Ällöin ruoka IKINÄ?
mun hirvein ruokakokemus tapahtui tuttavaperheellä, jolla oltiin vierailemassa koko perheen voimin. Alku -ja jälkiruuat oli ok, mutta pääruoka oli jotain NIIN hirveää kuin olla ja voi. MAKSAA. Hyi, yök. Ja vielä jotain kastiketta, joka oli koostumukseltaan kuin limaa. HYI.
+ VINKKI! Jos sulle tulee vieraita, tee jotain perusruokaa josta lähes kaikki tykkää TAI hommaa jostain ammattilaiskokki. KIITOS.
Kommentit (28)
mitään karmeampaa en tiedä kuin mustamakkara.
1)kukkakaalilaatikko (ei siis -gratiini), sain tätä kerran ja erehdyin luulemaan makaronilaatikoksi joten kuorrutin koko komeuden vielä ketsupilla, yöks!
2)tilliliha, sitkeää lihaa limakastikkeella
3)kesäkeitto, vihreät pavut, kukkakaali ja lämmin maito eivät vaan toimi yhdessä
hyvää :) Itse asuin jonkin aikaa kouluaikoina Virolahdella ja sitä herkkua tietysti sain eteeni. Jotkut paikkakuntalaiset tulivat selittämään niin kuin anteeksi pyydellen, että "tää nyt on tämmöstä perinneruokaa, yritä kestää ja laita siihen vaikka voisilmä", mutta minusta se oli oikeasti hyvää ihan sellaisenaan!
Jakaa mielipiteet, sen ymmärrän kyllä. Joku Virolahdelle muuttanut taisi kommentoida, että "minulla on käsitys, mikä on sianruokaa ja mikä ihmisten ruokaa, ja tämä hapanvelli kuuluu ensin mainittuihin". Pöh :)
ruoka nimeltä pastasilakkakeitto. Maitopohjainen keitto jossa lillui epämääräisiä silakanpaloja ja simpukkapastaa ja pakastekasviksia. YÖKS!
Eipä se kauaa keikkunut kyseisen koulun ruokalistalla. Peittosi kamaluudessan jopa tillilihan ja kanaviilokin.
Tilliliha, veripalttu, kesäkeitto, hernekeitto, kanaviillokki ja maksakastike ovat oikeasti mun lempiruokia.
Tilliliha, veripalttu, kesäkeitto, hernekeitto, kanaviillokki ja maksakastike ovat oikeasti mun lempiruokia.
Mä en ole kyllä koskaan syönyt sellaista ruokaa, mitä en saa alas, paitsi joku mäti.
-Veriletut (ja muut veriruuat). Hyi hitto! Jäi pikkaset traumat ala-asteella, kun opettaja kyylää vieressä, että varmasti syödään.
-Kanaviilokki, opin vasta aikuisena syömään kanaa. Tuo viilokki oli jotain ällön limaista koostumukseltaan.
-Keitetty riisi, syön kyllä tätä jos se on kunnolla tehty, mutta yleensä ei ole.. Varsinkin ala-asteella riisi oli sellaista klimppistä tahmaa.
-Pinaattikeitto (ja vihertävä kananmuna, joka aina koulussa kuului siihen).
-Maksaruuat.
-Limppinen liisterimäinen kaurapuuro, enpä ole tuon leirin jälkeen kaurapuuroon koskenut enkä koske. Se oli oikeasti niin liisteristä, että sillä liimasi kaksi lautasta kiinni toisiinsa.. Kaverit testasi.
-PUOLUKKAPUURO, se haju oli aivan järkyttävän kamala ja koulussa se puuro oli myös erittäin liisterimäistä.