.Ei ole mitään "hienoja ulkomaankomennuksia". On olemassa työmatkoja joista pitää lain mukaan maksaa asiallinen korvaus halusi tai ei, oli varaa tai ei.Täällä AV:lla taistellaan koko ajan työnantajia vastaan ja halutaan lintsata ja puliveivata ties minkä asian varjolla. Kaikki ovat kannustamassa.

Kun AVT:t itse ovat työnantajia niin kaikki kusetus on sallittua ja maksetaan pimeenä.Tiesitkö että pimeenä maksetusta työstä ei saa esimerkiksi tapaturman sattuessa mitään.Jos lapselle käy jotain on työntekijä vastuussa kaikesta koska ei ole virallisessa työsuhteessa.

Jos työnantaja on niin köyhä ettei ole varaa maksaa duunarille niin ei tarvitse ottaakaan lastenhoitajaa.

Itse olen näiden nuorten tyttöjen puolella joita te käytätte hyväksi ja riistätte törkeästi. Yksikään firma ei tee tuollaista törkeyttä työntekijöille kuin nämä jotkut äidit täällä.Jos kuulen yhdestäkin tapauksesta niin ilmiannan verottajalle heti.

Vierailija
27/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni.

Vierailija
28/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoiselta monet vastaukset kuullostaa. 11e/tunti on aika suuri palkka, jos ottaa huomioon että hoitajalle maksetaan majoitus, matkat ja ruokailut. Totta kai tuon lisäksi jotain pitää korvauksia maksaa, mutta tuo määrä kuullostaa aika suurelta. Ja jonkun mielestä vielä ulkomaan päivärahatkin pitäisi maksaa.. Ottaa kuitenkin huomioon, ettei tuo ole mikään hieno liikematka tai edustusreissu. Ja uskon, että useimmille nuorille on iso asia päästä käymään vieraassa maassa, etenkin noin pitkälle reissulla. Olen itse lastenhoitajan kanssa samanikäinen opintotuella eteenpäin menevä ja ihan varmasti lähtisin ap:n perheen matkaan pienemmällä korvauksella kuin tuo 11e /h. Vaikka reissuun kuuluu perheen kanssa yhdessäoloa ja lasten kanssa puuhailua, tuntuisi matka luultavasti enemmän lomalta kuin työltä. Ainakaan itse en osaa ajatella tuollaista reissua ihan samanlaisena työnä kuin lasten hoitamista normaalisti Suomessa tai vaikkapa toimistotyötä. (Tästä tuleekin mieleen, että olin koko viime kesän siistissä istumatyössä, eikä palkkani edes ollut 11 e tunti.) Keskustele ihmeessä hoitajan kanssa siitä, mitä odotuksia hänellä on matkan, vapaa-ajan ja palkkauksen suhteen. Jos hänestä tuntuu, että reissu tuntuu kurjalta tai häntä "riistetään" liikaa, hän kyllä keksii syyn jäädä siltä pois. :)

niin hänen ei tarvitse maksaa palkkaan, majoitusta, matkaa tai ruokailuja, koska pääset kauas kotoa?

Entä jos lastenhoitajalla olisi perhe, sanotaan vaikka 2 omaa lasta, jotka tietenkin jäisivät Suomeen. Olisiko sinusta OK, että lastenhoitajan työmäärä ei vähene Suomessa tehtävästä, mutta palkka pienenee, koska hoitaja pääsee ihan ulkomaille? Liikematka on ihan samanlaista työtä, tehtiin se Joensuuhun tai Lontooseen, lastenhoito on ihan samanlaista, teki sitä Bernissä tai Porissa. Miksi ihmeessä työ olisi halvempaa ulkomailla?

Vierailija
29/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lisärasite työnteolle eikä mikään etu! Kuvitelkaa nyt itse: teettekö työnne mieluummin tutuissa ympyröissä, illaksi harrastuksiin ja kotiin reuntoutumaan, vai lähdettekö aivan vieraisiin kuvioihin kahdeksi viikoksi tekemään pitkää (kaikenlisäksi pätkittyä!) työpäivää ja ilmeisesti seitsemänpäiväistä viikkoa. Huh.

Vierailija
30/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pimeästä työstä tässä taidetaan muutenkin puhua.

Vierailija
31/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lämmintä ruokaa päivässä, saa puolet ulkomaanpäivärahasta. t. paljon reissaava

Vierailija
32/53 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on 21-vuotias ja meille melko läheinen. Hoitanut lapsia jo pari vuotta ja on meillä usein töissä myös niin, että minä tai mies olemme kotona. Hän saattaa esim. syöttää ja kanniskella vauvaa, kun minä kylvetän esikoista tai leikkiä lasten kanssa kun minä laitan ruokaa. Hoitaa hommansa oikeen moitteettomasti ja pärjää totta kai hyvin lasten kanssa yksin ollessaankin. Kuitenkin kun olemme koko perhe kotona, isompi valitsee luonnollisesti usein äidin avukseen, kun kerran olen paikalla. Uskon siis, että kun olisimme porukalla vaikka rannalla, hoitaja saisi vapaammin ottaa aurinkoa kuin minä. Minusta on myös eri juttu, että hoitaja on kanssamme yhdessä vaikka omalla pihalla syömässä ja viettämässä aikaa, kuin että hän on yksin kotona lasten kanssa ja me olemme muualla. Siksi laskisin työtunneiksi sen ajan (noin 4h/pvä) kun hän on lasten kanssa yksin. Aika, jolloin haluamme häneltä apua mutta olemme itsekin paikalla, olisi siihen lisää, mutta hiukan eri palkkauksella kuitenkin...

Hoitaja ei ole meille sukua ja maksamme hänelle mielestäni ihan kelvollista palkkaa. Teen myös aina hänen ruokarajoitteidensa mukaista ruokaa ja usein hän vie lapset ulos lounaalle tai päivälliselle meidän kustannuksellamme. Tiedän kyllä, että matka ei ole hoitajalle lomaa, mutta uskon hänen nauttivan siitä ihan eri lailla kuin meillä kotona Suomessa hoitamisesta.. Hän ehtii kyllä katsella Sveitsiä itsekseenkin, jos haluaa. :)

Lisää kommentteja!

totta ihmeessä maksat palkan myös niistä tunneista, jolloin hoitaja on kanssanne altaalla/rannalla - hänhän on silloin töissä! Et voi perustella maksamattomuutta sillä, että sinäkin olet siinä ja teet ehkä enemmän kuin hoitaja, hoitaja on kuitenkin paikalla ja töissä (ts. siis osallistuu hoitamiseen jos tarvetta on).

Palkkaa sinun ei tarvitse maksaa silloin kun hoitaja lähtee rannalle/altaalle yksin, aikana jolloin hän ei hoida lapsia. Jos lähdette illalla ulos ja hoitaja jää lasten kanssa kotiin niin palkkaa maksat siihen asti kun vapautatte hoitajan, vaikka lapset nukkuisivatkin.

Ehkä teidän kannattaisi miettiä tuo kuvio tarkkaan läpi ja selkiyttää ne ajat, jolloin hoitaja on töissä ja vapaalla - vapaalla ollessaan hän ei ole vastuussa lapsista eikä osallistu lasten hoitoon tai vahtimiseen.

Ja selkeät vapaa-ajat ovat siksikin tärkeitä, että hoitaja pystyy tekemään suunnitelmia.

Eli palkka niiltä tunneilta jolloin hoitaja on läsnä ja apuna ja/tai vastuussa ja loput vapaa-ajaksi, jolloin hoitaja voi tehdä mitä haluaa. Sveitsissä on lyhyet välimatkat ja monenlaiset retket onnistuvat jo puolen päivän aikana, lisäksi tietysti hoitajalle pitäisi antaa muutama vapaapäivä noiden kahden viikon aikana.

Vierailija
33/53 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yllättynyt, että näin moni on sitä mieltä, että työtuntien mukaan tuntipalkka. Kiitos kommenteista, avasi kyllä silmiäni. Toki reissu ei ole hoitajalle pelkkää lomaa, mutta hankala miettiä edes työtunteja, kun luulen että hoitaja on kanssamme aika pitkälti koko päivän. jos siis "hengailisimme" porukalla vaikkapa klo 8-16, jolloin hoitaja saattaa ottaa vaikka aurinkoa kun isä on lasten kanssa uimassa, tuntuuko homma työltä.. hankala sanoa. Tai jos lapset ovat päiväunilla. Normaalisti maksamme tietysti päiväuniajalta palkan, onhan hoitaja meillä kotona ja työssä, mutta tuollahan hän voisi silloin mennä omaan huoneeseensa. Tai jos me olemme illalla pois vaikka klo 23 asti, jolloin lapset ovat nukkuneet jo kolme tuntia ja hoitajakin voi mennä nukkumaan, maksaisinko silloin.. Vaikea juttu:) Lisää mielipiteitä!

Muita mielipiteitä?

Vierailija
34/53 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai kuuluu maksaa normaali palkka koko ajalta. Eihän sillä ole merkitystä jos esim. illalla lapset jo nukkuvat. Hoitaja on silti siellä vahtimassa ja vastuussa lapsista.

Vierailija
35/53 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ajan jolloin olemme itsekin paikalla mutta hoitaja ottaa esim yksin pihalla aurinkoa tai on jossakin omilla asioillaan tai kun kaikki nukumme. about 8-14 ja 18-22 esimerkiksi eli 10h/pvä eli 70h/vk. kahdelta viikolta 11e/h palkalla tulisi siis noin 1500e. hyvän palkan hoitaja kyllä tuolta ajalta saisi:D täytyy miettiä ensin oma mielipide loppuun ja sitten puhua hoitajan kanssa.

Vierailija
36/53 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos matka kestää kaksi viikkoa. Vapaapäiviäkin pitää olla.

Vierailija
37/53 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yllättynyt, että näin moni on sitä mieltä, että työtuntien mukaan tuntipalkka. Kiitos kommenteista, avasi kyllä silmiäni. Toki reissu ei ole hoitajalle pelkkää lomaa, mutta hankala miettiä edes työtunteja, kun luulen että hoitaja on kanssamme aika pitkälti koko päivän. jos siis "hengailisimme" porukalla vaikkapa klo 8-16, jolloin hoitaja saattaa ottaa vaikka aurinkoa kun isä on lasten kanssa uimassa, tuntuuko homma työltä.. hankala sanoa. Tai jos lapset ovat päiväunilla. Normaalisti maksamme tietysti päiväuniajalta palkan, onhan hoitaja meillä kotona ja työssä, mutta tuollahan hän voisi silloin mennä omaan huoneeseensa. Tai jos me olemme illalla pois vaikka klo 23 asti, jolloin lapset ovat nukkuneet jo kolme tuntia ja hoitajakin voi mennä nukkumaan, maksaisinko silloin.. Vaikea juttu:) Lisää mielipiteitä! Muita mielipiteitä?

jos saa, ei tarvitse maksaa palkkaa, mutta jos oletat, että hoitaja pysyy talossa, tietysti maksat ihan saman palkan kuin jos lapset hereillä.

Onko hoitajalla siellä Sveitsissä pienempi vastuu lapsista eli saako jättää ne keskenään puistoon ja mennä kotiin? Silloin se on hoitajalle lomaa, muussa tapauksessa työtä.

Vierailija
38/53 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta on tosi monta nuorta jotka lahtisivat innoissaan mukaan - paasevat matkustamaan ulkomaille ja turvallisesti jonkun perheen mukana. En usko etta he sita rahasta tekisivat. Lennot ja majoitus on jo monta sataa euroa. En oikeasti kasita tahan ketjuun vastaajia, 11e/tunti VEROTTOMANA on jo aika hyva palkka, varsinkin nuorelle. Itse vanhempana olisin ihan innoissani lahettamassa nuoreni tuollaiselle keikalle - kuten jo sanoin, turvallinen tapa tutustua uuteen maahan. Paivarahojen ja muiden vetaminen tahan keskusteluun on jo ... hmmm... omituista.

asuintalon, hieman kaupunkia ja taas lentoaseman. Muun ajan on perheen "vankina" eli hoitamassa perheen lapsia, ei suinkaan turvallisesti tutustumassa maahan. Kai luit, millaisia työpäiviä hoitajan oletetaan tekevän eli 6-10 tuntia 14 vuorokauden ajan ilman vapaapäiviä, ei siinä käydä tutustumassa muuhun kuin leikkipuistoihin.

Lastenhoitajan työ on ihan samanlaista, oli se maa Suomi tai Sveitsi. Se, että perhe menee Sveitsiin, ei tarkoita, että hoitajan pitää itse maksaa matkansa tai vastaavasti pitää hoitaa lapset ilmaiseksi. Vai luuletteko, että kaikilla muillakin palkanmaksu katkeaa, kun Suomen raja on ylitetty? Kun saa sentään matkustaa...

Ulkomailla on tapana maksaa päivärahaa työntekijöille enkä ymmärrä, miksi lastenhoitaja olisi poikkeus.

Vierailija
39/53 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaankomennusta, niin kuin jotkut täällä asian näkevät, työnantaja usein kustantaa silloin asunnon, matkan ym. muuttoon liittyviä kustannuksia. Työntekijä saa palkan työstään ja kustantaa lopun osan elämisestään itse.

Jos tekee työmatkan ulkomaille, työnantaja maksaa matkan, palkan ja on velvollinen maksamaan ulkomaanpäivärahaa taulukon mukaisesti matkan vuoksi aiheutuneiden mm. ruokakulujen peittämiseksi.

AP ottaa matkalle mukaan nuoren lastenhoitajan, jolle maksetaan matkat, majoitus ja ruuat ja kaikki tekeminen, jonka perhe tekee yhdessä. Lastenhoitajalle aiheutuu toisin sanoen kuluja ainoastaan ja vain niistä tekemisistä, jotka hänen tekee omalla ajallaan ja omasta halustaan. 11e verottamana per tunti palkkaa tuohon lisäksi, jos työtehtävänä EI ole hoitaa perheen lapsia kokopäiväisesti yksin ja omalla vastuulla, on mielestäni yläkanttiin.

AP, sopikaa lastenhoitajan kanssa jokin taskurahaluontoinen korvaus kahdesta viikosta ja sopikaa varmuuden vuoksi myös etukäteen montako tuntia hänellä on keskimäärin vapaata ja montako tuntia työtä per päivä/viikko. Itse varmaan ehdottaisin, työnluonteesta ja työntekijästä riippuen 200-400e käteen / 2vkoa.

Jos mukanani matkustaisi vakituinen, kokopäivätyötä tekevä ammattimainen lastenhoitajani (ei ns. perheenjäsentittelillä kulkeva henkilö), joka ulkomailla/lomallakin toimii täysin itsenäisesti työajan ulkopuolella, olisi palkkaus työmatkasäännösten mukainen. Tosin silloin en olisi velvollinen kustantamaan päivärahojen, palkan, ylityökorvausten ja matka-ja majoituskustannusten lisäksi hänelle ruokia.

Vierailija
40/53 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiviä maksamatta palkkaa? Ymmärtäisin, jos tyttö olisi mukana sillä puheella, että hoitaa ilmaiseksi tuon 2 vko loman aikana 2-3 iltana lapsia ja muuten on vapaa tekemään mitä tahtoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan