~~~~~Joululahjojen tiistai~~~~~
Kommentit (36)
Eilen tossa mietiskelin että viimeistään ensi viikolla meilläkin on vauva! Kun on se suunniteltu sektio ensiviikon perjantaina.
Olikohan se Quorran mahdollinen uus käynnistys tänää vai vasta huomenna? Toivottavasti sujuisi paremmin kun viimeksi...
Meillä on koko eilinen leivottu joulupipareita ja saatiinpas se muumi piparitalokin valmiiksi! Kyllä siinä olikin hommaa tollasen kolme ja puolveen kanssa! (ohjeet löytyy muuten sivulta www.perhekerho.net ja siellä on muutenkin ihan kivat sivut ja hyviä vinkkejä...)
Täytisi kai laittaa jo vauvan kotiintulovaatteet valmiiksi, että mies osaisi sitten tuoda ne sairaalaan. Omaa sairaalakassia en paljon jaksa miettiä, kun eipä siellä tarvi kun neuvolakortin.. samoilla vaatteilla kotiudun kun menenkin ja imetysliivit ja suojat voi mies sitten tosta napata vaikka seuraavana päivänä mukaansa kun tulee... ehkä se niistyä just selviää...
Jospa lähtis kirjastoon..on niin märkä keli ettei ulkoilui ainakaan nappaa...
Vointeja kaikille!
narnia 38+2
syntyi 26.11(eli tasan rv 39) klo 21.22. Painoa 3610g ja pituutta 51cm. Kaikki meni todella hyvin, paremmin ei olisi voinut. Eilen jo kotiuduttiin ja nyt kovasti opetellaan elämistä kotona.
ONNEA MYÖS KAIKILLE JO NYYTTINSÄ LUNASTANEILLE!!!
Martina&PikkuMies 3pv
Tikru ja Pilkukas, olen ilkeä ja palautan teidän maan pinnalle... Mulla meni limatulppa esikoisen kanssa kolme viikkoa ennen synnytystä... Ei siis mitenkään enteillyt synnytystä. Hyi mua, kun kerroin teille tän. Toivottavasti te molemmat pääsette silti pian tositoimiin mun ilkeilystä huolimatta ;) Suppariaaltoja siis teille ja muillekin tottakai!!!
Be_al, mä kans kovasti mietin et miten mä pärjään kahden pienen kanssa, kääk... Tyttö täytti lokakuun lopulla vuoden joten ikäeroa ei tule kuin n. 1v 2kk. Pojilla on tosin ikäeroa vain 11kk joten kokemusta kahden pienen kanssa pärjäämisestä on mutta poikien vauva-aikana olin alle 20-vuotias eli yli 10 vuotta nuorempi kuin nyt. Se on kyllä tosiasia että nuorena jaksaa paljon paremmin valvomiset ym. Olen huomannut että olen ihan puhki kun välillä joudun valvomaan tytön takia. Ja vaikka tyttö nukkuisikin hyvin niin silti välillä olen ihan tööt. No, kai sitä sitten jaksaa ja pärjää kun on pakko ;)
Martinalle hurjan paljon onnea pojan syntymän johdosta!!!!
Mulla on huomenna neuvolakäynti, saas nähdä missä asennossa masussa ollaan. Toivottavasti mun tuntemukset ovat väärät ja vaavi olis raivotarjonnassa -*peukut pystyyn*. Pelottaa ihan sikana että mitäs sitten jos ollaankin tulossa peppu edellä. Mulla on niin kosketusarka kohtu että jos yritetään ulkokäännöstä niin synnytys alkaa varmaan samantien, heti painellessa alkaa supistelemaan ihan pirusti. Ei pitäis murehtia etukäteen mutten voi olla miettimättäkään...
Ostin aamulla kauppareissulla poitsuille suklaakalenterit mutta unohdin ostaa sellaisen itselleni! Haloo?! Kuinkas se on mahdollista... Täytyy muistaa huomenna ;)
Mukavaa tiistaita kaikille! Tsemppiä kaikille synnyttämään lähteville!
Tansku & vaavi rv 36+4
[color=blue]Martinalle iiiiisot onnittelut pienestä prinssistä[/color]
Tulin just vyöhyketerapiasta.Olipas jännää..en olis ikinä uskonu miten kipeitä ne pisteet (kohtu ja hormonitsydeemit) oli mitä se tätsy käsitteli.Ihan sairaan arkoja.Eli lupaavalta tuntu..mutta ei auta kuin odotella vähintään huomiseen.Varasin torstaille uuden ajan.Ihan varmuuden vuoks..Jos ei siihen mennessä mitään tapahdu niin TOIVON että sen jälkeen PIAN!!!!Näytti vielä lopuksi ' kotihoito' -ohjeet ;) ja sitten synnytykseen mistä mies voi painaa supparin aikana jotta helpottais kipua.
Kyllä mulla tuli sillon yöllä heti ekaks mieleen limatulppa siitä vaal.punasesta läntistä mutta se ei ollu tod mikään iso..en vaan ääneen uskaltanu asiaa ajatella (heh,pessimisti).Odotellaan josko tulis lisää jossain vaiheessa ;) Ja kivaa Pilkku,että sinäkin limailet!!!Kuulostaa niin hassulta että toivotetaan täällä toisillemme vaan limoja ja kipuja ja muita ' mukavuuksia' .Kyllä raskaus on kummallista!!!
Harmi Violet ettet ollukkaan päässy synnyttää!Niin ja missä on LAHJA???eikai sen näin kauaa pitäny olla nettipimennossa..Tuu ny herra isä ilmottautuu ettei tarvi ' säikähtää' :)
Nyt meen huilii kun viime yön nukkumattomuus painaa päälle. *iiso haukotus*
-Tiggr
Meidän esikoistyttö oli tismalleen saman kokoinen:)
Supistuksia meinaa sadella kokoajan, kylläkin sellasia harmittoman kiristäviä vain, mut taitaa nekin vaan johtua tän päiväsestä kohdunsuun tutkimisesta:/ Tapahtuis nyt jotain hurjaa *haluaa elämään jotain jännitystä* Hih!
Rölli-peikko ja tytsit 35+3 edelleen
Taalla edelleen yhtena kappaleena oloonsa tuskastuneena. Olin koko aamun kauppoja kiertelemassa, sain ostettua joululahjoja, mutta ensimmaistakaan supistusta se kaupoissa ravaaminen ei saanut aikaiseksi. Miten voikin olla etta pari kuukautta sitten kun yritti vahan enemman kierrella kaupoissa tai ylipaataan kavella niin supisteli ja nyt ei tunnu missaan?!? Masussa taitaa olla yhta itsepainen vauva kuin aitinsakin on...
Eilen kavin taas katsomassa yhden mum mammaryhmalaisen vauvaa, se oli tosi pikkuinen - hassulle tuntuu etta kokoarvion mukaan mulla oli jo viime viikolla isompi vauva omassa masussa :-)
Nyt jos viela saisi paketoitua noita lahjoja - tosin ei nailla nakki - tai oikeastaan makkarasormille saada paljon aikaiseksi...
Tumble & Wriggler rv 39+5
Taisi antaa terapia viimesen sysäyksen..
Lorottelee meinaan lapsivettä ja jo yli tunnin on tullu kipeitä suppareita.
Olin keittiössä äsken touhuumassa (supistusten lomassa) kun jotain hulahti..äkkiä taapersin pöntölle ja taas lorisi..eka tuli myös pisu mutta kun se oli loppunu,yhä vaan tuli jotain.Pikkuhousun suojaan tuli vaal.pun. ISO läntti ja paperissakin oli veriviiru..
Soitin haikaraan ja käskivät seurailla vielä pari tuntia..mutta tervetuloa kun siltä tuntuu..eli tilaa on (jesh,olispa koko illan) Että näytille on kai mentävä joka tapauksessa.
TOIVON hartaasti ettei tarvis kotiin palata ilman nyyttiä.Pitäkää siskot peukkuja meikämammalle... :PPPP
Odottelen tässä miestä kotiin ja seurailen tilannetta.
Kivaa - toivottavasti tosiaan jotain tapahtuu - siis etta nyytti on pian kainalossa!!! Mina hieman kateellisena taalla - minakin jo niin kovasti haluan oman nyytin.
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Tsemppia!!!
Tumble
Mä oon kyl ihan varma et nyt pääset tosi toimiin!!!! Jos et jo oo;) Hirveesti onnee koitokseen ja voimia:) Kohta sulla tuhisee ihana pieni nyytti kanalossa *kade*!!
R-P
Kyllä sulla nyt tuli nyytin hakureissulle lähtö, eihän ne kotio enää päästä jos vedet tulee. Ihanaa ja voimia sinulle (ja miehellesi) tulkaa heti kertomaan tulos!!!!
Pitääköhän huomenna tilata aika vyöhyketerapiaan:)
Liili
Mulla meni esikoisesta vedet ja tulin vielä yöksi kotiin;) Mut sit seuraavana aamuna kyl käynnistettiin ja tikrullahan sitä onkelmaa ei oo kun tulee kerta supistuksia, mulla niit ei tullu!
Taas R-p (joo on mul muutakin elämää;))
Tsemppiä matkaan!! Taidat tosiaan pian olla jo tositoimissa!!
ÄITILIINI ja QUARRA olleet myös kovasti ajatuksissa!!
Joku muukin taisi olla,mutta nyt on nimmari unohtunut anteeksi kovasti!
Täällä on tänään ollut tyyntä. La alkoi limatulppa irtoilla ja esikoiselta laitokselle lähtöön meni viisi päivää joten kaipa se h-hetki täälläkin lähestyy.
Huomenissa olis kontrolli käynti äitipolilla ja toivon että jään sille tielle!!!!
Minny ja masu 39+5
Ootkohan jo nyytinhakureissulla... Jippii! Jos olet vielä kuulosalla, laitahan tekstaria kun jotain tapahtuu, täällä kärsimättömästi odotellaan =))))))
Taitaa olla tytteli jo nyytinhakureissulla? :) ONNEA JA TSEMIÄ OIKEIN KOVASTI!!!
Saattaapi meikäläisellekin tulla tässä lähiaikoina lähtö, Tanskun " latistuksesta" huolimatta. :D Aamulla siis alkoi sen tulpan myötä menkkajomottelu ja nyt on vissiin supistellut (minä kun en tiedä, miltä supistus tuntuu) seitsemästä lähtien 5-10 min. välein. Sellainen kiristävä, voimistuva tunne alavatsalla. Kestävät noin minuutin ajan. Kai nää niitä sitten on? Vielä kyllä pärjäilen, vaikka kipeiltä tuntuvatkin. No, katsotaan nyt, millainen yö on tulossa.
Tuli melkein kiirus kutoa vauvan villahaalari loppuun, mutta nyt on sekin nappeineen päivineen odottamassa kotiutumisreissua. :)
Jännäillään, jännäillään.. Voikaahan hyvin!
-Pilkku-
ja pilkukkaalla näyttäisi kans tosi lupaavalta, jee.
itsellä on olo koko ajan tukalampi ja koko ajan enemmän olo ettei tämä täällä pysyisi enää kovin kauan ilman käynnistystäkään(sitähän emme tule tietämään, ellei tämä tule ennen sitä). mutta siis eiköhän siihen kuitenkin mennä... 6 päivää vielä...enää... tänään on ollut semmonen olo että vauva menee vieläkin vain alemmas ja alemmas. tuntuu et ihan alavatsasta tunkee läpi. ja kun kokeilee niin luulen et sen hartia tuntuu siinä, eli pää on jo varmaan tuolla missä lie. ainakin tuntuu siltä. mä luulen et tää on nyt viimeistään kyl kiinnittynyt. olihan se viime viikolla jo melkein kiinnittynyt.
tänään on myös tuntunut jonkinmoisia kipuja...siis että ne vois ehkä tulkita supistuksiksi. nimittäin juuri tuo alavatsa on ihan pinkeenä ja siihen sattuu(ei kovasti). siis välillä sitä tunnetta, siis ihan sillon tällön. jooh, kunhan nyt sit nää jotain sais aikaan. olishan se jännempää ja kaikin puolin parempi jos pääsisin synnyttämään ennen käynnistystä. mitä luonnollisempi sitä parempi... mutta saa nähdä.
tälläistä lörpöttelyä täältä. kun ei ole muutakaan tekemistä. mies ja tyttö nukkuu jo. telkkarista ei tule enää mitään... eikä kuitenkaan väsytäkään tarpeeksi. pitää jotain yrittää kehitellä...
mutta siis ihanaa että jouluisia alkaa jakautumaan, ja perässä tullaan!!!
Oksaska rv 38+0
Ulkona on ihan karmee keli.. Tuulee mielettömästi ja lunta, hyvin märkää ja painavaa sellaista tulee ihan vaakasuorassa. Ei paljon houkuttele lähtee ulos..
Vaikka eilen aamulla fiilikset oli jokseenkin maassa, niin se päivä kyllä parani edetessään. Onneksi. Pienoinen finanssipuolen ongelma ratkes aika yllättävästi, ja kaiken lisäksi kelalta tuli uus äippärahapäätös: yli kuus euroo parempi päiväraha kun mitä aluksi oli laskettu. Ou jea!
Oli se eka valmennuskin vihdoin, ei siellä kyllä ainakaan tällä kertaa mitään maata mullistavia juttuja ollut. No, ehkä sitten torstaina on enemmän asiaa kun aiheena on synnytys.
Kyllä mä oon nyt tyystin jo luopunut ajatuksesta, että tämä vaavi näkis päivänvalon ennen la:ta. Vaikka välissä näytti jo siltä, että tulee ihan ennen aikojaan.. Ei oo paljon enää supisteluja kuulunu eikä näkyny sen jälkeen kun sain jättää ne laastarit pois, mä kun ihan luulin, että sitten alkais tapahtua, ja vauhdilla. Höh, kaikkee muuta :/
Kyllähän noita kivuttomia mahanpinkeytyssuppareita on ihan jatkuvasti, mutta siinäpä ne. Edes ässien käyttö ei saa kummempia tuntemuksia aikaan. Niin, paitsi se shoppailuässä on ollut nyt hetken käyttämättä, ja siitä on kyllä irronnu parhaimmat fiilikset... pitänee kokeilla tänään.
Vahvasti kyllä näyttää siltä, että joululahjoja aletaan availla kiihtyvällä tahdilla. On kyllä oikeesti jännää tulla aamusin lukemaan, että mitäs nyt on tapahtunut.. Onnea vaan matkaan kaikille jakautujille! *vihreä..* Ehkä mekin sitten joskus...
Lizzbeth ja myyryskä 37 tasan