Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~~Joululahjojen tiistai~~~~~

29.11.2005 |

Käykäämme pinoon jouluiset!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo useana yönä jo olen ollut hereillä kolmesta saakka ja sitten aamulla kyllä uni maittaisi. Vissiin on ruvennut lähestyvä synnytys jänskättään. Ja nytkin on kyllä selässä semmoisia menkkajomotuksia että nekin voi haitata unen tuloa. Nyt on pari päivää ollut supistelua, aina kun liikun niin alavatsa menee ihan kivikovaksi ja on jopa vähän kipeä, mutta ei sen kummempaa. Paitsi tietenkin se akkuporakone jonka ilmeisesti olen nielaissut kun se aika ajoin pyörähtää käyntiin tuolla alhaalla. No kaikki kivut ja vaivat kertoo vain siitä lähenevästä synnytyksestä. Joka toivottavasti on jo tällä viikolla.

Mulla on ruvennut hirveesti mietityttään vauvan sukupuoli ja se että kaikki ois vauvalla hyvin. Ja synnytystä olen miettinyt, mitä haluaisin kivunlievitykseen ja jaksanko ponnistaa ym. Vaikka olenkin toissynnyttäjä mutta kun ensimmäisestä on jo se viisi vuotta niin kaikki tuntuu vieraalta. No tuskin tämäkään sisälle jää ja kaikki menee toivon mukaan hyvin.

Onnea kaikille jo joulupakettinsa lunastaneille, @nu83 oli myös jo jakaantunut!

Ja Onnea Quarralle tämän päivän koitokseen, jospase nyt menisi paremmin ja pääset piinasta. Me pidetään peukkuja.

Nyt lähden syömään mandariinin ja menen makoileen sänkyyn.

Tiukkoja supistuksia niitä haluaville eli minulle ja Tikrukin niitä varmaan toivoo Nasun ulkoistamiseen ;)

Liili & " Viivi" 39+5

Vierailija
2/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Liili..niin toivonkin ;)

Ihanaa..lisää vauvauutisia!!!Jokohan se Violetkin on päässy hommiin kun ei oo mesessä näkyny sitäkään... toivottavasti!! Kylläpäs tahti tiivistyy täällä.On tosiaan jännempää kuin joulukalenterin luukkujen availu :DD

Mulla myös yö meni AIVAN totaalisen plörinäks.Musta tuntuu etten oo nukkunu ollenkaan eikä edes väsytä!!Vähän silmät on sikkuralla mutta ruumiillisesti oon täysin skarppi!

Puolen yön aikaan kun menin nukkuu niin tiesin jo heti ettei siitä tuu mitään. :( alko selkää ja masua jomottaa ja sitten taas alko KIPEÄT supparit.En jaksanu kellottaa kun kestin niitä aika hyvin kun vaan keskityin rentoutumiseen :P varmaan pari tuntia niitä sateli(ehkä 10min välein),sitten laantui ja olin torkahtanu.MUTTA siinä välissä ramppasin vessassa ja arvatkaas minkä ' löydön' tein..huvikseni vilasin paperiin kun olin pyyhkiny ja siinä oli pieni vaaleanpunainen läntti!!! WOW....mikä lie...toisen kerran sama juttu mutta nyt aamulla ei oo näkyny enää mitään!Ja koko yö oli semmonen tunne että menkat alkais ja alapäästä valuis kohta jotain..semmonen jännä..vähän ällö.. *hmmm,tikru pohtii pienillä aivoillaan kuumeisesti.raks raks*

Tänään on kuitenkin iltapäivästä se vyöhyketerapia.En toivo liikoja sen suhteen mutta jos edes johonki kremppaan sais jeesiä niin sillä hyvä!

Äsh,nyt tyhjeni pää..Mitäköhän mulla...

