Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sisko yrittää määrätä milloin me 'saamme' tehdä lapsia ja minkänimisiä ja kenet kummiksi?

Vierailija
11.06.2008 |

Miksi hänen pitää tulla puolihuomaamattomasti määräilemään? Ja tässä vain murto-osa hänen "määräyksistä". Mutta miksi? Mikä hänellä on huonosti?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä teillä on aina ollut. Hän on varmaan isosisko? Ehkä hän ajattelee, ettei tuo rääpäle tuosta koskaan kasva.

Vierailija
2/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on lapsesta saakka tottunut siihen että "tietää paremmin" ja haluaa siskollekin vain hyvää...enpä osaa sanoa mistä johtuu mutta itse tajusin lopettaa kun huomasin oman käytökseni. Ja ymmärsin että se pikkusisko on nyt aikuinen joka elää omaa elämäänsä ja tekee omat ratkaisunsa, ei ole mun aisani holhota häntä enää vaikka ehkä siinä alle 10-vuotiaana olikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siskon mielipiteet vähääkään poikkeavat omistasi.

Vierailija
4/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän hyvin tuon näkökulman. Tässä tapauksessa kyseessä on miehen sisko. Ja määräykset kohdistuvat nimenomaan mulle.

Mä oon nyt pannut vastaan, enkä ole suostunut kynnysmattona olemaan joista johtuen välimme ovat todella huonot. Miehen äiti on tyttärensä puolella ja he yhdessä punovat juoniaan ja haukkuvat ja ivaavat minua muille sukulaisilleen. Miehen sisko myös suututtuaan minulle pistää välit poikki veljeensä (eli minun mieheeni) SEKÄ kummipoikaansa (siis meidän poikaan). Mököttää aikansa ja sitten tulee hirveän aikuismaisena "sopimaan". Ja sitten taas selän takana puhuu paskaa minusta. Ja ikää 30v.

Miehen äidistä sen verran että on käyttänyt (edelleen?) henkistä väkivaltaa (uhkailee omalla rakkaudellaan) mieheeni josta johtuen mies ei vieläkään uskalla kovin sanoin panna vastaan äidilleen ja siskolleen (lellikki). Onhan oma äiti kuitenkin tärkeä. Yrittää kyllä mua puolustaa, silloin kun olen oikeassa (osaan myöntää jos olen väärässä ja olen ollutkin) mutta äiti tyttärineen saa aina hiljaiseksi hänet.

Heidän kanssaan on ihan turha yrittää keskustella rakentavasti. He eivät vain kykene siihen.

Miksi eivät anna meidän elää meidän elämää?

Vierailija
5/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan erinomaisen hyvin tuon.

Vierailija
6/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet vain kohtuuttoman herkkis ja otat normaalin keskustelun määräilynä jos siskon mielipiteet vähääkään poikkeavat omistasi.

Tämä onkin hauska juttu. Minä osaan keskustella ihmisten kanssa joiden mielipiteet eroavat omistani. Miehen sisko ei. Hän esittää olevansa samaa mieltä ja sitten selän takana haukkuu tämän ihmisen ja hänen tapansa täysin paskaksi. Tämä on tapahtunut lukemattomia kertoja mm muiden sukulaisten kanssa. Enkä epäile yhtään etteikö hän tekisi myös minulle niin.

Vierailija
7/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehen ja lapsien takia kohtele heitä kohteliaasti.

Muuten anna kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Oma appi on jotenkin sairas ihminen, ja pyrkii manipuloimaan ihmisiä, mutta yritän vain asettua asian yläpuolelle.

Vierailija
8/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään onnitellen siitä kuinka hän on 'aikuinen' ja aloittaa "sopimisen". Se on niin läpinäkyvää käyttäytymistä että mun on mahdoton ottaa hänet vakavasti.

Mä en oo ikinä hyväksynyt lähelleni ihmisiä jotka ovat epätasapainoisia ja negatiivisesti huonon itsetunnon omaavia. ( Negatiivinen itsetunto = yrittää muita väheksymällä ja ivaamalla kohottaa omaa egoaan) Mulla on ystäviä joilla ei ole vankka itseluottamus mutta eivät he yritä sitä "kohottaa" muiden kustannuksella ja mä pidän heistä senkin takia.

Tämä on niin raastavaa kestää tälläistä sontaa siksi että he sattuvat olemaan miehen sukulaisia. Ja huomaa miehen muista sukulaisista ja heidän käyttäytymisestään aina kun sisko on käynyt vähän kertomassa omia valheitaan minusta. Se ei todellakaan ole mukavaa.

Mun mielestä lasten ei ole hyväksi nähdä tälläistä käyttäytymismallia.

Vierailija
9/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te otatte vastuun omasta elämästänne ja omasta käytöksestänne, toisten typeryydet eivät kuulu teille millään lailla. Niistä ei tarvitse välittää lainkaan, jos suoraan sanotaan, sanotte suoraan takaisin, muuten antaa olla. Tappelemaan ei kannata ruveta, sillä ette saa aikaan muuta kuin pahan mielen itsellenne. Ei maksa vaivaa.

Eikä sillä ole merkitystä onko kyseessä sisko tai äiti, he ovat huonosti käyttäytyviä henkilöitä ja sillä selvä. Sukulaisista ei tietenkään pääse eroon, joten harmia heistä varmasti on jatkossakin. Mutta parhaiten selviätte kun viittaatte kintaalla, olette heitä ylempänä. Se on myös lapsillenne terveitä ja parasta.

Vierailija
10/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku ihmiset vaan on sellasia, mutta niille pitää vaan tehdä selväks että turha kuvitella.

Vierailija
11/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku ihmiset vaan on sellasia, mutta niille pitää vaan tehdä selväks että turha kuvitella.

Vierailija
12/12 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin hauska juttu. Minä osaan keskustella ihmisten kanssa joiden mielipiteet eroavat omistani.

Noinhan jokainen ajattelee, tietysti. Ei tuo mitään kerro, jos ei tunne sinua ja käyttäytymistäsi.

mutta kuulostaa siltä, että miehen sisko on rasittava toisten asioihin sekaantuja. Anna olla ja jos /kun hän tulee "sopimaan" ihmettele vain, että mitäs riitaa meillä on ollut. Ei ne lapset mitään huonoja malleja saa, jos et itse lähde kuvioon mukaan.

Muiden sukulaisten sotkeminen mukaan on kurjaa. mutta kai hekin aikanaan huomaavat mistä on kyse.