Mitä olette mieltä nimestä NAATAN?
Lausutaan siis [naattan]. On kyllä niin harvinainen että nimipalvelun mukaan alle 56 koskaan saanut nimekseen Suomessa.
Kommentit (37)
Vähän kun savolainen lausuisi sanan "naitan".
Ei kuulosta nimeltä minun korvaani..
Jos se pitää lausua Naattan, miksi ette sitten kirjoittaisi sitä niin? Kukaan ihminen ei Suomessa osaa muuten lausua sitä oikein.
No voisi se kyllä olla tuo Naattan myös. Jotenkin kuulostaa ihanalta mun korvaan. Mietityttää vain kun on niin harvinainen että onko nimessä jotain häiritseviä mielleyhtymiä...
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:34"]Lausutaan siis [naattan]. On kyllä niin harvinainen että nimipalvelun mukaan alle 56 koskaan saanut nimekseen Suomessa.[/quote]
Ja ne kaikki 55 ovat juutalaisia tai muita kiihkouskovaisia kristittyjä. Eiköhän tuo ole suomennos raamatun Nathan nimestä.
Mikäpä siinä jos hyväksyt sen, että pojalle saatetaan nimestä kuittailla.
Nykyään on kyllä niin paljon erikoisia nimiä että kuittaallaankohan? En tietenkään halua että nimen takia kiusataan...
Kuulostaa sanottuna kivalta, mutta kirjoitusasuna Nathan näyttää paremmalta. Oli vaihtoehtona meidänkin pojalle, lopulta päädyttiin kuitenkin eri nimeen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:59"]
Vähän niin kuin Saatan(a).
[/quote]
Mulle tuli sama mielleyhtymä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:58"]
Nykyään on kyllä niin paljon erikoisia nimiä että kuittaallaankohan? En tietenkään halua että nimen takia kiusataan...
[/quote]
On erikoisia nimiä, joilta puuttuu historia ja merkitys, ja harvinaisia nimiä, joilla on joku historiallinen kytkös. Molemmat toki synnyttävät erilaisia assosiaatioita, joista voi tulla kuittailua. Naatanilla viittaus raamattuun ja väännös Saataniksi voi olla houkutteleva.
Neitan, Neittan, Neittani, Neithani, Neithan, Nathan
Vierailija kirjoitti:
No voisi se kyllä olla tuo Naattan myös. Jotenkin kuulostaa ihanalta mun korvaan. Mietityttää vain kun on niin harvinainen että onko nimessä jotain häiritseviä mielleyhtymiä...
Niinkun mitä?
Kuulostaa raamatulliselta. Mukavan harvinaisen kuuloinen. Ongelmana tuo konsonanttiin päättyminen, muotijuttu kuten Mikael, Rasmus, Robin, Patrik jne. Suomessa aikaa kestävä tyylikäs nimi harvoin päättyy konsonanttiin.