Olin yläasteella luokkani paras, minusta tuli siivooja :)
Kommentit (46)
...kai te kuitenkin tajuatte olevanne tilastopoikkeuksia huonolla koulumenestyksellä muuhun menestykseen ponnistaneet?
Esim. omista akateemisista kavereistani ja asiantuntijaorganisaationi työntekijöistä 90 % on ollut kahvipöytäbarometrin perusteella vähintään kasin keskiarvoa koulussa. Nämä kasin "alisuoriutujat" (joihin itsekin kuulun) ovat sitten olleet kuitenkin huippuja jossakin. Suurin osa porukasta on kuitenkin ollut yleishyvää koulussa. Suurin osa on näitä halveksittuja kympin tyttöjä, jotka oikeasti kyllä pyörittävät lahjakkuudellaan tätä yhteiskuntaa, kuten myös kympin pojatkin... ITse en valitettavasti tosiaan ollut kuin kasin, ysin tyttö, mutta kompensoin asiaa naimalla sellaisen kympin pojan.
On kuitenkin tosi hyvä tietää, että huono koulumenestys saattaa silti mahdollistaa menestyksen elämässä myöhemmin joissakin tapauksissa, vaikka tutkimuksen mukaan se on yksi syrjäytymisriskiin vaikuttava seikka.
mie en ainakaan kirjoita av:lla kirjakieltä. :D (Ei ap)
No sinähän se varsinainen ruudinkeksijä olet,eihän tässä ole ollenkaan kysymys puhekieli vs. kirjakieli vastakkainasettelusta! Rautalangasta sinullekin: myös puhekielessä ollaaan tyytyväisiä johonkin ja onnelisia jostakin. Tajusitko?
keskiarvo ysillä oli 9,8 ja hänestä tuli lto.
mie en ainakaan kirjoita av:lla kirjakieltä. :D (Ei ap)No sinähän se varsinainen ruudinkeksijä olet,eihän tässä ole ollenkaan kysymys puhekieli vs. kirjakieli vastakkainasettelusta! Rautalangasta sinullekin: myös puhekielessä ollaaan tyytyväisiä johonkin ja onnelisia jostakin. Tajusitko?
Puhekielessä saatan sanoa, että olen tyytyväinen elämästäni. Hui kauhistus.
Kuitenkin myös puhuessani olen onnellinen enkä onnelinen. Hahaa. Sinulla oli myös yksi a-kirjain liikaa ollaan-sanassa. Jos nyt haluat pilkkua niin kovin viilata. Sori muille ot.
Mikä on lto?
Minusta tuli kotiäiti (no av:lla kotirouva). Muutaman vuoden opiskelin, jätin kesken, tein hanttihommia, sitten lapset syntyivät ja siitä lähtien olen ollut kotona (ovat alakoululaisia). Tullaan nippa nappa toimeen, mutta ollaan tyytyväisiä, kun ei ole paineita.
Mikä on lto?
ohis
Kai maksatte sinulle eläkettä säästöön, sillä muuten sinulle tulee hyvin vaikea vanhuus. Ja se ikuinen mantra siitä, että "eläkejärjestelmä romahtaa kuiteskii" on vain itsepetosta, joten sitä ei kannata tähän ottaa esiin.
Minusta tuli kotiäiti (no av:lla kotirouva). Muutaman vuoden opiskelin, jätin kesken, tein hanttihommia, sitten lapset syntyivät ja siitä lähtien olen ollut kotona (ovat alakoululaisia). Tullaan nippa nappa toimeen, mutta ollaan tyytyväisiä, kun ei ole paineita.
omista lukiokavereistani ne keskinkertaisimmat ovat 'menestyneet' parhaiten rahalla ja titteleillä mitattuna. Yksi yleisnero (kirjoitti 6 ällää lukematta, tiedän tämän koska tunsin hänet hyvin) lusmuilee friikkukääntäjänä ilman tutkintoa ja toinen 6 ällän ylioppilas luokaltani valmistui jonkun höpöhöpötieteen maisteriksi ja myy nykyisin jotain hämäriä luontaistuotteita maahantuojana...
Ovatkohan he tosiaan 'syrjäytyneet' kouluälykkyytensä takia vai sen ansiosta?
Mensan testitkin meni aikoinaan läpi. Nyt lähes nelikymppisenä työskentelen puhelinvaihteena/vastaanottoneitinä kansainvälisessä firmassa. Takana on kandin tutkinto ulkomailla, lentoemon, kotiäidin ja johdon assistentin duunia mutta loppujen lopuksi tänne päädyin. Teen lyhennettyä päivää jotta saan olla täysillä mukana lasteni elämässä. Työni on leppoisaa ja mukavaa. Stressistä ei ole tietoakaan.
Rahaa on just sopivasti normaaliin elämiseen ilman luksusta mutta olemme onnellisia ja kuin vastarakastuneita lähes parinkymmenen vuoden yhteiselon jälkeenkin. Terveitäkin ollaan ja se on kaikkein tärkeintä.
Mulla olis ollut päätä vaikka mihin jos olisin jaksanut ponnistella ja ehkä olen joidenkin mielestä tosi luuseri työelämässä. En kuitenkaan vaihtaisi paikkaani kenenkään kanssa.
Ei titteleiden, arvonimien, palkkapussien ja muiden typerien materialististen ja ulkokohtaisten arvojen vuoksi vaan olemalla OMA ITSENSÄ, viettämällä aikaa perheen kanssa, luonnossa, hörhöillen ja taiteillen.
Tosi fiksut tajuaa, että näiden muiden apinoiden kiilottamat pokaalit on yhtä tyhjän kanssa, eikä ne edes tavoittele niitä.
...että pelkällä kansaneläkkeellä kituuttaminen on tosi vittumaista tulevaisuudessa, kun elinikä vielä tilastollisesti tästä kasvaa.
Ei titteleiden, arvonimien, palkkapussien ja muiden typerien materialististen ja ulkokohtaisten arvojen vuoksi vaan olemalla OMA ITSENSÄ, viettämällä aikaa perheen kanssa, luonnossa, hörhöillen ja taiteillen.
että siinä vaiheessa kun pienestä kansaneläkkeestä kannattaa harmistua, elämä meni joka tapauksessa jo.
että siinä vaiheessa kun pienestä kansaneläkkeestä kannattaa harmistua, elämä meni joka tapauksessa jo.
Kai maksatte sinulle eläkettä säästöön, sillä muuten sinulle tulee hyvin vaikea vanhuus. Ja se ikuinen mantra siitä, että "eläkejärjestelmä romahtaa kuiteskii" on vain itsepetosta, joten sitä ei kannata tähän ottaa esiin.
Elämä on nyt, kukaan ei tiedä huomisesta. Mieluummin kärsin vanhana, mutta olen elänyt kuten halusin nyt, kun lapset ovat lapsia.
t. 37
Itse koetan varautua niin, että hommasin koulutuksen ja työn, josta saa ok palkkaa, mutta joka ei vie henkeä. Näin jää vanhuuteenkin varaa elämiseen ja matkusteluun.
Elämä on nyt, kukaan ei tiedä huomisesta. Mieluummin kärsin vanhana, mutta olen elänyt kuten halusin nyt, kun lapset ovat lapsia.
t. 37
olla aika matala taso, tai sitten valehtelet. Meillä ainakin luokan parhaat meni lukioon, ja voin kertoa etten tunne yhtään lukion käynyttä oikeasti ammatikseen (ei opintojen ohessa) siivoavaa. Eli taidat olla provo :) tai sitten teidän luokan parhauteen riitti keskiarvoksi 7.
Hieman kunnianhimoa puuttunut,mutta saattaa olla stressittömämpää elämää kun monella muulla.
Ka päästötokarissa 6,7.
Musta tuli inssi.
mie en ainakaan kirjoita av:lla kirjakieltä. :D (Ei ap)