Siis mitä helvettiä mun siskon päässä liikkuu? Oli luvannut
minulle tuntemattomille tytöille, että he voivat käydä kodissani vapaasti.
Tässä taustoja: Asun perheineni vanhempieni omistamassa omakotitalossa vuokralla. Talo ei ole ennen ollut asuinkäytössä, vaan talo ja tontti ovat olleet lähinnä isäni eläkeprojekti, hän on täällä oleillut jne. Pihalla on hevosia, joista isäni ja siskoni huolehtivat, siskoni vetää myös ratsastustunteja. Nyt sisko oli sitten luvannut näillä tunneilla käyville tytöille, että he voivat aivan vapaasti hakea tallin avaimen meidän sisäkuistilta. Siis mitä helvettiä? Meille on kohta syntymässä vauvakin, ja jos nukutan vauvaa tuossa kuistilla, en todellakaan halua siihen mitään tuntematonta porukkaa ravaamaan! Miten hän voi edes luvata tuollaista, että juu, menkää sinne toisten kotiin vaan? Tuosta kuistilta myös näkee tänne sisälle, kun tuossa välissä olevissa ovissa on lasit.
Sanoin siskolle, että varmaan tekee tytöille selväksi, ettei tänne sisälle ole KELLÄÄN mitään asiaa. On tainnut mennä vähän ohi, että täällä tosiaan nyt asuu joku eikä tämä ole enää ns. tyhjillään oleva talo. En minäkään lupaile ihmisille, että menkää vaan juu hänen kotiinsa! Jessus että sapettaa!! Vieköön sen helvetin avaimen muualle säilytykseen, jos ja kun se tarvitsee kerran saada.
En edes viitsi kysyä, tietävätkö nämä likat myös meidän vara-avaimen paikan. Jos ei meinaan ole ketään kotona, niin milläs ne sitten tuohon kuistille pääsevät...
Kommentit (13)
Vaihdettiin parit viestit, sovittiin, että avaimen paikka vaihdetaan. Tämä ok. Laitoin vielä oletettuun viimeiseen tekstariin, että kotirauha pitää olla. Olin ihan asiallinen. Tästä hän sitten närkästyi ja sanoi, että se varmaan meitä tosi paljon häiritseekin, jos joku käy siellä avaimen hakemassa ja tuomassa... Vastasin, että eihän se nyt periaatteessa häiritsekään, mutta kyse on siitä, että ei toisten kodeissa rampata lupaa kysymättä, enkä minäkään voi luvata vieraille ihmisille että he voivat mennä siskoni kotiin.
Tähän sain pitkän valitusviestin vastaukseksi. Kuulemma niin kauan kuin me loisimme täällä ilmaiseksi (??) minulla ei ole mitään sanavaltaa mihinkään, ja meidän pitäisi ensin ostaa tämä talo ennen kuin naputtaa mistään asiasta. Että minun pitää nyt vain hyväksyä se, että tämä on JULKINEN tila, hevostalli, jossa ihmiset käyvät. Blaablaa.
Tässä vaiheessa alkoi v-tutuskäyrä tosissaan nousta, vastasin aika tylysti, että ensinnäkään me emme todellakaan asu tässä ilmaiseksi eikä tämä TALO ole mikään helvetin julkinen tila, jossa porukka voi rampata.
Voi jestas. Ei yhtään kiinnostaisi riidellä eikä tämä ole lainkaan meidän perheen tapaista, mutta joku raja. Miten hän voi närkästyä siitä, että minulle ei olekaan ok, että täysin vieraat ihmiset käyvät meidän kuistilla ja sisällä talossa, missä on meidän tavaroita ja ehkä vauvakin nukkumassa?
olen miettinyt joskus samaa, paikoissa joissa asuu ihmisiä ja siellä on muutakin toimintaa, kuten ratsastustilat tai maatilamajoitus tai vastaavaa. että eikö ihmisiä kiusaa se vieraiden ihmisten ravaaminen.
jos siellä on hevosia ja ratsastustunteja, niin pakkohan ne on hoitaa. paljonko maksatte vuokraa?
