Miten toimitaan tässä tapauksessa?
Tuttu lupasi myydä minulle yhden tavaran, mutta kuolikin ennen sitä. Voiko perikunta perua suullisen sopimuksen vai onko vielä toivoa?
Kommentit (26)
ja sovitusta hinnasta, jos se heille käy, niin myyvät, jolleivat halua, eivät ole velvoitettuja myymään, kuitenkaan. Mutta kokeiel, muista vain olla erittäin hienovarainen, ettet moukan mainetta niitä samalla.
Eikä vastaavaa saa muualta.
tärkeä tavara? Aiot siis myydä sen eteenpäin?
Ok, jos minua tarkoitit, joka sanoit "hullu", niin en taida kuitenkaan olla ainoa sellainen täällä. Niin outoja vastausia tulee.. Onneksi myös fiksujakin kirjoittajia löytyy. Kiitos heille vastauksista!
A. Kuolinpesä uskoo suullisen sopimuksen ja myy tavaran ap:lle.
B. Kuolinpesä ei usko suullista sopimusta eikä myy ap:lle mitään, vaikka se olisi hyväkin diili, koska pitävät häntä haaskalle tulleena valehtelijana.
C. Kuolinpesä uskoo suullisen sopimuksen, mutta se on niin huono, etteivät tunnusta sen olemassaoloa eivätkä myy ap:lle mitään.
Vaihtoehto D (Kuolinpesä uskoo suullisen sopimuksen ja on pakotettu myymään tavaran ap:lle) ei kerta kaikkiaan ole olemassa.
Hyi helvetti mikä tyyppi ap on. Ei varmaan ruumiskaan kylmennyt niin on kärkkymässä "suullisella sopimuksella" (kukahan tuohon luottaisi) alihintaan haluamaansa tavaraa. Siis TAVARAA. Ja puhuu rahasta. Jumalauta. Nyt, kun yksi ihmiselämä on päättynyt, häntä ei koskaan saa takaisin, lapset eivät vielä edes ymmärrä tilannetta ja minä leskenä olen niiiin saatanana rikki. Vedä kuule itsesi hirteen ap.
No jos vastaavaa ei saa muualta, niin sitten tuolla tavaralla ei oikeasti olekaan mitään "markkinahintaa" vaan se on itse asiassa arvokkaampi. Eipä ihme, että ap koko ajan pelkää, ettei saakaan suullista sopimustaan läpi. Jospa kuolinpesän osakkaatkin huomaavat, että paremmankin hinnan tuosta saisi jostain muualta, kun on niin harvinainen - Stockan muumimuki!