Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verenpaine alas?

Vierailija
26.09.2012 |

Tietääkö kukaan miten saada verenpainetta laskettua? Liikun säännöllisesti, olen hoikka (175cm, 63kg), en syö paljoakaan. Verenpaineeni on aina ollut korkea, ihan yläasteelta saakka, ja pysytellyt samoissa lukemissa elämäntilannemuutoksista huolimatta.

Ainoa karkki mistä tykkään on salmiakki ja sitä syön säännöllisesti. Kuinka paljon salmiakki vaikuttaa verenpaineeseen, vai onko se vaan se karkissa oleva suola mikä vaikuttaa?

Onko mitään ihmejuomaa millä paineet saisi alas?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan ainakin oli jotain verenpainetta alentavia mehuja, tuollaisia gefilus-hedelmä-tyyppisiä. En ole varma onko enää.

Miten on stressin laita? Entä nukutko riittävästi? Ethän polta tupakkaa? Onko sekundaarinen verenpainetauti suljettu pois, esim. erilaiset kasvaimet/ahtaumat?

Salmiakki kannattaisi kyllä jättää pois, ainakin kokeilla onko sillä vaikutusta. Tumma suklaa alentaa verenpainetta, mutta sitä pitää syödä suunnilleen 50 g päivässä.

Vierailija
2/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön lääkkeitä. kysyin lääkäriltä, että mistähän se johtuu, ei osannut sanoa. sanoi vaan, että 80% nykyihmisistä syö verenpainelääkkeitä ja että ennen vaan kuoltiin.

mä en ole ylipainoinen, urheilen useamman kerran viikossa eikä sukurasitteita ole. mulla oli stressaava vaihe elämässä, mikä osaltaan selittää paineen nousun. mulla vaihdettiin lääkettä ja lisättiin annostusta ja silti se ei pysy aisoissa. koska jännitän sitä koko ajan ja tunnen paineen takaraivossa. vicious circle.

kuolenkohan mä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukemat ei ole niin korkeat että joutuisin lääkkeille, on juuri siinä rajoilla. Silti ahdistaa kun tuntuu että joka kerta syyllistetään 'ai jai jai kun sulla on tää verenpaine!' ja sitten katotaan sillain syyttävästi. Omasta mielestäni en ole siihen syyllinen. Elän terveellisesti jne.

Olen kyllä stressaaja, myönnän, ehkä johtuu sitten siitä.

Vierailija
4/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mullakin oikeen päätä pakottaa ja vatsasta vääntää aina kun meen sinne mittaukseen, vaikka eihän siinä pitäs olla mitään ihmeellistä, silti pelkään niinkuin jotkut hammaslääkäriä.

Vierailija
5/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on terveellisiä elintapoja noudattaavlla ihmisellä korkea, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lääkitys.

Millaisia paineita sulla on ollut?

Vierailija
6/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön lääkkeitä. kysyin lääkäriltä, että mistähän se johtuu, ei osannut sanoa. sanoi vaan, että 80% nykyihmisistä syö verenpainelääkkeitä

Vierailija
7/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukemat ei ole niin korkeat että joutuisin lääkkeille, on juuri siinä rajoilla.

paljonko?

Mikä on raja lääkitykselle?

Vierailija
9/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukemat ei ole niin korkeat että joutuisin lääkkeille, on juuri siinä rajoilla.

paljonko? Mikä on raja lääkitykselle?

En tiedä mikä on raja, mutta koskaan ei oo lääkkeitä ehdotettu, sanottu vaaan että pitää seurata. Paineet on ollu yläpaine 130-135 alapaine 85-90 viime mittauksilla. Yläpaine vaihtelee enempi.

Vierailija
10/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas kärsin alhaisesta verenpaineesta, ja syön siihen "lääkkeeksi" lääkärin neuvosta salmiakkia. Olen syönyt jo yli 15 vuottta. Paljon ja tasaisesti nautittuna se nostaa painetta varmasti.

Vierailija
11/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei mene mittaukseen, ei paineet nouse. mulla on tehty 24 h mittaus, missä paineet oli lievästi koholla ja sain lääkityksen. olen hoikka, syön terveellisesti ja urheilen, ei pitäis olla perittyä. se täytyy vaan hyväksyä, tää on mun juttu. ja sydämen pitäis kestää mielellään kuolemaan saakka; joten lääkkeitä syön ja olen lopettanut ihmettelemisen että miksi.^

pyydä ap 24 h mittaus, niin asia selviää onko kyse valkotakkipaineesta vai oikeasta paineesta.

Vierailija
12/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaan jännität mittausta. Jos hankkisit kotiin mittarin ja mittaisit itse niin lukemat voisi olla paljon alhaisempia.

Itselläni on kotona ihan hyvät paineet, jotain 115/80 ja allekin. Mutta kun sairaalassa mitataan, saattaa olla 200/120!

Vierailija
13/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei varmaan ole syytä huoleen. Varsinkin yläpaine nousee helposti jos jännittää mittausta.

Mulla pysytteli yli 90 alapaine ihan kotimittauksissakin, niin sain lääkityksen. Ja ensin sitä "seurattiin" siis liki 20 vuotta....

paljonko? Mikä on raja lääkitykselle?

En tiedä mikä on raja, mutta koskaan ei oo lääkkeitä ehdotettu, sanottu vaaan että pitää seurata. Paineet on ollu yläpaine 130-135 alapaine 85-90 viime mittauksilla. Yläpaine vaihtelee enempi.

Vierailija
14/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olispa mullakin noin alhaiset lukemat!

ja kyllä, 80 % nykyisen asuinmaani väestöstä syövät jossain elämänsä vaiheessa verenpainelääkkeitä.

mutta palsta mammahan tämänkin tietää parhaiten

Vierailija
15/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta salmiakin ja mahd. lakujen syönti. Viime tutkimusten mukaan toisilla nostaa verenpainetta pitkiksi ajoiksi.

Työterveyslääkäriltä saatu tieto eikä mistään hevosmiesten toimistosta.

Vierailija
16/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskee verenpaine aika nopeastikin

Vierailija
17/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olispa mullakin noin alhaiset lukemat!

ja kyllä, 80 % nykyisen asuinmaani väestöstä syövät jossain elämänsä vaiheessa verenpainelääkkeitä.

mutta palsta mammahan tämänkin tietää parhaiten

Vierailija
18/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurimehulla :) laskee verenpaine aika nopeastikin

Vierailija
19/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en googlannut netistä. mutta sähän voit hakea tiedon jos se sua niin kiinnostaa.

Vierailija
20/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en googlannut netistä. mutta sähän voit hakea tiedon jos se sua niin kiinnostaa.