-Tiggr&Nasu 39+5 (ylihuomenna on SE päivä)

ps.Iiiiihan tajuttomat tsempit niille jotka synnyttämään lähtee tai on paraikaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *hengessä mukana*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ne vaan jakautuu.... Kateellisena täällä...:)

Mulla siis se sokeriseuranta ens viikon ma-ti. Toivon mukaan silloin jo päättävät synnytystavastakin, vaikka viikkoja on just just 36 silloin. Mieli on maassa, kuten eilen jo vähän mainitsin, ahistaa että mitä tää ylipaino ja sen oireilut aiheuttaa vauvalle.

rocka 35+3

Vierailija
4/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutto vei mehut multa. Netti on ollut käytössä jo hetken aikaa, mutta en ole vaan jaksanut sitä avata. Paljon on tullut nukuttua ja levättyä. Vihdoin päätin sitten reipastua, avata netin ja kurkata, mitä jouluisille kuuluu. Luin vain tämän päivän pinon ja LA+SYNTYNEET-listan. Joululahjojahan on syntynyt jo paljon. Onneksi olkoon kaikille jouluisille äideille! Oma laskettu aika on 31.12. ja se tuntuu vielä kaukaiselta. Käydään par' aikaa synnytysvalmennuksessa ja vähän synnytys jo jännittää. Vähän on myös sellainen tunne, etten ole vielä valmis vauvan tuloon. Osa tuntuu jo malttamattomana odottavan H-hetkeä. Meillä on vielä vähän ostoksiakin vauvalle tekemättä. äitiyspakkaus saatiin viime vkolla. muutto vähän sotki vauvanodotusta. siksi varmaan tuntuu, että kääk, aika menee ihan liian nopeasti.

Mutta tosiaan paljon onnea kaikille joululahjojen äideille! Päivittelen jouluisten kuulumisia vanhoista viesteistä ja jatkossa pyrin vierailemaan taas säännöllisemmin meidän keskusteluissa.

t.Kanika ja Tilly rv 35+3

Vierailija
5/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taas herätty ennen seitsemää, kohta lähdetään ulos lumisateeseen. Kovasti sitä lunta on nyt tullutkin, kun vain pysyisi edes jouluun asti. Mies ei ollut päässyt aamulla autolla mäkeä ylös, kun lähti töihin, oli ollut niin paljon sohjoa. Onneksi pääsee kiertämään toisen kautta.

Miksi kukaan ei varoittanut että siitä hauskimmastakin ässästä voi tulla paikat niin kipeiksi!?! Oltiin eilen ensin kauppareissulla, ja mukavasti supisteli sieläkin, ja kun vielä illan päätteeksi sekstailtiin, niin alapää oli kuin olisi lekalla lyöty. Hyvä kun pääsin kävelemään. No, tulihan siitä pariksi tunniksi mojovia supistuksiakin, mutta ei sitten sen enempää.

Mä alan olla niin kade niille jotka ovat jo joulunyyttinsä saaneet! Tyhmä kun olin ja odotin että tämä toinen tulisi samoin etuajassa kuin ensimmäinen. No, täytyy vain luottaa siihen että kyllä se sieltä enne pääsiäistä ulos tulee...

Jahas, tyttö sai leikkinsä loppuun, lähdemme ulos kastumaan. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

T:Emppu&" Nestori" 38 tasan

Vierailija
6/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on vierähtänyt muutamia päiviä, etten ole kirjoitellut pinoon. Olen tosin lukenut toisten viestejä tosi ahkerasti! Tämä loppuraskaus etenee näköjään niin, että joka toinen päivä olen laiska, väsynyt ja aikaansaamaton ja joka toinen taas pirteä. Nyt olen valvonut tai nukkunut huonosti muutaman yön. Tänään olen onneksi virkeä ja yksi kaveri pitää omaa lomaa kesken työpäivänsä ja tulee moikkamaan mukanaan jotain pikkusuolaista syötävää :)

Ihana kuulla, että @nu83 on saanut tytön! Mitenkähän muilla, esimerkiksi Äitiliinillä? Synnytys pyörii omassa mielessänikin koko ajan etenkin viimeperjantaisen neuvolan jälkeen, jolloin sain tietää masuvauvani olevan aika iso.

Tikru: Toivottavasti se vaaleanpunainen enteilee jo lähestyvää synnytystä!

SnowApple rv 37+6

Vierailija
7/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis Tikru todellakaan ole jakaantumassa, ainakaan pariin vuoteen! :/ En ole jaksanut tänne kirjoitella, enkä mesessä olla kun olen NIIIN kyllästynyt. Olen yrittänyt unohtaa raskauden, tehdä kaikkia kivoja juttuja ja saada ajan kulumaan. Viikonloppuna tein piparkakkutalon (ensimmäistä kertaa elämässäni!) ja laitoin kotia joulukuntoon. Siitä tulikin vähän parempi mieli! :)

Kävelin eilen neuvolaan kun en saanut autoa käyttööni ja lopun päivän makasinkin sängyssä. Mun liitoskivut paheni sen kävelyn ansiosta niin etten pysty enää tekemään mitään mikä ei sattuisi! Illalla mies joutui jopa taluttaan mua vessaan!! :( Siihen kun lisää ne typerät piikit, jotka sattuu joka pistokerta niin itkeskelin sitten koko illan. Olen niin täynnä näitä kipuja, etten jaksaisi enää hetkeäkään.

Tikru, se sun vaaleanpunainen juttusi on varmaan limatulppa!! Voipi olla ettet joudu enää kauaa kärvistelemään! :) Mulla ei ole MITÄÄN tuntemuksia, ei tulppia tai supistuksia. Neuvolan täti sanoi että synnytys voi käynnistyä myös ilman mitään ennakkovaroituksia, mutta en usko siihen omalla kohdallani, mä menen kaksi viikkoa yli että paukkuu!!

Meille on tänään tulossa jotain korjausmiehiä tarkistaan ikkunalistoja. Ei yhtään kiinnostaisi olla kotona... No, ehkä ne ei viivy kauaa.

Kaikille jakaantuneille joulumammoille sylintäydeltä onnea!!!

violet ja masu-Aarre rv 39+4

Vierailija
8/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitä vaan ollaan ja ihmetellään - la 2,5 vkon päästä eikä kyllä yhtään tunnu siltä (sori kanssaodottajat, mutta jotenkin mulla nää viimeiset viikot ainakin toistaiseksi on näitä koko odotusajan parhaita viikkoja). Ainoo huolenaihe on toi joulu - tässä on jo otettu homeopatia avuksi pari viikkoa sitten ja nyt alkoi kiinnostamaan vyöhyketerapia. Tarttee varmaan varailla sinne la viikolle aikoja hyvissä ajoin. Olisin ihan valmis kokeilemaan kaikkea mahdollista (paitsi ehkä sitä risiiniöljyä ; ) ), jotta voisin viettää joulun kotona vaavin kanssa.

Kertokaahan te jotka jo ootte käyneet tuossa vyöhyketerapiassa kokemuksiannne ja mitä terapeutit on sanonu. Mulla on viime talvelta tosi positiiviset kokemukset ko. touhusta - tuli hurjan hyvä olo, pääsin ihan kummallisesti irti tupakasta (polttanu melkein tauotta 20v) ja tämä raskaus tärppäsi tosi nopeasti.

Muuten ei sen kummempaa - poitsulla on tänään tarhapäivä vaihteeksi, täytyy tehdä vähän noita kotihommia ja käydä kaupassa. Ens viikolla on aloitettava jouluvalmistelut (pakko myöntää, että vielä mitään muuta kun erinäisiä listoja en oo saanutkaan aikaiseksi). Sais nyt edes lahjat hankittua, pakkaseen ostettavat ruuat ja herkut sekä joulujuotavat raahattua himaan. Loput hoitunee sitten lähempänä joulua (jotenkin pää ihan jäässä enkä oikein edes pysty hahmottamaan mitä tässä pitäisi tehdä)...

B37+3

Vierailija
9/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa Tikru että et enää monta päivää joudu odottelemaan pienen syntynistä, eiköhän se ollut limatulppaa mikä siinä paperissa oli;)!!! Tietty saattaa pari päivää mennä ennenku synnytys alkaa, mulla esikoisesta taisi mennä vuorokausi, nyt tästä ei tullu ollenkaa limatulppaa, tai siis ainankaa en huomannu... Eli tsemppiä tulevaan! Mullakin kun oli noita ennakoivia suppareita (ja kipeitä) ni oli nopea synnytys, papereissa lukee että 3h 39min, mutta taisi ennemmin olla 2h 39min... Mun käsityksen mukaan ainakin jos on ennakoivia suppareita ni synnytys yleensä on nopea;)

Ja tosiaan tsemppiä quarralle sinne käynnistykseen, toivottavasti ensi kerran kuullaan susta uutisia vauvan kanssa!!! JA oliko jollain muulla sama tilanne, tsemppiä sinnekin!!!

T:H-H ja poika 7pv

Vierailija
10/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin koirulin kans tunnin lenkillä normaalin puolen tunnin lyllerryksen sijasta ja kyllä huomaa!! naama punottaa vieläki ja jalat ihan puhki!!

koittas nyt vaan tämäki mamma tajuta, ettei rehkis liikaa!! miehelle en uskalla edes sanoa, siitä on tullu ihan yli-huolehtivainen! sulosta mutta samalla niin raivostuttavaa.. tuputtaa mulle kännykkää taskuun vaikken menis postilaatikoita kauemmas.. eikä meidän tenava siis oo antanu mitään merkkejä syntymisestään.. ja eihän tässä kiire ookaan, vielä kuukausi laskettuun aikaan..

vauveli työntää ilmeisesti takapuoltaan nyt tuohon oikeaan kylkeen, ihan ylös.. eilen piti heivata rintsikatki poies ku niin paino.. ja minä ku elättelin toiveita, että ois vauva ja samalla maha laskeutunu..

niin se terkka kyllä sanokin, että pää on tosi alhaalla, eikä enää meinaa liikkua.. huiih, jos se vaan on niin pitkä vekara, mies on nääs yli 190 cm ja minä tällanen 160 senttinen tappi:)

noh, onneks sekin on ollut syntyessään ihan normaalikokoinen..

mulla on vähän samanlaisia päiviä ku Snowapplella, siis toisinaan on niin kauheesti virtaa ja toisinaan niinku esim. eilen nukuin suurimman osan päivästä.. ja jos en nukkunu, makasin sohvalla ja katoin telkkaria.. mahtaa miestä ärsyttää ku se on ihan poikki noista raksahommista ym. ja meikkis vaan ottaa rennosti:)

asiathan kyllä muuttuu sitten viimestään ku mulla alkaa ne yöheräilyt vaavin kanssa..

hyviä tiistainjatkoja jouluisille..

tää lähtis nyt ottamaan tirsat:)

nano 35+6

Vierailija
11/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, mä siis kävin kerran siellä vyöhyketerapiassa tässä tarkoituksessa. Siitä ei valitettavasti ollut minkäänmoista tehoa mulle. Eli ei supparin supparia. Normaalia jomottelua oli, mut sitä on tosiaan muutenkin jonkin verran. Varmaan jos toisen kerran menisi niin voisi jo olla lisähyötyä. Mutta en nyt raaski enää mennä sinne. Kun mulla siis on ensi maanantaina joka tapauksessa käynnistys. Toki olisin halunnut luonnollisemman synnytyksen, mutta jos ei tämä ennen sitä tule niin sinne sitten.

Mutta siis ihana hoito oli! Jos olisin oikein rahakas niin menisin ehdottomasti uudelleen, jo sen takia kun se on niin ihanaa:)

Eli jos sulla on varaa laittaa pariin hoitokertaan rahaa niin kannattaa varmaan?! Et se yksi kerta ei pakosti tee vielä mitään(paitsi joskus). Mutta siis avoimin mielin sinne kun menee.

Kauheesti onnea nyyttinsä hakeneille, en enää edes muista ketkä kaikki niitä oli... Kun en ole muutamaan päivään kirjotellu, käyny vain lukemassa.

Omaan napaan ei mitään uutta. Liitoskivut sen kun pahenee. Tulee välillä semmosia supistuksen omaisia kipuja liitoksiin? Siis et se tulee sillai aaltomaisesti, mut on tosiaan siellä missä liitoskivut. Samalla sattuu ehkä hieman mahaankin, mut ei mitenkään selkeesti. No, kovasti toivon et kaikki noi kivut vaan availis ja kypsyttelis paikkoja. Mutta olen nyt asennoitunu (ainakin yrittäny) siihen et sinne käynnistykseen mennään. Ja toivon tosiaan että olisi hieman parempi kokemus kun esim Quarralla... tosi kurja käynnistyskokemus. Toivottavasti tänään onnistuu paremmin!

Tällä viikolla siis pitää kaikki laittaa valmiiksi vauvalle. Sänkyä ei ole edelleenkään laitettu!!! No, tänään mies sen hakee varastosta, kunhan saatais eka muuten siivottua... Muuten alkaa olee vauvalle kaikki valmiina. Viikonlopuksi mennään vielä n.50kilsan päähän anoppilaan, kun miehen veljellä on lakkiaiset. Sitten sunnuntaina jätetään tyttö sinne ja tullaan kotiin ja maanantaiaamuna sitten minä sairaalaan, hui.

Mutta siis nyt tosiaan pitäisi siivoilla täällä...eikä millään jaksais. Koko ajan miehen kanssa keksitään kaikkea muuta(mies kattoo tällä hetkellä tytön kanssa muumeja;) ettei tarttis siivota. Ei vaan jaksais jotenkin... Ollaan me jo jotain saatu aikaan sentään.

Tikru! toivottavasti viime yösi meinaa pian laitokselle lähtöä, lupaavalta kuulostaa!

Oksaska rv 38+0!!!

Vierailija
12/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jännittää jo teidän muidenkin puolesta, kun niin moni on jo jakaantunut. Mutta myös omasta puolestani. Olimme aamulla vikassa ultrassa ja lääkäri sanoi, että alahan sairaalakassia pakkailemaan! Kanavaa ei ollu käytännössä jäljellä yhtään ja nyrkki tonne alapäähän mahtuisi (kiva vertaus!), mutta sitten vauvan pää tuleekin jo vastaan. Huih! Meni nyt ajatukset ihan sekaisin. Supistelujahan mulla on ollut päivittäin - yleensä koko illan on maha ihan pinkeenä, mutta ei ne nyt niin kipeitä ole olleet...

Vauvan painoarvio oli " vain" 2650-2900g eli pieni on. Muuten kaikki oli kohillaan ja saatiin ihana kuva vauvelin nenästä :) Ja jos oikein käsitin, niin jos ei oo syntyny laskettuun päivään mennessä, niin sitten kasvuseurantaan. Olin ihan kankeena sen lääkärin jälkeen. Tämä kun on tähän asti tuntunut niiiiin epätodelliselta!! Ensimmäinen kun on tulossa...

Ja joulukortitkin on vielä tekemättä - aijaijai... Koululla kävin tehtäviä palauttamassa ja sanomassa, että mua ei täällä varmaan enää paljoa näy. Jaahas-uusi kaksplussa tipahti luukusta - eikun sohvalle köllimään!

Tsemppiä kaikille jännäileville ja onnenhalit jo nyyttinsä saaneille!

¤ghiaggio ja beebi rv 37+1¤

Vierailija
13/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIKRU: Mullakin lähti vissiin limatulppa tänä aamuna! :D Semmosta vaaleanpunaista limaa tuli vaikka muille jakaa. Ihanaa. :DD Toivottavasti me päästään pian tositoimiin! :) Mä oon niin sekaisin täällä, etten tiedä, mitä tekisin. Mieskin on ihan helisemässä. Nyt jomottelee silleen menkkamaisesti, muttei mitään järkkyjä kipuja oo vielä tullut.

Onnittelut Anulla tytöstä! :) Kylläpä näitä vauvauutisia nyt tulee joka puolelta, mutta sehän on vain ihanaa. :))

Hihhii, eilinen alakulo muuttui hetkessä toiveikkuudeksi. Toki tiedän, että tässä voi mennä vielä useampi päivä, mutta ollaanpa taas askeleen lähempänä synnäriä!

Nyt oon niin sekaisin, etten pysty kirjoittamaan enempää. Pitääkin soittaa äidille, että pääsee jonkun kanssa lätisemään tästä asiasta. Voikaahan hienosti! :)

-Pilkku & Ramses 39+6-

Vierailija
14/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt pitkästä aikaa sais pari sanaa kirjoitettua,vaikka lukemassa käyn joka päivä.Istuminen on vaan niin hankalaa,ettei tässä koneella kauaa pysty olemaan.Alkaa vauva painamaan niin vietävästi.On nämä loppuajat hirvittävän jännittäviä.Aika käy pitkäksi,kun ei enään niin kauheesti jaksa touhuta,muuta kun jotain pientä pikkuhiljaa.Kotoo ei tule lähdettyä missään kavereilla käymään ja sosiaalinen kanssakäynti on jäänyt jo aika pieneksi.Sitä vaan odottaa ja odottaa josko jotain tapahtuisi.Alkaa olo oleen sen verran kurja,että jokatoinen päivä luulee lähdön olevan esillä.Torstaina on synnytystavan arviointi,kun lupailivat isoa vauvaa ja jos siltä näyttää yritämpä jos sais jäädä sille reissulle..Voi olla turha toivo. Jos jatkais hyvin alkanutta jokapäiväistä siivousta ja ruuanlaittoa.Pienessä on kuviot nyt,mutta eiköhän tässä kohta ajankulutus-ongelmat ole ratkaistu.Ei varmaan tarvitse vauvan kanssa miettiä mitä tekisi...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :))))))))))

Vierailija
15/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv nyt 38 ja 3

Vierailija
16/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä jo pitkä pino täynnä jänniä hetkiä... Mitähän on vielä luvassa, kun tämä päivä on lopuillaan? Itse elelen vain hengessä mukana, koska huomenna tulee vasta se 36 viikkoa täyteen, joten ei mitään kiirettä. Jänskättää kamalasti ylihuominen, silloin on synnytystapa arvio ja meidän masuvauvan ulostautumispäivä selviää silloin! Jos ei siis meinaa ala tulemaan jo aikaisemmin kuten esikoisen kanssa kävi. Esikoinen syntyi rv 38+1 ja terkka arvioi, että tämä vauva sektioitaisiin samana päivänä, koska muuten edessä joulunvälipäivät ja RAS:in sulku. Muuten joutuisi vaihtamaan sairaalaakin. Että eiköhän ne operoi silloin rv 38+1 jos vauva vain tarpeeksi hyvänkokoinen. Eli aikaa siihen reilu 2 viikkoa!!! IIK!

Tikrulla taitaa alkaa limatulppa irtoileen, odota vain, kohta olet menossa kohti synnäriä :) Quarralle myös virtuaali tsemppiä, toivottavasti tänään joku ratkaisu löydetään. Ja eikö joku eilen vielä myöhään kirjoitellut, että äitiliinikin on onnellisesti jakautuneessa tilassa, onnea siis sinnekin!!

Jeps, jotain " järkevääkin" pitäisi kai alkaa tekemään tällekin päivää. Vähän tuntuu kurkussa siltä, että ei kai vain olisi tarttunut tytöltä flunssa... Ja just kun ajattelin, että ehkä jopa välttyisin siltä. Mutta mieluummin nyt kuin silloin synnytyksen aikana. Esikoisen raskausaikana en ollut kertaakaan flunssassa, en kärsinyt siitepölyallergiasta, eikä pää ollut kuin kerran kipeänä, mulla joka kärsin noista kaikista yleensä suht useesti. Että ehkä sillä raskaudella on jokin suojaava vaikutus.

Palaillaan, Meimi79+touhutonttu rv 35+6

Vierailija
17/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa mukana keskusteluissa... ihanaa huomata, miten täältä löytyy niitä todellisia kanssaihmisiä, jotka elävät samassa tilanteessa ja tietävät todella, miltä tätä kaikki tuntuu! Omaa äippälomaa takana 4 päivää ja aivan mahtavalta tuntuu! Jouluvalmistelut on täydessä tohinassa ja samalla yritän saada tänne meidän " tilailme" kaksioon vielä pikkuriikkisen tilan tulevalle nyytille! Yks ilta sisustellessa kyllästyin tähän centtien venyttelyyn niin että läksin katsomaan Internetistä suurempaa asuntoa! :) Jospa sitten, kun pienokainen on syntynyt ja päästy hyvään vauhtiin kaikin puolin. Tosiaan esikoinen masussa ja la 31.12. Mielialat vaihtelee jatkuvasti.. välillä epäilyttää ja välillä ei malttaisi enää odottaa kauempaa! Synnytys mietityttää... toisaalta sitä ei osaa pelätä mitenkään, kun aikaisempaa kokemusta ei ole, eikä pahimmatkaan kauhutarinat oikein ota vaikuttaakseen. Tässä muutamia ajatuksia... nyt takaisin siivousten pariin, että saan viimein ne jouluvalot ikkunoihin *hyppii riemusta* :) ja ihanaa kun sataa taas lunta!!

Vierailija
18/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulen ä-poli kuulumisia kertomaan ennenkuin tuo tyttö hermostuu kun äiti ei anna ruokaa;)

Polilla otettiin ensin käyrää joka oli kuulemma hyvän näköistä, ja sit mentiin lääkärin vastaanotolle. Oli sama lääkäri kun sillon päivystyksessä käydessä, tosi mukava naisihminen! Kysyi et onko jotain ajatuksia synnytyksestä ja sanoin vain en haluisin alakautta lapset saada maailmaan ja hän uskoi et se kyllä onnistuu (paitsi teitty jos jotain yllättävää tulee). Sit ultrailtiin ja painoksi sai molemmille 2,6kg (jota vähän kyl epäilen koska ei ois kasvanu kun 100g/2vko), no hän sanoikin et oli just ultraillut jotain kaksosvauvoja jotka oli sit syntynytkin samana päivänä, painoarviot oli heittänyt tasan 300g! Eli voipi nuo meitin tyttösetkin olla siis jo melkein 3kg!! Sit katsoi kohdunsuun tilanteen ja JEE supparit ei oo ollu turhia; kanava on todella pehmeä 3cm ja sormelle ollaan jo auki!!!! Tuntui kuulemma a-vauvan pää, joka kyllä liikkui kun hän sitä " pökki" ! Esikoisestahan ei ollu mitään edistystä ja yllättäen vedet meni, josko tämä olis sit vähän helpompi ja nopeempi synnytys kun jo mukavasti valmistelee:)

Lantion katsoi ja sanoi et normaalin kokoinen, mut ens kerraksi katsoo myös rötngenit mitkä esikoisen aikana otettiin (esikoinenhan jäi kyl kiinni), mut meinas kyllä et mahtuvat tulemaan!

Seuraava kerta onkin sit vasta 2 viikon päästä!!!! Sit viikkoja 37+3, paitsi jos lähtevät jo aikasemmin tulemaan, sillon katotaan myös mikä tilanne on et vieläkö odotellaan vai käynnistetäänkö! Piti sit soittaa neuvolaan ja pyytää ens viikoks aika, kun neuvolan täti viimeksi meinas et ei tarvii enää siel käydä, mut polilla olivat toista mieltä!

Ens viikolla sit viel kerran neuvolaan!

nyt laittaan tytölle ruoka tai se syö mut;)

Rölli-peikko ja tylpykät 35+3

Vierailija
19/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi " kypsynyt" tapaus, eli ensi ma 5.12 LA ja alkaa olla ns. tukalat fiilikset kropan puolella ja tahtois synnyttämään!

Eilen en osallistunut esikoisen vauvauintiin mutta kävin saunassa kuitenkin sillä seurauksella että kotiin tullessa tuli aikamoinen limaklöntti housuihin, tosin ei mitään punertavaa. Supisteli kanssa kiitettävästi ja tuntui että vaavi laskeutui taas alaspäin...mutta ei ainakaan vielä tapahtunut mitään!

Esikoinen kun syntyi rv 37+5 niin oli niiiiiin asennoitunut että tämä toinenkin syntyisi samoihin aikoihin, mutta nyt mennään jo rv 39+1...

No, tulee kun on valmis. Toivon vaan ettei joutuisi käynnistystykseen yliaikaisena, olis kuitenkin kiva ns. synnyttää luonnollisella käynnistyksellä, mutta minkäs teet jos ei muuten suostu tulemaan maailmaan!

Täytyy lähteä pojan ja kaverin+tämän pojan kanssa " riehumaan" kosmetiikka ystävänmyyntiin, jospa se laittaisi vaaville vauhtia. Vähän jäntskättää toi ilta kun mies on viemässä meidän toista autoa Nurmijärvelle huoltoon ja on ilmoittanut tulevansa kotiin siinä ysiin mennessä...mitä jos vaavi päättääkin syntyä just kun auto on ns. pukilla eikä sillä voi ajaa...no eiköhän korjaajalta saa autoa lainattua :). Tosi fiksuja ajatuksia, vai mitä....

Onko muilla ollut havaittavissa näin loppuraskaudesta, että olisi kamalan hajamielinen tai tulisi puhuttua ihan älyttömiä? Musta tuntuu että mun ajatus katkeilee koko ajan ja puhun hölynpölyä koko ajan....

Esikoisen imetysajasta muistan tämän saman " ongelman" , näinköhän rintavarustus on jo siirtynyt tähän tilaan ja aiheuttaa näitä ongelmia..?

Mutta onnea kaikille pakettinsa saaneille ja toivotaan että alkukuukaudesta LA-lunastaneet saisivat myös piakkoin pakettinsa, pientä kärsimättömyyttä kaikilla jo havaittavissa...:)!

Millamagia73 ja RV39+1

Vierailija
20/36 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa joillakin jännitys tiivistyä!! Joulukuun alkuun kaksi päivää..muutama tosin on pienen varaslähdön ottanut mutta sallittakoon se ;) Pääasia että me kaikki saamme hyväkuntoiset vauvat syliimme ennen pitkää!!

Täällä erinomaisen hyvin nukuttu yö takana. Esikoinen hoidossa mammalla joten maistui meikeläiselle sellaiset kunnon yöunet ilman heräämisiä!! Eilen totesin äidille vain että mitenhän mä taas sopeudun siihen jatkuvaan väsymykseen kun just tuntuu että olisi rytmi jollain lailla selvä ja vaikka esikoinen välillä valvoo öisin niin saa silti nukkua pääosin kokonaan yön..hmm...

Kaksi pientä lasta on meidän perheessä ihan pian..ikäeroa noin 1 v 4 kk joten askarruttaa tietysti kovasti miten kaikki tulee menemään. EHkä siksi en tässä raskaudessa kovin aikaista synnytystä ole toivonutkaan jotta tuo taapero ehtii kans tuosta hieman kasvaa... eli ihan hyvä jos vielä pari viikkoa menisi synnytykseen..olenkohan ainoa joka ei hätäile?? :))

Sain aikaistettua kokoarvioultraa ja 8.12. siis menen TYKS:iin...

nyt siivoamaan.......

t. beal rv 36+3