Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Pitääkö/saako tuosta lapsikaappauksesta kertoa omalle lapselle?
25.09.2012 |
Mulla lapsi 9 v ja mietin, kannattaisko hänelle kertoa asiasta (muistin virkistämiseksi, että mitä pitää tehdä, jos joku vieras ihminen pyytää autoonsa) vai nimenomaan olla kertomatta, ettei ala pelätä? Ollaan kyllä muuten kerrottu ihan normaalisti noi "kenenkään mukaan ei saa lähetä"-jutut, mutta en usko, että lapsi uskoo, että niin voisi oikeasti tapahtua.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Joten parempi varmaan, että vanhemmalta kuin mistään kavereilta tms. Kertoisin, niinkuin asia on, ja lopuksi sanoisin että ikinä ei saa nousta vieraiden kyytiin, ei vaikka lupaisi mitä. Lasta ei saa kuitenkaan pelotella, ja korostaisin että tälläiset jutut on erittäin harvinaisia eikä ole mitään syytä pelätä koulumatkoilla jne.