Apua, olenko sairas?? Tämä on niiin NOLOA :(
En olisi ikinä uskonut että aikuiselle ihmiselle voi käydä näin..
Viime yönä heräsin siihen että pissasin sänkyyn.. Minulla oli kova hätä ja nukuin sikeästi, muistan että näin unta että etsin vessaa ja jotain.. sitten löysin sen ja aah.. nytpä päästetään.. harmi vain että se oli UNTA.. heräsin siihen kun tajusin pissaavani sänkyyn ja mies heräsi myös.. patteri myös lorisi, kun lämmitysjutut oli sammunut..
Mies sitten että hyi helvetti, mitä sä teet.. meni suihkuun ja sohvalle nukkumaan.. ei puhuttu enää mitään.. minä laitoin petivaatteet koneeseen ja nukuin patjalla lattialla..
Eniten minua harmittaa juuri mieheni silmissä.. oli lähtenyt aamulla töihin, en tiedä mitä sanon kun se tulee kotiin.. Minulla on aivan uskomattoman paha olla, morkkis, häpeä ja tunnen itseni aivan sairaaksi.. Ei noin ole käynyt kuin joskus lapsena.. Voiko tuo johtua jostakin viasta, esim. virtsatietulehduksesta? Ei minulla tietääkseni mitään oo..
On niin paha olla.. :(
Kommentit (49)
minua kiusasi henkisesti vanhempani ja pissasin vielä 15-vuotiaana unissani sänkyyn :(
nykyäänkin saattaa vielä käydä vahinko. kyllä miehen pitää ymmärtää!!!!
kaverillani oli ollut kauhea vatsatauti, ja sitten kun se meni ohi, hän lähti lenkille. puolissa välissä lenkkiä alkoi pierettää, ja niinpä hän paukautti kun ketään ei ollut näkyvissä. sieltähän ruiskahtikin hurjat ripulit housuun! kaverini piiloutui pusikkoon ja soitti miehensä hakemaan, oli kuulemma kauhea haju ja valkoiset uudet housut.... no eivät enää niin valkoiset.
toivottelee toinen pissaliisa...
Mäkin oon nähnyt unissani luullu meneväni vessaan ja kävelin suoraan anopin antiikkisohvalle ja housut alas ja " pytylle"
Mies huutaa että mitä helvettiä sä teet ja mä huudan takas että oon kusella kui nii??
Mies repee nauruun ja mä havahdun hereille kun pissa kastelee jalat=)))
Naurettiin siinä sitte koko yö, onnex anoppi ei ollu kotona..
Tän jälkeen mies otti syyt niskoilleen..
eikö tuota voi ottaa ihan huumorilla :-)
ja sitten käydä lääkärissä pissimässä varmistamassa että kyse oli vaan vilkkaasta unielämästä!
Nyt näyttäisi, että ongelma on lähinnä miehelläsi. Mikä helvetti sitä vaivaa???
En kyllä yhdestä kerrasta huolestuisi sinuna, voihan tuollaista sattua vaikka se aikuisilla harvinaista onkin. Mutta se mies... Meillä ainakin olisi asialle naureskeltu, olisin vaihtanut lakanat ja nukkumista olisi jatkettu ihan vierekkäin samassa sängyssä.
Ikävää tietysti, mutta ettekö voisi vaan nauraa koko jutulle? Mun exä kusi kerran unissaan mun videoihin, ja sekin jaksaa vaan naurattaa :)
Usko pois, et ole ainoa ihminen maailmassa jolle on noin käynyt. Huumorillahan tuollaiset jutut pitää ottaa. Ja et sitten suostu mihinkään pissaliisa- lempinimiin tämän jälkeen. Vaikka nauraisittekin YHDESSÄ asialle, niin miehesi ei sitten tarvitse jälkikäteen enää nauraa tai irvaille jutulle joka noin kovasti (ja ihan suotta) nolottaa sinua.
Nyt otat rempseän asenteen koko jutun suhteen ja kun miehesi palaa töistä alat keskustella asiasta. JA vaikka keskustelisittekin hilpeään sävyyn niin muista kertoa, että asia myös nolottaa sinua kovasti jotta hän ymmärtää olla muistuttelematta asiasta myöhemmin ellet itse ota sitä puheeksi!
oli uneksinut ruiskivansa ruusupuskaan, vaan tulipa sänkyyn. eipä tuo mitään.
empaattinen mies sulla.... mitä jos olisit oikeasti sairas tms.? mahtaisiko herua myötätuntoa?
että baari illan jälkeen heräsin yöllä ja kusin kaverini lattialle. SE oli noloa!!!!
Tuli heti tosi paljon parempi mieli :) En ehkä olekaan maailman kamalin ja epäonnistunein ihminen vaikka tänään on siltä tuntunutkin.. kai se johtuu siitä että olen myös itse erittäin kummissani tuosta miten kävi niin sitten se tuntuu niin nololta..
Luulempa että miehen kiukkuinen reaktio johtuu siitä että oli myös syvässä unessa ja väsynyt.. muutenkin meni aika myöhään nukkumaan meno ja miehellä aikainen herätys niin kai se sit oli vaan muuten kiukkuinen, kun heräsi kesken unien..
ä tapauksista sattuvat pikku kekkulissa, kun on normaalia isompi pissahätä ja normaalia sammuneemmassa unessa, mutta ainakin minulle ja miehelle nämä tapaukset on sattuneet ihan selvinpäin...Huolestuttavaa tietty tuo olisi, jos sitä sattuisi useimmin; silloin voisi olla kyseessä joku fyysinen vika. Tässä sinun tilanteessasi huolestuttavimmalta tosiaan kuulostaa tuo miehesi reaktio. Onhan se tottakai noloa ja ikävää, eikä sitä tietenkään kukaan riemusta hypi, jos herää yöllä siihen, että partneri pissaa sängyn märäksi. Mutta kyllä minä ja mieheni ainakin päin vastoin yritimme vastaavan sattuessa olla mahdollisimman letkeitä ja " sattuuhan sitä" asenteella toisamme kohtaan sillä sitähän tietää, että toista hävettää ihan hemmetisti. Ja loppujen lopuksi asia on kuitenkin ihan luonnollinen, vaikkakin tietysti intuitiivisesti vähän etova. Kehoittaisin sinua, kuten muutkin ovat kehoittaneet, ottamaan asian puheeksi illalla ihan rempseästi ja vähän huvittuneesti, mutta kuitenkin suoraan. Sanot vaikka että " kylläpä nolottaa se yöllinen. Mutta pesin tänään patjan ja vaihdoin lakanat, ettei tarvitse huolehtia." Jos miehesi ei pysty suhtautumaan asiaan huumorilla tai sattuuhan sitä-tyyliin, voit kysyä ihan suoraan, että mikä hänen ongelmansa on! Kerro, että tiedät faktana näin käyneen monillekin aikuisille, selitä tuo sama, mitä kerroit veistissäsi (pissahätä, uni jossa menit vessaan, patterin lorina ym.) Sano, että johan mainitsit sinua nolottavan. Minä ainakin loukkaantuisin jos mies ei pysty parisuhteessa suhtautumaan välillä vähän ikävämpiinkin ruumiintoimintoihin! Miten miehesi suhtautuu jos sinulla on ripulitauti tai jos synnytyksessä kakit allesi?
Itsekin olen kerran tehnyt noin, en tiedä mistä johtui. Näin unta, että olin muka vessassa. =) Onneksi heräsin heti ekoihin tippoihin. =D
Ja vatsataudissa (kauhea ripuli) tuli vahinko nukkuessa, sille ei voinut mitään. Oli pakko nukkua pyyhe housuissa pari yötä! =( Sanoin vaan miehelle, että sattui vahinko. Eipä hän siitä mitään ihmeellistä sanonut.
ajattelin että näin ei ole käynyt kenellekään muulle terveelle aikuiselle ihmiselle, mutta onneksi olin väärässä.. Mistäpä tuota tietäisikään, kun ei noista joka päivä puhuta :)
Nyt nostin katseen lattiasta ja aion kyllä tehdä miehellekin selväksi että minä en tuota ala koko elämääni häpeämään ja anteeksi pyytelemään, jos hän ei osaa ottaa tuota normaalina asiana..
Kiva huomata että täältä löytyy mukavia ihmisiä, vaikka palstan henki on välillä vähän huono.. Kiitos..
T. Ap eli pissa-liisa ;)
myös käynyt noin, heräsin kuitenkin onneks ennen ku sänky oli ihan märkänä, enkä ollut etes humalassa.:)
jos tuntuu, että ongelma toistuu, käy illalla ennen nukkumaan menoa pissalla, vaikkei pissattaisi.
sitten lisää lantionpohjanlihaksiston jumppaa.
Älä suotta häpeä tai tunne morkkista.Minulle joskus aikoinaan käynyt tuolleen että yöllä syvässä unessa pissat hulahtanut housuun kun näin unta että olen vessassa ja siihen mulla liittyi vielä eyyä mulla oli silloin tulossa virtsatietulehdus.
Sanot vaan ukollesi että olit syvässä unessa ylöllä ja näit unta olevasi wc-pytyllä joten sattui vaan pieni vahinko,ei sen kummempaa.On kyllä miehsi aika yksinkertainen pentu jos ei ymmärrä että noin voi käydä kenelle tahansa aikuisita.
varmasti monelle muullekkin:) kerran 18v kun olin vielä työharjoittelussa päiväkodissa, sairasloman jälkeinen ensimmäinen työpäivä (minulla oli nimittäin vatsatauti) pieraisin ja se tulikin varren kera.. se oli kamalaa. pikasyöksy vessaan putsaamaan isommat, onneksi asuin ihan pk:n vieressä joten ei ollut pitkä matka sentään vaihtamaan vaatteita. hädissäni en keksinyt mitään tekosyytä miksi haluan poiketa kotona joten paukautin totuuden koko osaston aikuisten kuullen. silloin halusin kuolla:(
Kerrankin myötätuntoinen ja kiva keskustelu aiheesta, jsta saisi äkkiä typerän tappelun aikaiseksi! Kiva kun on liikkeellä oikeita inhimillisiä _ihmisiä_!!!
tuo on käynyt myös minulle ja miehelle parikin kertaa! Aina on just siitä kyse että on kamala pissahätä yöllä ja näkee unta että on vessassa ja sitten sitä lorina käykin. Älä murehdi, näytä vaikka tämä ketju miehelle jos sitä outona juttuna pitää!
laitoin miehen lukemaan tän ketjun, kun se tuli töistä ja hihitteli se jo kun noita viimeisiä juttuja luki..
Pyysi anteeksi yöllistä käytöstään ja sitä että ei lohduttanu jne, vaan käyttäytyi rumasti..
Nyt on jo naurettu koko jutulle ja sovittu että siitä ei enää puhuta ei hyvällä eikä pahalla :)
Ap