Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURIMMAT LAIHDUTUSMYYTIT (jotka jokainen laihduttanut tietää, mutta muut eivät)

Vierailija
24.09.2012 |

1. 1 kg = 8000 kcal

Ei pidä paikkaansa, tämäkin tuntuu vaihtelevan eri ihmisillä, ja samoillakin ihmisillä eri aikoina, sama ruokavalio laihduttaa toisia enemmän ja toisia vähemmän. Laihtuminen EI ole matematiikkaa.

Sama pätee siihen, että yksi pizza saattaa nostaa painoa kilolla, jopa kahdella, vaikka sen ei pitäisi tämän mukaan olla mahdollista (yhdessä pizzassa on vain n. 1000 kaloria).

2. Liikunnan lisääminen laihduttaa

Ei pidä paikkaansa. Usein liikunnan lisääminen saa huomaamatta ruokahalun kasvamaan ja paino saattaa jopa nousta. Muutoin liikunta on toki aina terveellistä...

3. Reippaasti ylipainoisen ns. lepokulutus on jo niin suuri, että hän laihtuu aluksi helposti ja nopeasti.

Ei pidä paikkaansa. Itse painan 115 kiloa ja jos ylitän 200 kaloria vuorokaudessa, paino alkaa nousta. Jos pysyn 1800-2000 kalorissa, paino pysyy samana. Nettilaskurien mukaan lepokulutukseni olisi 2200 kcal, vaan eipä ole...

Laittakaapa lisää!

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä ovat niitä samoja ihmisiä, joilla on diabetesperimä. Jos olet sattunut saamaan "terveen" perimän, voit rehvastella täällä, että laihtuminen on pelkkää matematiikkaa. Niinhän se sinulle onkin. Mutta meille, joiden elimistö toimii eri tavalla, on kysymys niin korkean tason yhtälöstä, ettei sitä ole vielä saatu ratkaistuksi."

Ai että diabetesperimä? Ootko tosissas? Että nälkävuosien takia porukka on ylipainoista ei voi laihduttaa?? Haha. Tota, kyllähän siihen se perimäkin vaikuttaa, mutta voisko olla huonoilla elämäntavoilla osuutta asiaan? Eikun ne on ne nälkävuodet..

Monissa laihdutusohjelmissa on ylipainoisia, joilla on diabetes.. kyllä ne silti kummasti laihtuu. Syövät oikein ja liikkuvat hulluna. Ja mitäs tapahtuu diabetekselle kun painon ja elämäntavat normaaliksi?

Oikeesti, harvinaisen surkea tekosyy..

Vierailija
62/66 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti myös nälkäperimän saanee laihtuvat, olen itse siitä elävä esimerkki. Isälläni on diabetes ja setäni on kuollut siihen. Olen laihtunut kahdessa vuodessa lievän ylipainon rajalta normaalipainon keskikohdan alapuolelle eli 11 kiloa ja pystynyt pitämään sen, joskin vaivoin.

Mutta se voi olla heille/meille selvästi HITAAMPAA kuin "normaaleille". Eivät he ole välttämättä lihavia, en itsekään ole. Mutta olen ollut jo 4 vuotta Kalorilaskurissa ja olen erittäin tunnollinen merkitsijä. Liikun vähintään tunnin päivässä, josta joka toinen kerta hikiliikuntaa ja joka toinen joogaa. Punnitsin pitkään kaiken, mitä söin, nykyään osaan jo arvioidakin.

Kalorilaskurin "normaaliasetuksiin" verrattuna laihduin noin puolet hitaammin, siis puoli kiloa viikossa -asetuksilla laihdun noin 200 grammaa viikossa. Tämä on vakio, seuranta-aikani kun on tosiaan ollut jo vuosia.

Painoni pysyy paikoillaan 1500-1600 kcal:n keskimääräisellä syömisellä. Heti, kun jätän vahtimisen ja syön niin kuin mieli tekee, painoni alkaa nousta. Viimeksi viime kevään aikana painoni nousi 5 kg, koska söin niin paljon kuin mieli teki eli hieman liikaa. Ruokailutapani ovat niin terveelliset, ettei niissä ole parannettavaa - vain viinin juomisen voisin jättää kokonaan.

