Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä kävit ekassa sekasaunassa (ei lapsuudensaunomisia)

Vierailija
25.09.2012 |

Riparilla?

Tuntuiko pahalle vai helpottiko ulkonäköpaineita?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki käyn myös yksin ja pelkäs naistenki saunas mut yhtä lailla miestenki kans.

Vierailija
22/38 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotias. Ei tuntunut pahalle, ihan kivaa oli. Ainejärjestön saunaillassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi tietenkin mieheni kanssa.

Vierailija
24/38 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunailloissa on yleensä ensin naisten sauna, sitten sekasauna. Miesten vuoroa harvemmin edes oli, koska ei miehiä haitannut jos saunassa on naisiakin.

Paras saunamuisto on pikkusaunasta, joka oli aika täynnä ja jossa yksi Retuperän WBK:n jäsen soitti meille vähän saunamusiikkia :-)

Vierailija
25/38 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman miehen kanssa aina, mutta en niin, että olisi jotain vieraita ihmisiä läsnä. En ole koskaan käynyt sekasaunassa, eikä minua mitenkään edes kiinnosta sellainen. Minä haluan lojua lauteilla ja rentoutua, en mene saunaan seurustelemaan kaveriporukan kanssa. Illanviettoa ystävien kanssa on sitten saunomisen ja peseytymisen jälkeen. Eikä meillä ollut rippileirillä mitään sekasaunoja.

Ikää 36 v.

Vierailija
26/38 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juurikin leirillä, tosin ei riparilla. Helpotti kyllä ulkonäköpaineita. Sittemmin olen käynyt sekasaunassa kerran koulukaverien kanssa lukioaikana ja aikuisena aina välillä miehen kaverien kanssa niin että mieskin on mukana.

Vierailija
27/38 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siellä oltiin uikkarit päällä, joten ei taida edes olla "virallinen" sekasauna. Sen jälkeen en ole käynytkään, enkä ole ajatellut mennäkään. Ja ikää on 36.

Vierailija
28/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellessa oli tilaisuus, vaan ei.

Vierailija
29/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana ja ketään ei silloin kiinnostanut asia.

Vierailija
30/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2012 klo 21:18"]

Eli vaikka tuossa superteini-iässä oltiinkin, niin silloinkaan ei ollut seksuaalista virettä.

[/quote]

Haha, eipä! :D Totta hemmetissä oli ainakin niiden poikien osalta. Tämän voit varmistaa keneltä tahansa normaalilta mieheltä, joka on joskus ollut 16-vuotias.

Vierailija
31/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uikkarit päällä oikeastaan aina, lapsuudesta lähtien. Ekan kerran alasti 19-vuotiaana bileissä. Kaveriporukan kanssa (sinkkuja ja pariskuntia) saunotaan naisten ja miesten vuoroissa tai sekaisin sen mukaan minkä kokoinen sauna on käytössä ja minkä verran porukkaa on koolla.

Vierailija
32/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah haa :D olin n. 14-15

Vierailija
33/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana opiskelijajuhlien jatkoilla, sauna oli samassa talossa kuin missä itse asuin. Olen käynyt useasti myöhemminkin, vaikka jonkun treenien jälkeen tai "muuten vaan" jos on sattunut osumaan sekavuorolle. Siellä on kaikki, lihavat, laihat, timmit ja karvaiset sekaisin. Ei siinä tosiaan ole mitään ihmeellistä, mukavaa se kylläkin on.

Luulen, että moni, joka vastustaa ajatusta sekasaunasta, yllättyisi siitä, miten luontevaa se lopultakin on. Kun vaatteet otetaan pois, paljastuu konkreettisesti se, että kaiken tilpehöörin alla me kaikki olemme ihan samanlaisia ihmisiä. (En siis tarkoita, että kenenkään nyt erityisesti pitäisi käydä sekasaunassa, jos ei huvita.)

Vierailija
34/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käynyt sekasaunassa. Lapsena, teininä, aikuisena. En koe saunomista seksuaalisena tapahtumana, vaikka vilkuilua tapahtuukin. Samaa vilkuilua tapahtuu uimahallissakin ihan vaan naisten puolella, katotaan toisten tuheroita ja peseytymistapoja ja kuvitellaan, että kukaan ei näe. Minusta on kummallista, että jotkut ovat niin vieraantuneita alastomuudesta, että kuvittelevat jokaisen alastoman hetken tarkoittavan jotain seksuaalista.

Vierailija
35/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpi elämän olen käynyt sekasaunassa minäkin. Lähinnä harrastusporukan kanssa, enimmäkseen vanhoja kavereita mutta aina silloin tällöin uusiakin joukossa. Se on ihan luonnollista toimintaa, ja hauskempaa mennä kaikki yhdessä kuin että alettaisiin erottelemaan miesten- ja naistensaunoihin. Ehtii pidempään saunoakin.

Vierailija
36/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2012 klo 21:09"]

Riparilla?

Tuntuiko pahalle vai helpottiko ulkonäköpaineita?

[/quote]

0-47 vuoden iässä olen sekasaunoissa toistaiseksi käynyt enkä ole ulkonäköä vielä koskaan saunomiseen liittänyt.

Vierailija
37/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18v. kun olin ekaa kertaa sekasaunassa työkavereiden kanssa. Olen aina ollut neuroottinen ulkonäköni suhteen tai oikeastaan lähinnä rintojen (nipin napin A-kuppi) sekä selkäni takia (minulla on skolioosi, joka näkyy mm. vyötärön epäsymmetrisyytenä). Ei tuo sekasaunominen helpottanut eikä pahentanut ulkonäköpaineita). Itselleni se oli tavallaa kynnys siihen, että okei, tältä näytetään ja siihen tyydytään.

Vasta ikä on tuonut helpotusta pahimpiin kriiseihin.

Vierailija
38/38 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekasauno enkä edes yhteissauno. Saunon yksin tai puolison kanssa. Saunominen on minulle intiimi, hiljainen ja yksityinen kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi