Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeääko lapset enemmän nuoria vai vanhoja vanhempia

Vierailija
23.09.2012 |

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole teiniäiti ehtinyt hankkia koulutusta eli työttömyyspäiväraha kutsuu. Silloin on aikaa käydä salilla kun lapsi virikehoidossa ilmaiseksi päiväkodissa ja mummo maksaa salikortin. viikonloppuna mummolle hoitoon ja bilettään.

Jokunen poikkeus voi löytyä mutta aika usein menee näin. Ja tokihan se ehkäisy liian kallista niin bilereissulta muistona iso maha.

Vierailija
22/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat äidit ovat selvästi tässäkin ketjussa kypsempiä. :)

Yleensäkin olen huomannut, että tyytyväisimpiä äidiksituloikäänsä ovat vähän nuoremmat naiset eivätkä siksi käyttäydy niin huonosti kun puhutaan kolahtavasti iästä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska he eivät ole tehneet mitään, mitä tarvitsisi hävetä !

Vierailija
24/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret häpeävät kaikenlaisia vanhempia.

Vierailija
25/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävetään ja pelätään. Ei tiä koska tulee turpaan. Ja ikäkö on ongelma? Asiat tärkeysjärjestykseen ap jos osaat!

Vierailija
26/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat äidit ovat selvästi tässäkin ketjussa kypsempiä. :) Yleensäkin olen huomannut, että tyytyväisimpiä äidiksituloikäänsä ovat vähän nuoremmat naiset eivätkä siksi käyttäydy niin huonosti kun puhutaan kolahtavasti iästä. :)

koska nuorella äidillä on hankkimatta ammatti, työpaikka, asunto ja elanto. Elämäkin tuntuu lipuvan ohi vaipanvaihdossa, mutta onneksi on se turvaverkko, joka on lapsen kanssa enemmän kuin äiti. Nykyisin vanhempainilloissa on paljon isovanhempia, koska lapsen omat vanhemmat eivät "ehdi".

Vierailija
27/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui lapsena että aina nuoria vanhempia ihailtiin poikkeuksetta ja vanhempia taas häpeiltiin.

Onhan se ihan eri juttu kun vanhempainiltaan tulee timmissä kunnossa oleva nuori äiti kuin kalkkunakaulainen mummoäiti.

ajatuksenjuoksua paljon ymmärtää... Voin kertoa, että jollekin 15-vuotiaalle kyllä joku 33-vuotiaskin on vanha kurppa! Se äiti/isä itse korkeintaan ajattelee olevansa nuori - ei se nuori itse ajattele vanhemmistaan niin :)

Mulla äiti oli 18 kun synnyin ja kyllä häpesin häntä ihan täysillä kun olin teini, koska oli jo yli 30! Minusta se oli paljon.

Vierailija
28/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäidit eivät siis ikinä irtaannu omista vanhemmistaan!

Nykyisin vanhempainilloissa on paljon isovanhempia, koska lapsen omat vanhemmat eivät "ehdi".

Vierailija
29/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui lapsena että aina nuoria vanhempia ihailtiin poikkeuksetta ja vanhempia taas häpeiltiin.

Onhan se ihan eri juttu kun vanhempainiltaan tulee timmissä kunnossa oleva nuori äiti kuin kalkkunakaulainen mummoäiti.

on luokan häirikkölapsen äiti ja se tyyni, itsensä hyväksynyt kalkkunakaula se äiti, jonka lapsesta ei ole pahaa sanottavaa. Niin se vain menee. Kun äidin aika menee oman kropan palvonnassa, jäävät lapset yksin. Se taas näkyy luokassa muiden kiusaamisena. Huomiota haetaan kaikin keinoin, koska äidillä on kotona iso peili, joka saa hänen huomionsa.

Olet aivan uskomattoman paha ihminen. Ajatuksista huomaa. Takuuvarmasti kiusaajalasten äiti. En voi käsittää miten joku AIKUINEN voi puhua noin nuoresta äidistä jota ennemminkin tulisi kannustaa ja tukea. Ihan sylettää käytöksesi. Kannattaa hakeutua jonnekin tutkimaan narsistisia piirteitäsi. t.33v mama

Tietty olisi kiva, jos olisi vaikka kolmas ja neljäs mummola, jonne lapsen voisi viedä, jotta saisi omaa aikaa. Kaksi mummolaa ei oikein riitä, kun elämässä on niin paljon muutakin kuin lapsi, joka ei viihdy öitä yksin kotona eikä ymmärrä, että äidin kroppa ei pysy timminä ilman kuntosalia. Töissähän ei ennätä käymään, koska kuka kumma jaksaa herätä aamulla jo 7.00?

22v ei ole teiniäiti. Mutta jokatapauksessa, kasva aikuiseksi. :) En lähde tuohon mukaan, en ole noin lapsellinen. ;)

kyllä se 22v koulun vanhempainillassa on teiniäiti, saanut lapsensa 15v iässä.

Vai elätkö itse elämää, jossa vastasyntyneiden vanhemmille on koulussa vanhempainilta?

Vierailija
30/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat äidit ovat selvästi tässäkin ketjussa kypsempiä. :) Yleensäkin olen huomannut, että tyytyväisimpiä äidiksituloikäänsä ovat vähän nuoremmat naiset eivätkä siksi käyttäydy niin huonosti kun puhutaan kolahtavasti iästä. :)

koska nuorella äidillä on hankkimatta ammatti, työpaikka, asunto ja elanto. Elämäkin tuntuu lipuvan ohi vaipanvaihdossa, mutta onneksi on se turvaverkko, joka on lapsen kanssa enemmän kuin äiti. Nykyisin vanhempainilloissa on paljon isovanhempia, koska lapsen omat vanhemmat eivät "ehdi".

KEllään minun parikymppisellä ystvälläni ei ole noin asiat. :D Opiskelevat samalla ja opiskelut tuntuvat joustavan paremmin lasten hyväksi kuin työ. Kaikilla on mies mukana ja pystyvät sumplimaan mahd lyhyet päiväkotipäivät lapsille yhdessä ja talous on kunnossa. Isovanhemmat ovat tietenkin mukana, sehän on rikkaus. Eivät kyllä keikuta siellä heitä kuten selität.

Oletko vähän lapsellinen? :)

Vierailija
31/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävenneeni vanhoja vanhempiani jo ennen teini-ikää. Sanoin aina etten muista vanhempieni ikää vaikka oikeasti muistin. En kehdannut sanoa vanhempieni nimiä kun olivat "mummo/pappa nimet".

Äitini oli 36v ja isäni 43v kun synnyin, kun taas useimmilla kavereillani vanhemmat oli tuon ikäisiä kun lapset olivat teinejä.

Vierailija
32/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vanhemmilla ei ole varaa lasten harrastuksiin, muihin kuin kirppisvaatteisiin, kunnollisiin ulkoiluvarusteisiin jne. , niin vanhempia hävetään. Kun koulusta toista lasta tullaan noutamaan tuliterällä autolla ja toinen saa kävellä kotiin, koska ei ole varaa bussilippuun, niin ei siinä kamalasti painan sen vanhemman ikä.

Normaali teini häpeää vanhempiaan joka tapauksessa ja niin kuuluu ollakin. Jos nuori vanhempi leikkii lapsensa kaveria, on nolous potenssissa sata.

Vierailija
33/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa taitaa olla nyt joku hyvin katkera 30+ äiti noista todella lapsellisista kommenteista päätellen. Sehän kertoo vain hänestä itsestään. ;) Selvästi ketju kolahti tosi kovaa! ;)

Ei kannata alentua edes keskustelemaan noin henkisesti epäkypsän ihmisen kanssa. :)

Vierailija
34/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta jo monta aihetta. On vissiin joku teiniäiti jonka tarkoitus lietsoa erimilisyyttä. Ja joku ketjussakin kehuskelee teiniäitien viisautta jne. Siinä on oikein hyvä esimerkki teiniäitiydestä..

Vierailija
35/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nämä sitten nuorempia tai vanhempia. Kuuluu ihan tuohon ikä- ja kehitysvaiheeseen. Vanhemmista aletaan henkisesti irtautua ja tuo "häpeäminen" on osa itsenäistymisprosessia.

t. teini-ikäisten ope

Vierailija
36/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojat ei koskaan ole hävenneet vanhempiansa vaan ovat meistä ylpeitä.

T. Mummoäiti

Vierailija
37/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tyttäreni vanhempainillassa olen huomannut, että olen nuorimmasta päästä, vaikka sain lapsen 28-vuotiaana. Eli nyt 36-vuotiaana olen 8-vuotiaiden vanhempainillassa "nuori äiti". Mieheni on 10 vuotta vanhempi ja häntäkin vanhempia isejä ja äitejä siellä pyörii.

Samoin olen Facebookista seurannut vanhojen luokkakavereiden lisääntymistä ja kaikki enemmän kouluja käyneet ovat juuri nyt pikkulapsivaiheessa ja ollaan tosiaan jo 36. Vain ne kotikylään jääneet ja amiksen käyneet alkaa olla yli 10-vuotiaiden vanhempia.

Omassa lapsuudessani olin ns. vanhojen vanhempien lapsi. Äitini oli hurjat 29 syntyessäni ja isä 36. Tuntui hassulta, kun toisten äidit oli saanut lapset alle 20-vuotiaana. Mutta ikinä en olisi heidän kanssaan osaa vaihtanut. Persaukisia ja kouluttamattomia vanhempia. Mun äiti oli sitä paitsi tyylikäs verrattuna moniin muihin äiteihin. Mun vanhemmilla oli ammatit, joista sai olla ylpeä, meillä oli kaunis koti, mukava kesämökki, hyvä auto ja matkustettiin. Miksi ihmeessä olisin halunnut vaihtaa osaa kaverini kanssa, joka asuu vuokramurjussa, vanhemmat eronnut ja äiti nuoresta iästään huolimatta hompsantuu?

Vierailija
38/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin mä tosin en ole koskaan älynnyt omiani hävetä ja meillä esikoinenkaan ei vielä ole hävennyt.

12 vuotias jopa halii ja suukottaa äitiään kavereiden edessä. Kerran nuo alkoivat kikattaa, mutta jannu totes siihen, että hän saa äitiänsä rakastaa ja näyttää rakkautensa. Läpi meni.

Kuopus meillä nyt ei anna tulla lähellekään itseensä, eikä hellittelyihin lopeta puheluitakaan yms.

Vierailija
39/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset syvällisemmin edes miettivät vanhempiensa ikiä, vanhoja ovat joka tapauksessa heidän silmissään.

Vierailija
40/53 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos normaalisti irrottautuu vanhemmistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi