Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jokin erityisen paha joulumuisto?

Vierailija
29.11.2005 |

Onko jokin joulu ollut surullinen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheestä jäi eloon äiti ja koira. Eno ja 2 serkkutyttöäni kuolivat. Ei vietetty meillä joulua tuolloin.. ja usea joulu sen jälkeenkin otti koville.

Vierailija
2/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä poikkeuksetta kännissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4-vuotias, kun sairastuin jouluaattona oksennustautiin, samoin raskaana oleva äitini. Äiti joutui sairaalaan ja minäkin vain oksensin ja oksensin.

Kyllä meni se joulu piloille.

Vierailija
4/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta myöhemmin mummi kuoli joulupäivänä. Sitä ennen hän oli siinä rajalla monta päivää, aatto meni kun " odotettiin" milloin lähtö tulee.

Vierailija
5/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pukki oli ovella ja olin innoissaan menossa avaamaan niin isä tukisti ettet mene avaamaan ku hän avaa :(

Vierailija
6/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mua suretti etukääteen se, että meillä juotiin. Vaikka ei kukaan sen isommin rähissyt eikä kyukaan ollut väkivaltainen mutta olisin halunnut että kaikki olisivat olleet selvin päin.

Vierailija
7/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja pukki oli ovella ja olin innoissaan menossa avaamaan niin isä tukisti ettet mene avaamaan ku hän avaa :(

Vierailija
8/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim se että faija aina kännissä. Yhtenä vuonna joulupöydässä faija istui korvalappustereot korvilla (kuunteli jotain beethoveni) ja söi silleen että ruoat valui pitkin niitä korvakuulokkeiden piuhoja...ennen sitä oli ottanut kinkun uunista niin että koko kinkku oli pitkin keittiön lattioita. Näitä faija sekoiluja löylyy lähes joka joululta...

Sitten toinen minkä muistan aina ja se oli mulle todella vaikeeta oli se kun mun kuukautiset alkoi jouluaattona kun olin 12v. En ollu varma oliko se nyt sitä vai ei ja pitkään kiersin mutsia ennen kun sain kysyttyä. Mulle oli ainakin ekan vuoden menkat tosi arka paikka. :)

Vierailija
9/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinköhän nuo luulivat, ettei se lapsiin koske mitenkään, jos ollaan puhumatta ja luimistellaan :(

Vierailija
10/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sammui ennen kuin ehti meille. siinä oli vanhemmilla selittämistä, että kuinka lahjat tulivat silti perille vaikka pukki puuttui! taisivat selvitä hommasta sanomalla, että oli satanut lunta niin paljon, että pukin pulkka ei päässyt meille asti, joten tontut kävivät jättämässä lahjat (miten ne muka sitten perille pääsivät...?). no, täydestä meni, mutta kyllä oli vähän ontto tunnelma kun pukki ei käynyt.

Vierailija
11/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain isältäni lahjaksi tuhat markkaa (ihan setelinä kirjekuoressa). Veljeni sai tpaidan. Tuli aika paska fiilis.

Vierailija
12/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui että muilla oli aina joulumieli, mutta meidän kotona ei.

Vierailija
13/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sata kertaa sillä välillä :(

Vierailija
14/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusi kaatui. Lojui romahtaneena lattialla koko jouluaaton ja äiti alasti kuusen päällä. :´(

Ja vielä mieheni ihmettelee, miksi vihaan jouluja.. pitäisköhän kertoa sille näistä muistoista..

Vierailija
15/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo jäi yksin neljän alaikäisen serkkuni kanssa.

Vierailija
16/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne pitkät vuodet, kun vanhempani sitkuttelivat yhdessä pitäen kulissia yllä. Isä oli kaatokännissä joka joulu (ja aika usein muutenkin). Haastoi sitten poikkeuksetta riitaa siskoni ja veljeni ja näiden siippojen kanssa (aikuisia ihmisiä jo silloin), en ymmärrä vieläkään miksi edes yritimme viettää perhejouluja.

Itse olen nämä asiat mieheni kanssa puhunut läpi ja koska hänellä vähän samantyylisiä kokemuksia, yritämme ainakin itse ottaa joulun lähinnä rennosti ja suht selvinpäin.

Vierailija
17/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvun alkua, olin 4 tai 5 vuotias. Oltiin mummilassa jouluaattona, oli lahjat jaettu jne ja sitten valvottiin aika myöhään. Viereinen omakotitalo syttyi palamaan. Tytär ja isä pelastuivat, äiti ja poika kuolivat. Olihan se aika hurjaa nähdä lieskat ikkunasta ja talossa olleet miehet menivät sinne katsomaan voisko tehä jotaa...

Vierailija
18/18 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siitä on jo aikaa ja kaikki on hyvin, mutta silti menee kylmiä väreitä joulun aikaan kun tulee nuo muistot vahvasti mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi