Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelin pienen pojan (n. 6v) keskustelua kaverinsa kanssa :(

Vierailija
23.09.2012 |

"Poika: mä haluaisin että isä asuisi mun kanssa...

Isosisko ja pikkusisko voisi muuttaa pois ja isä tulisi tilalle.

Pojan kaveri: mutta sitten sulla ei olisi kotona leikkikaveria?

Poika: olisi, isä aina leikki mun kanssa. Nyt kukaan ei leiki...mä olen aina yksin..."

Se haikeus ja suru mikä pojan puheessa välittyi, tuli minullekin melkein tippa silmään, vaikken pojan perheen tilannetta mitenkään tunnekaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia vanhempien tehtävä on huolehtia, että sisarukset tekevät asioita yhdessä ja ne "opetetaan" siihen. Meillä ainakin tyttö ja poika 3 v ikäerolla on aina leikkineet keskenään yllättävän hyvin.

Vierailija
2/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja myös se ÄITI voisi viettää aikaa poikansa kanssa.

Jos hän on juuri se keskimmäinen (ja ainoa poika) joka jää jalkoihin kun pienempää hoivataan. Isompi saattaa jo pärjätä yksinäänkin, mutta kyllä 6-vuotias tarvitsee ja haluaa vielä viettää aikaa vanhempiensa kanssa :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia vanhempien tehtävä on huolehtia, että sisarukset tekevät asioita yhdessä ja ne "opetetaan" siihen. Meillä ainakin tyttö ja poika 3 v ikäerolla on aina leikkineet keskenään yllättävän hyvin.

Sisaruksetkin ovat erillisiä persoonia, eivätkä välttämättä tule lainkaan toimeen toistensa kanssa. Luonne-erot näkyvät jo lapsena. Ei siinä ole välttämättä kyse mistään syrjimisestä tms.

Mun miehen lapset on 4v ja 5v ja juuri tänä viikonloppuna 5v julisti, ettei "enää ikinä" aio leikkiä pikkuveljensä kanssa... :D ja kyseessä lapset, jotka ovat edelleen kotihoidossa ja ovat toistensa pääasiallista seuraa.

Vierailija
4/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja myös se ÄITI voisi viettää aikaa poikansa kanssa.

mutta silti voi olla ikävä sitä, joka puuttuu.

Vierailija
5/5 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pitää viettää aikaa lastensa kanssa ja tehdä näiden kanssa asioita,mutta kyllä leikki on jotain, mikä lapsen pitää osata ihan itse.

Ja tuo puhe ei tosiaan varmaan kertonut mitään siitä, mitä lapsen kanssa tehdään tai ei tehdä, vaan tosiaan siitä, mitä luvitelmissaan ikävöi ( ja mikä sekin saattoi todellisuudessa olla ihan toisin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä