Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelle taas kiitos!

Vierailija
25.09.2012 |

Voi saakeli kun ottaa taas päähän! Miksi ihmeessä on niin, että mies/isä on perheenpyörityksessä se, jonka vähäinen panos lasketaan armolliseksi bonukseksi?

Olen ollut nyt 1 v 2 kk äitiyslomalla/hoitovapaalla. Vähentyneet tulot olen itse saanut sumplia, eli olen maksanut kaikki laskut puoliksi miehen kanssa, vaikka tuloja on vähemmän kuin töissä käydessä. Hoitovapaata olen pitänyt käytännössä omien säästöjen varassa. Lapsen vaatteet olen ostanut minä (lukuunottamatta sitä yhtä helkkarin rumaa potkupukua, jonka mies KERRAN toi käydessään Lidl:ssä). Mies ei pitänyt kuin 2 viikkoa isyyslomaa, ei sitä kolmatta viikkoa eikä todellakaan mitään isäkuukausia. Hoitovapaalle hänellä ei kuulemma ole varaa jäädä.

Nyt joudun taloudellisista syistä palaamaan töihin. Teen nelipäiväistä viikkoa, jotta lapsella olisi vähän helpompaa. Ylläri pylläri: tulonmenetys on taas minun tuloistani pois, eikä sitä mitenkään perheessä kompensoida.

No, koska olen käytännössä kustantanut lapsen kotonaolon, niin luulin ja oletin, että lapsen hoitokuskauksissa voitaisiin noudattaa jotain inhimillisyyttä. Toisin sanoen nyt olisi miehen vuoro vähän joustaa. Sovimme jo kuukausia sitten, että koska minulla ei ole ajokorttia ja työmatkani kestää tunnin suuntaansa noudatamme tämän huomioivaa systeemiä. Eli minä herään klo 5.30 ja työskentelen 7-15, jonka jälkeen haen lapsen klo 16. Mies, jolla on auto ja joka tekee 90% ajasta töitä kotoa käsin omalla aikataululla vie lapsen hoitoon aamulla samalla kun vie koiransa ulos aamulenkille. Minä en lasta voi hoitoon aamuisin viedä, koska matka on käveltävä (julkisia ei kannata siihen käyttää) ja matka vie 20 min. Minun tulee olla töissä viimeistään 8.30, mikä tarkottaisi sitä, että yksivuotias pitäisi kärrätä hoitoon jo seitsemältä. Hän kuitenkin nukkuisi vielä lähemmäs kahdeksaan. Iltapäivällä sen sijaan pystyn hakemaan lapsen hoidosta julkisilla, jolloin säästyy aikaa. Toisaalta olen työssä, johon odotetaan laittautumista päivittäin. Yhtälö oma + lapsen laittaminen valmiiksi ja sitten reipas lenkkeily ties missä säässä on vaan ihan järjetön ajatus. Miehen ei tarvitse itseänsä kotityötänsä varten laittaa, joten aamu on hänelle helpompi.

Näin siis oli sovittu jo kuukausia sitten, kun mietimme miten järjestämme lapsen hoidon. Aloitan työt vajaan viikon päästä, ja tänään mies ilmoitusasiana laukaisi, että ai niin, hän on ilmoittautunut johonkin työpaikkansa urheilutuntiin, joten pari aamua viikossa hän sitten skippaakin lapsen hoidon ja lähtee sporttaamaan! Sohvaperuna jätkä vieläpä.

Miten onkaan niin, että kun minulla on lapsi, niin äitinä minulla aika ei riitä työn lisäksi muulle kuin lapselle, mutta miehen pitää päästä vähäisestä arkiajastaan harrastamaan? Itse pidän selvänä, että lapsi muuttaa arkea, eikä enää mennä ihan niin kuin haluttaisiin. Jos harrastetaan, niin harrastetaan myöhemmin illalla tai viikonloppuisin, mutta että tuo oma aika pitää ottaa juuri vaikeimpaan mahdolliseen saumaan.

Muutenkin ahdistaa ja rassaa töihinpaluu: se miten lapsi pärjää pitkät päivät hoidossa ja toisaalta se, miten ehdin lasta noutamaan ajoissa. Ja sitten vielä tämä! Ilmeisesti on rekrytoitava isoäiti toiselta puolelta kaupunkia viemään lapsi hoitoon kahdesti viikossa, ei kai tässä muu auta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää idiootti eukot, jotka ei uskalla/osaa sanoa miehelle vastaan. Turha se on täällä vinkua

Vierailija
2/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet lapsia kusipään kanssa tehnyt. Kärsi siitä.

nämä tälläset viestit on joidenkin tunnevammaisten idioottien kirjoittamia...

Nuo "syytä itseäsi"-tyypit kuvittelevat olevansa hauskoja, siis että tuo on huumoria! Puistattavaa!

Mutta asiaan. Ap:n tilanne on kohtuuton, tai oikeammin se mies on kohtuuton. Alkoi oikein ahdistaa lukiessa. Mies mieltää että lapsi on vain äidin, eikä liity häneen mitenkään.

Olen samaa mieltä kuin se, joka sanoi, että kun olette sopineet että mies hoitaa aamut, hän hoitaa aamut. Myös silloin kun menee sinne kuntopiiriin (tirsk!). Ja terästäydy, älä puutu siihen ollenkaan. Arkesi on jo riittävän tiukasti aikataulutettua.

Tuskin uskallan kysyä: miten teillä hoidetaan esim. kaupassakäynti ja ruokahuolto muutenkin?

Pysy tiukkana, ap, ja paljon voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei kyllä ajattele, kuin itseään. Lapsi on 50 % hänenkin? Tajuaako hän sen? Ei ilmeisesti? Itse vaatisin lapsen vaateostoista yms rahallisesti puolet, eli hänen tulee maksaa sinulle puolet ostoista, jos kerran teillä on niin omat rahat.

Ja tuo hoitoasia, sanot että juttu on niin, että sinä haet lapsen ja hän vie, mikäli osallistuu siihen urheilujuttuun niin hän vie sitten aikaisemmin lapsen hoitoon, mikäli se ei käy jostain syystä hoitopaikalle niin sitten hänen vaan täytyy jättää se urheilu pois.

Täytyy kyllä sinullekin sanoa, että olet aika huonoon jamaan ajanut asiat ja myös lapsesi asiat, miehesihän voi tehdä mitä huvittaa piittaamatta teistä?! Olisiko teillä palaverin paikka? Nyt vaan ihan oikeasti puhutte ei mitään huutokonserttia syyllistämällä vaan puhutte asiat läpi.

Vierailija
4/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista päivääkään. Lapset on yhdessä hankittu ja yhdessä niiden kulut myös maksetaan ja niiden asiat hoidetaan. Molempien täytyy voida joustaa tarvittaessa.

Vierailija
5/17 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään järjellistä sanottavaa, kun koko tilannekin on niin epälooginen. Mä en osaa millään tavoin asennoitua saappaisiisi, ap, mulle tuo ei yksinkertaisesti olisi mennyt läpi. Eikä miehelle olisi tullut mieleen ehdottaa, se on sentään inhimillinen ihminen!

Kuten joku aiempi totesi, niin jotain ylivertaisen hyvää siinä miehessä täytyy olla, eihän kukaan muuten edes harkitsisi ajautumista tällaiseen. Olisin jo ensimmäisen kauppalaskun ("sää maksat") kohdalla tehnyt asiani hyvin selväksi.

Järjetöntä. Tekis mieli ravistella sitä miestäsi. Jätä nyt edes tämä ketju sille "vahingossa" avoimeksi, jos tajuaisi vähän haistaa kahvin.

Vierailija
6/17 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään tietoinen miehesi perusluonteesta ja hänen suhtautumisestaan yhteiseen lapseenne.

Todennäköisesti hän keksii jotakin tekemistä myös niille kolmelle muulle aamulle. Sanoithan että hän oli aiemmin sohvaperuna ja nyt yhtäkkiä juuri aamuisin herennyt urheilulliseksi. Kuulostaa pahalta.

Puhuit myös hänen koirastaan ja sinun lapsestasi, et meidän koirastamme etkä meidän lapsestamme.

Tuntuu että ette ole perhe.

No toivottavasti hän on edes hyvännäköinen ja hyvä sängyssä, että jää edes jotain voiton puolelle.

Vierailija
7/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI sä olet suostunut tuollaiseen???

Vierailija
8/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies luvannut hoitaa aamut, joten anna hänen hoitaa ne.Eli et siis itse huolehdi niistä.

Vierailija
11/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvää, että miehesi toiminta ja ideat ovat käsittämättömän kohtuuttomia ja törkeitä.

Mies ilmeisesti kokee, että lapsi on täysin sinun vastuullasi, ja hän vähän auttelee hyvää hyvyyttään jos siltä tuntuu.

Oletko yrittänyt rautalangasta vääntää esimerkiksi noista selkeimpiä järjettömyyksiä, että 1-vuotias joutuu olemaan hoidossa 7-16, koska isää nyt vaan huvittaa harrastaa aamuisin (vaikka voisi aivan hyvin harrastaa iltaisin)?

Ja että yhteisen lapsen elatus kuuluu molemmille vanhemmille? Miten hän perustelee sen, että ei maksa enempää menoja, kun sinä hoidat lastanne?

Mitä mies sanoo, jos häntä konfrontoi noilla jutuilla?

Vierailija
12/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies noin muuten millainen isä ja aviomies? Onko sulla mahdollista harrastaa ym.?

Vierailija
13/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan ymmärrä näitä kirjoituksia joissa valitetaan, kun äitiyslomalla ja hoitovapaalla kulut menee edelleenkin puoliksi vaikka äiti hoitaa YHTEISTÄ lasta. Pyytäkää nyt sitten vaikkaa palkkaa mieheltä siitä, kun hoidatte lasta! Voi hyvänen aika sentää, kun jotkut naiset antaa miesten polkee...

Vierailija
14/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain joidenkin naisten uhriutumista. Miksei sano miehelle, että lapsen aiheuttama tulonmenetys pitää jakaa, koska lapsi on kummankin yhteinen, ei vain äidin? Miksei sano miehelle, että sopimuksen yksipuolinen muuttaminen ei onnistu, vaan miehen pitää järjestää lapsen myöhempi aamuvieminen, jos aikoo harrastaa? Miksi marmattaa täällä, että ihan epää? Miksi ei tee asialle jotain?

Vierailija
15/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa mitenkään rumasti, mutta tuliko miehesi käytös sinulle täytenä yllätyksenä? Puhuitteko te ennen lapsen hankkimista lapsiperheen arjesta ja yhteisestä vastuunkannosta tms?. Musta kaikki kertomasi on ihan käsittämätöntä lähtien tuosta kulujen tasajaosta, vaikka sinulla on ollut paljon pienemmät tulot ja ihna bonuksena tuo hoitoonviemiskuvio. En ikinä itse nielisi moista, en mitään kertomaasi, mutta ei mulla ole sinulle mitään hyviä neuvojakaan. Miehessä on pakko olla jotain ylivertaisen hyviä puolia, jotka olet jättänyt kertomatta, sillä eihän kukaan tervejärkinen muuten tuollaista katsele, eihän?

Vierailija
16/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vastaava takana ja ero edessä. Ansionmenetykset hoitovapaa ajalta (1,5v n. 40t€), kaikki kulut puoliksi. Etukäteen oli sovittu muusta. Enää en edes kuuntele miehen itkuja siitä, että joutui maksamaan kauppalaskun. Ikävä laskea, mitä kotona olo lasten kanssa kustansi, en sitä pois vaihtaisi, mutta älytöntä, että mies ei osallistu. Päälle sitten miehen toiset naiset. Ero edessä ja henkisesti itsellä helpompi olla. Hoitokuviot meillä onneksi pelaa, kun itsellä vuorotyö (joskin siitäkin juuri kuulin, kun ei ole puhdasta pyykkiä, kun olen niin paljon töissä).

Vierailija
17/17 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle miehen käytös ja rahakeskeisyys tuli täytenä yllätyksenä, vaikka oltiin ehditty jo jonkun aikaa yhdessä olemaankin ennen lapsia.