Saitte sovittua avaimen paikan vaihdosta, miksi turhaa jatkaa riitelyä. Keskitä energiasi johonkin parempaan...
Ja tiedän, raskaana kaikki ärsyttää ja tulee ylireagointia. Seuraavana päivänä sen kuitenkin omaa ja nolottaa. Täällä sama tilanne päällä :)
Saisiko kuistin asuntoon johtavaa ovea lukkoon, ja voisiko oven ikkunaan laittaa verhoa tai sumentavia tarroja, niin että yksityisyyden tuntu säilyisi. Siis siinä tapauksessa, jos siskon tavaroita ja tallin avainta ei saada siirrettyä.
Ja tietysti teet selvääkin selvemmäksi, että maksatte talosta käypää vuokraa.
olen miettinyt joskus samaa, paikoissa joissa asuu ihmisiä ja siellä on muutakin toimintaa, kuten ratsastustilat tai maatilamajoitus tai vastaavaa. että eikö ihmisiä kiusaa se vieraiden ihmisten ravaaminen.
jos siellä on hevosia ja ratsastustunteja, niin pakkohan ne on hoitaa. paljonko maksatte vuokraa?
Voin vastata, että kyllä häiritsee... Täällä toisaalta onneksi käy vain omaa perhettä ja ehkä 3-5 muuta tyyppiä, eli mitään kunnon toimintaa ei ole. Onneksi en ole pihaihmisiä, muuten varmaan risoisi, että omalla pihalla ei välttämättä saa olla rauhassa silloin kun haluaisi. Vuokramme todellinen summa on kiinteistövero (vai mikä onkaan nimeltään), parisataa euroa kuussa. Lisäksi maksamme kaikki talon ja tontin kulut. Eli siinä mielessä siskoni on oikeassa, että asumme "ilmaiseksi", kun vuokraisännän eli vanhempieni pussiin ei sitä ylimääräistä tuloa tule. Tai no siinä mielessä tulee, että talon laskut maksamme nyt me eivätkä he. Ap
Saisiko kuistin asuntoon johtavaa ovea lukkoon, ja voisiko oven ikkunaan laittaa verhoa tai sumentavia tarroja, niin että yksityisyyden tuntu säilyisi. Siis siinä tapauksessa, jos siskon tavaroita ja tallin avainta ei saada siirrettyä.
Ja tietysti teet selvääkin selvemmäksi, että maksatte talosta käypää vuokraa.
Tein todellakin selväksi, että emme asu tässä ilmaiseksi. En vain haluaisi alkaa tahallaan veemäiseksi, mutta jos tuo kuittailu jatkuu niin tekee varmaan mieli kaivaa parit lakipykälät esiin ja osoittaa, että edes hänellä ei ole minkään valtakunnan asiaa tänne, vaikka talo onkin vanhempieni.
Tuota sisäovea ei saa lukkoon (paitsi ulkopuolelta munalukolla), mutta olen aikeissa hankkia siihen verhot.
Huoh, haluaisin pitää sovun perheessä kun kuitenkin siskoakin näen sen ainakin viikottain, mutta mutta...
raskaana ollessa pikkujututkin tuntuvat isoilta.
Miten ihmeessä sisäkuistilta avaimen haku on sama kuin että kodissanne saisi käydä vapaasti? Siis ihan oikeasti. Siskosi ei ole luvannut kenellekään kotiasi vapaaseen käyttöön tai vapaana liikkumista siellä, koitahan ymmärtää se.
Siinä olet oikeassa, että avaimelle olisi syytä löytää uusi paikka, tuo sisäkuisti (joka on nyt teidän hallinnassanne) ei ole siihen oikea paikka. Vedä henkeä ja ota asia siskosi kanssa puheeksi, hän ei vain varmasti tullut ajatteeksi asiaa. Mutta älä hyvä ihminen nyt tuollaisia perättömiä syytöksiä siskosi niskaan kaada (mitä aloituksessasi väitit).
Vara-avaimen paikan voi varmasti vaihtaa jos sen sijainti on annettu ulkopuolisille?
Koitahan rauhoittua, ylireagoit nyt todella pahasti ja paisuttelet asiaa turhaan.
raskaana ollessa pikkujututkin tuntuvat isoilta.
Miten ihmeessä sisäkuistilta avaimen haku on sama kuin että kodissanne saisi käydä vapaasti? Siis ihan oikeasti. Siskosi ei ole luvannut kenellekään kotiasi vapaaseen käyttöön tai vapaana liikkumista siellä, koitahan ymmärtää se.
Siinä olet oikeassa, että avaimelle olisi syytä löytää uusi paikka, tuo sisäkuisti (joka on nyt teidän hallinnassanne) ei ole siihen oikea paikka. Vedä henkeä ja ota asia siskosi kanssa puheeksi, hän ei vain varmasti tullut ajatteeksi asiaa. Mutta älä hyvä ihminen nyt tuollaisia perättömiä syytöksiä siskosi niskaan kaada (mitä aloituksessasi väitit).
Vara-avaimen paikan voi varmasti vaihtaa jos sen sijainti on annettu ulkopuolisille?
Koitahan rauhoittua, ylireagoit nyt todella pahasti ja paisuttelet asiaa turhaan.
mutta sapettaa niin pahasti. Siskolla on muutenkin tapana ilmoittaa "tulen tänään sinne klo 18" siis näennäisesti vaikka hoitamaan hevosia, mutta sitten höökää tänne sisälle syömään eväitä, käymään vessassa ja juoruilemaan. En jaksa sellaista.
Laitoin hänelle tekstaria, että avaimen paikkaa varmaan pitää vaihtaa, mutta eipä tuo ole vastannut. Vähän viittaa siihen, että on kerrottu tuo vara-avaimenkin paikka. Ärsytys sen kun lisääntyy kun toinen ei viitsi edes vastata enää! Ja ihan asiallisia tekstareita laitoin, en mitään haukkumisia.. :D
Jos asuttaisiin lähempänä, niin minäkin alkaisin tuppautua hänen kotiinsa tuosta noin vain ja toisin pari kaveria kylkiäisenä.
Jos viesti ei mene perille, niin muuttakaa. Turha tästä mitään draamaa on alkaa vääntämään.
jos siskosi ei vastaa niin vaihda itse avain muualle ja ilmoita siskollesi, että avain on paikassa x (kuitenkin turvallinen paikka kun kyse hevostallista).
Ja pidä ovet lukittuina niin siskosi ei ryntäile luvatta sisälle vessaan ym.
t. 2
Jos viesti ei mene perille, niin muuttakaa. Turha tästä mitään draamaa on alkaa vääntämään.
että vierailla ihmisillä ei ole mitään asiaa tänne sisälle, että tämä on nyt meidän koti. Sanoin myös tuon asian vauvan nukuttamisesta. Taisi vetää herneet nenään, kun ei vastaa enää mitään.
jos siskosi ei vastaa niin vaihda itse avain muualle ja ilmoita siskollesi, että avain on paikassa x (kuitenkin turvallinen paikka kun kyse hevostallista).
Ja pidä ovet lukittuina niin siskosi ei ryntäile luvatta sisälle vessaan ym.
t. 2
Ovia en voi valitettavasti pitää lukittuina, koska tuossa kuistilla on sellaista tavaraa, mitä siskoni tarvitsee kun hän tulee tallille. Minulle on ihan sama, jos hän siinä kuistilla käy, mutta että pitää aina tunkea sisälle asti ja nyt vielä vieraitakin ollaan päästämässä kuistille... Eikä tässä oikein voi suoraan sanoakaan, että pysy poissa meidän talosta, en halua ehdoin tahdoin riidellä.
Pieni laajennusosa talliin tmv. pidemmän päälle ei vaan toimi, että siskosi tavaroita pyörii teidän nurkissa. Mihis sitten mahtuu tulevan taaperon varusteet? Pyörä, vaunut, taaperokärry, hiekkalelut, pallot, mailat, maalit.... Lapsilla on älyttömästi tavaraa.