Joudun kuitenkin olemaan koko ajan todella tarkkana, kun tavoitteeni on pitää vyötäröni 80 sentissä ja painoindeksini alle 23:n - ja diabetes poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti myös nälkäperimän saanee laihtuvat, olen itse siitä elävä esimerkki. Isälläni on diabetes ja setäni on kuollut siihen. Olen laihtunut kahdessa vuodessa lievän ylipainon rajalta normaalipainon keskikohdan alapuolelle eli 11 kiloa ja pystynyt pitämään sen, joskin vaivoin.

Mutta se voi olla heille/meille selvästi HITAAMPAA kuin "normaaleille". Eivät he ole välttämättä lihavia, en itsekään ole. Mutta olen ollut jo 4 vuotta Kalorilaskurissa ja olen erittäin tunnollinen merkitsijä. Liikun vähintään tunnin päivässä, josta joka toinen kerta hikiliikuntaa ja joka toinen joogaa. Punnitsin pitkään kaiken, mitä söin, nykyään osaan jo arvioidakin.

Kalorilaskurin "normaaliasetuksiin" verrattuna laihduin noin puolet hitaammin, siis puoli kiloa viikossa -asetuksilla laihdun noin 200 grammaa viikossa. Tämä on vakio, seuranta-aikani kun on tosiaan ollut jo vuosia.

Painoni pysyy paikoillaan 1500-1600 kcal:n keskimääräisellä syömisellä. Heti, kun jätän vahtimisen ja syön niin kuin mieli tekee, painoni alkaa nousta. Viimeksi viime kevään aikana painoni nousi 5 kg, koska söin niin paljon kuin mieli teki eli hieman liikaa. Ruokailutapani ovat niin terveelliset, ettei niissä ole parannettavaa - vain viinin juomisen voisin jättää kokonaan.

Joudun kuitenkin olemaan koko ajan todella tarkkana, kun tavoitteeni on pitää vyötäröni 80 sentissä ja painoindeksini alle 23:n - ja diabetes poissa.

Vierailija
64/66 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kilpirauhasen vajaatoiminta ja totta mooses mun paino putoaa hitaammin kuin mitä monella muulla, jotka syövät saman verran! Kun aloitin urakan, paino ei tippunut kahteen ensimmäiseen kukauteen grammaakaan, nyt on sentään lähtenyt parissa viikossa 800g... Ja minä treenaan salilla, merkkaan KAIKKI suupalat kiloklubiin ja piano lähti laskemaan vasta kun tiputin kaloreita 1500 kalorista 1200 kaloriin.

Vierailija
65/66 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kilpirauhasen vajaatoiminta ja totta mooses mun paino putoaa hitaammin kuin mitä monella muulla, jotka syövät saman verran! Kun aloitin urakan, paino ei tippunut kahteen ensimmäiseen kukauteen grammaakaan, nyt on sentään lähtenyt parissa viikossa 800g... Ja minä treenaan salilla, merkkaan KAIKKI suupalat kiloklubiin ja piano lähti laskemaan vasta kun tiputin kaloreita 1500 kalorista 1200 kaloriin.

Vierailija
66/66 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Karppaaminen sopii kaikille. - Ei. On ihmisiä joille karppaaminen ei todellakaan sovi.

Pitäisin pienenä ihmeenä mikäli tälle väitteelle löytyisi minkäänlaista näyttöä, tämä on pelkkää kirjoittajan omaa mutua vailla kestäviä perusteluja, eli täyttä pa..aa.

No jos kysyt keneltä tahansa asiantuntijalta niin suurin osa sanoo että vhh-dietit eivät kannata. Esimerkiksi Diabetesliitto on kovastikin karppausta vastaan.

Itse olen taas katsonut vierestä kun korkean kolesterolitason omaava ihminen noudattaa tiukasti vhh ruokavaliota ja ihan oikeasti, se ei hänelle sovi. Hänellä on myös diabetes ja ilmeisesti ko. tauti on vain pahentunut karppauksen myötä.

Puhumattakaan siitä että hän valittaa usein että hänellä on vatsan kanssa ongelmia.

Katsos kun kaikkien ihmisten elimistö ei kestä karppausta, ihan oikeasti.

Ja onhan noita tutkimuksia EVG jos kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi