Olen enää "lievästi liikapainoinen"!!!
Seuraava etappi on normaalipaino. Kilot on lähteneet kovalla liikunnalla ja pienemmällä kalorimäärällä. Harmittaa, kun edelleen muotojen perusteella minua pidetään itsekurittomana ja laiskana, mutta pian ehkä muutkin huomaavat. On tässä jo 9kg sulatettu.
Kommentit (7)
Todellisuudessa näkemäsi läski on voinut syödä vähän jo monta kuukautta ja liikkua kuin pieni eläin. Laihduttaminen on rankkaa, eivätkä kilot hetkessä lähde.
tilanne karkaa käsistä! Oma lähtötilanteeni oli
BMI on: 41.64
Sairaalloinen lihavuus
ja nyt
BMI on: 32.72
Merkittävä lihavuus
Olet tehnyt valtavan elämäntapamuutoksen. Keep up the good work!
Mun lähtötilanne oli sama, tosin mulla on aloituksesta vasta vajaa pari kk. Kuinka nopeasti sä olet kilot tiputellut ja miten?
Itse en uskalla käydä vaa´alla ollenkaan, mussa on sen verran "päävikaa", että jos aloitan vaa´alla käymisen, hyppään siinä sitten jatkuvasti ja jokaisen kerran kun painoa on grammankaan lisää tai se junnaa paikallaan, mun motivaatio katoaa. Eli ajattelen että "mitä hemmetin väliä sillä sitten on, kun en mä laihdu minnekään. Ihan sama alkaa syömään taas pitsaa ja herkkuja jne". Joten pysyttelen pois vaa´alta ja toivon huomaavani muutokset vaatteissa ajan kanssa.
Ruokia merkkailen välillä kalorilaskuriin, niin pysyn hyvin kartalla päiväkaloreista. Liikunnankin olen aloittanut, pyrin liikkumaan vähintään neljä kertaa viikossa.
tilanne karkaa käsistä! Oma lähtötilanteeni oli
BMI on: 41.64
Sairaalloinen lihavuusja nyt
BMI on: 32.72
Merkittävä lihavuus
Muiden mielipiteistä ei saisi välittää yhtään, kun on omasta painosta kyse, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.
Itselläni laihdutus sujuu aina tosi hyvin, kun sen aloitan, mutta kun en vain pysty elämään terveellisesti, niin kilot tulevat aina takaisin. Toivottavasti sulla on itsekuria. Kaikista paras keino on käydä vaa'alla usein ja kun paino menee tietyn rajan yli, niin taas rajoitetaan herkkujen syömistä ja lisätään liikuntaa.
Kauheaa paasausta, mutta itsekin laihdutan parhaillaan ja pelkään kilojen pompsahtavan hetkessä takaisin.
Lähdin laihdutusryhmään, jossa sai paljon apua nimenomaan tuohon psyykkiseen puoleen. Opin, että ei pidä luovuttaa, vaikka joskus menee täysin pieleeen päivä tai viikko tai yksi ateria. Pitää jatkaa yhä uudelleen siitä mihin jäi.
Laihduttamisessa onnistuvat kuulemma ne, jotka eivät ole liian ehdottomia. Täydellinen suoritus ei onnistu. Jos et saavuta seuraavaa etappia suunnittelemassasi ajassa, siirrä se uuteen paikkaan ja jatka.
Sekin kerrottiin, että jokainen löytää oman punnitus- ja ateriarytmin. Toisille sopii kolme ateriaa, toisille kuusi. Minä merkkaan lukeman ylös joka aamu. Tuntuu, että mitään ei tapahdu, mutta kun siirtelee kalenterin lehtiä taaksen kuukauden-kaksi-kolme, huomaa että tapahtuu kuitenkin.
Olen laskeskellut kaloreita, vaihtanut kaikki tuotteet kevytversioihin (paitsi öljyn), pienentänyt ateriakokoa, syönyt säännöllisesti, jättänyt kaikki herkut täysin ostamatta jo vuoden
Ei suklaata, sokerilimua, sipsiä, leivoksia, pasteijoita, voileipälautasellisia. En osta yhtään mitään herkkujuustoja, ainoastaan Kevyt Aamupalaviipale 5%. Ei likööriä, ei siideriä. Jos juon alkoholia, ostan erittäin kuivaa kuohuviiniä.
Joskus herkuttelen, mutta en todellakaan kerran viikossa.
Lisäksi käytin 10 viikkoa Nutrilettejä tuossa välissä.
MInulla sitä painoa riittää eikä kukaan todellakaan huomaa, että 10 kg on jo tippunut. Eikä tule huomaamaan seuraavaakaan 10 kiloa.
Pelkään, että motivaatio laskee, kun vain itse huomaa löysemmistä vaatteista mutta muut eivät.
Minun eka tavoite on tuo 20 kiloa. Sen jälkeen joulu ja sitten ensi kevään ja kesän aikana sellaiset 15 kg.
Sitten vasta otetaan tavoitteeksi normaali paino, johon siihenkin on vielä tavoitetta 10 kilon verran. Veikkaan, että vasta ensi keväänä huomataan, että olen muutaman kilon pudottanut - jos siis jaksan tsempata.
Oma ongelmani on se, että laihdutan vain ulkonäön vuoksi, hassua kyllä, minulla ei ole terveydellisiä ongelmia. Kun ulkonäössä ei tapahdu muutosta, vaikka painoa on pudonnut paljonkin, alkaa koko homma tuntua vähän turhalta.
Tsemppiä sulle!