Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kerroin 7-vuotiaalle ekaluokkalaiselle tuosta lapsen kaappauksesta..

Vierailija
25.09.2012 |

lapsella on koulumatkojen ajan ain känny suljettuna. nyt tuosta sieppauksesta päätin, että se on pysyttävä auki, ja vaikka äänettömällä ne koulu-ajat.

tyttö kävi tapansa mukaan vänkäämään vastaan, kun on niin hankalaa säätää sitä kännyä äänettömälle, opetetella se asia.

minulla paloi päreet, ja kerroin, MIKSI haluan, että se känny on aina päällä ja verkossa, kerroin, mitä tänään oli tapahtunut, ja että se, että siepatun tytön kännykkä oli päällä, pelasti hänet.

teinkö väärin? lietsoinko turhaa pelkoa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että se olisi liittynyt mihinkään akuuttiin tapaukseen. Nimittäin kun minusta se voi olla lapselle aika pelottavaa kun juttu yksilöidään tuolla lailla ja asia tulee eteen ekaa kerta oikeasti tapahtuneen jutun yhteydessä.

Kun kerrotaan epämääräisellä tasolla että ei saa ikinä mennä kenenkään ventovieraan kyytiin vaikka nämä esim. väittäisivät äidin käskeneen tms., niin silloin kyse on vain jostakin joka voisi ehkä tapahtua, ei mistään konkreettisesta ja siksi ei niin pelottavasta. Ja toisaalta taas idea tulee lapselle tutuksi, niin että tällaisesta oikeasti tapauksesta kuuleminen ei sit tule uutena asiana eikä ole ihan niin kauhea järkytys kuin voisi olla. Äh, taisi tulla sekava sepustus, mutta ehkä joku tajusi mitä tarkoitan.

Vierailija
22/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällaisestakin asiasta voi lapsen kanssa puhua, minä kerroin myös.

T. luokanopettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mittä 8v voi tehdä jos iso mis nappaa ja laittaa autoon? Tässäkin tapauksessa naapuri jopa näki tilanteen. Ei voi kuulkaa noin pieni tehdä yhtään mitään mistä olisi hyötyä. Eri asia jos joku yrittää houkutella jne.

Vierailija
24/24 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulut suhtautuvat nurjasti kännyköihin mutta nyt nähtiin. ostin tytölleni(nyt8v)melkein kolme vuotta sitten kännyn että olisi turvaa, saa yhteyden vanhempiin ja muihin yllättävässä tilanteessa. tavastilan tyttö oli neuvokas noin peloittavassa tilanteessa. hyvä esimerkki opettaa omia lapsia. jokainen tietää ettei se idiootti olisi töiden jälkeen vapauttanut tyttöä vaan???????? olen itse varoittanut lastani vieraista ja kehoittanut oudossa tilanteessa paeta taloja tai muita ihmisiä kohti. en ole uskonut että kotkassa... mutta nyt nähtiin. suomi tulee kiitos poliitikkojen monikulttuuriseksi ja turvattomammiksi myös lapsille. kaikkea hyvää tavastilaan ja muistakaa kaikki ettei se auton omistaja tehnyt rikosta vaan työntekijä