Ylöjärven lastensuojelu rikkoo perheiden ihmisoikeuksia
Lue mitä perheelle tapahtui Ylöjärvellä kun siitä tehtiin perätön lastensuojelu-ilmoitus:
http://catz1985.blogspot.fi/2012/09/ylojarven-lastensuojelu-terrorisoi-…
Kommentit (47)
isossa roolissa kirjoituksessa. Varsinaista asiaa vähän. Lasten viemisestä kuitenkin voi olettaa tunteita. En ymmärtänyt tuosta ainakaan perustetta viedä lapsia.
Itse olisin viranomaisena vienyt lapsen turvaan tuollaisesta kodista.
Raukka ei kehtaa edes omalla nimellään esiintyä vaikka muita tykkää kuvata
Joka tapauksessa viranomaisia saa kritisoida nimettömänäkin. Heidän henkilöön menevät kysymykset ovat vasta sitten henkilöön meneviä, jos ne eivät pidä paikkaansa ja kunnia on asia, johon vain asianomaiset voivat puuttua.
Tällaista tekstiä kuulee aika usein potilailta..
*kaikki muut on pahoja ja kamalia minulle en minä mittään *...Tuossa tekstissä taas yksi syy siihen etten lähtenyt sosiaalipuolelle vaan mt-hoitoon.....
Mutta kyllä siinä totuuden siemen on. Ei ihminen traumatisoidu, sairastu ja vaivu masennukseen ilman syytä, ja se syy löytyy ympäristöstä, ei se tuolta taivaasta tipu niskaan.
Mutta tuo blogin kirjoittaja on kyllä ihan oikeasti avun tarpeessa.
ja lisäksi kirjoittaja ei tuo esiin mitään faktoja. Mikä ilmoituksessa oli perätöntä, mitä olivat nämä syyttelyt, joita sos.työntekijät sanoivat, mitä poliisi sanoi, kun halusi tapella jne. Tämä on tekstiä, jossa ei ole päätä eikä häntää, mistään ei saa kiinni. Mutta pelottaa, että pieni vauva asuu ihmisen kanssa, joka tuollaista kirjoittaa!
No ohhoh... Ensin kuvittelin, että oikeasti oli joku todella epäoikeudenmukainen tilanne kyseessä, mutta blogin perusteella voisin kuvitella kyseessä olevan äidin, joka kärsii esim. synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja harhakuvitelmista.
Tosiaan, miksi ei voinut päästää sosiaali-/perhetyöntekijöitä sisään? Jos mitään salattavaa ei ole, eikä aihetta ls-ilmolle, niin kuka tahansa järkevä aikuinen hoitaa tällaisen sivistyneesti, vaikka jännittäisikin tilannetta ja pitäisi sitä täysin turhana.
Minäkin maallikkona näen tuossa perheen käytöksessä jotain epäilyttävää. Nämä sossut olivat huolissaan lapsista, ja asia olisi voinut sillä yhdellä kerralla hoitua, ilman koputteluja, ilman poliiseja, jos olisi ovi avattu...
Ehkä blogin kirjoittaja voisi yrittää ajatella, että ONNEKSI Ylöjärvellä otetaan ilmoitukset tosissaan, toisin kuin Eerikan kunnassa. Ls-ilmolla yritetään saada lapselle oikeutta ja turvaa. Perättömätkin ilmoitukset kun kuuluu lain mukaan tutkia. Sossut tekivät vain työtään, jota tämä perheenäiti ensin vaikeutti ja sitten toiminnallaan sai aikaan aikamoisen härdellin.
Omasta kokemuksestani voin kertoa, että minä en "uskaltanut" olla vastaanottamatta lastensuojelun tukitoimia, vaikka en niitä kaikkia pitänytkään tarpeellisena sillä hetkellä, kun niitä minulle tarjottiin. Olin siis silloin yh ja masennuksesta toipumassa.
Esim. perhetyöntekijä ei siivoa, eikä tiskaa, harvoin hoitaa lastakaan ilman vanhempaa. Tarkoitus on seurata lapsen ja vanhemman vuorovaikutusta, neuvoa ongelmatilanteissa ja tukea vanhemmuutta ja kasvatustyötä, mutta he myös raportoivat sosiaalityöntekijälle näkemänsä ja kokemansa.
Meillä kävi aikoinaan monta eri perhetyöntekijää, koska yksikään ei kovin kauan viihtynyt työssään kunnan palveluksessa Perhetyöntekijöissäkin on paljon yksilöllisiä eroja. On niitä, jotka aidosti haluavat auttaa ja keksivät juttuja, millä helpottaa äidin arkea ja häntä lähentymään lapsensa kanssa. Eikä tällainen aito perhetyöntekijä pidä kynsinhampain kiinni työnkuvastaan "ja mä en sitten mitään tiskaa". Ja sitten on tosiaan niitä, jotka ovat ammattinsa valinneet ihan siksi, että pääsevät käyttämään ylimielistä mahtiaan. Ovat kyyliä, jotka hakemalla hakevat jotain, millä tuomita ja narauttaa väsynyt äiti sosiaalityöntekijälle. Ehkä joku av-mamma? :D
Noh, jälkeenpäin ajateltuna se oli vain hyvä, että tarttusin kaikkiin minulle tarjottuihin palveluihin. Ei niistä pitemmän päälle haittaa ollut, vaikka aina ei henkilökemiat osuneet yhteen. Sain jopa ihan hyviä neuvoja ja tehtiin ihan ruokaakin yhdessä ja leivottiin.
Masentuneena sitä näkee niin helposti, että kaikki ovat minua vastaan ja koko maailma painaa vääryydellään minut matalaksi. Silloin pelkää olemattomia asioita ja kuvittelee usein hyvänkin ihmisen pahaksi, jos sellaisen ajatuksen päähänsä saa. Minäkin näin niin, vaikka todellisuus oli jotain muuta. Sen eron huomaa sitten, kun parantuu...
Epäoikeudenmukaisuuksiakin varmasti tapahtuu, mutta tämän blogin perusteella sanoisin, että lastensuojelu on tehnyt työnsä, kuten on pitänytkin.
Blogin kirjoittaja ei varmaan ymmärrä, että hänen kirjoituksensa kuvineen antaa perusteen nostaa syyte kunnianloukkauksesta. Hänen kannattaisi katsoa nyt peiliin ja miettiä tarkkaan tapahtumien kulku. Jospa sitten huomaisi, että hän olisi itse voinut vaikuttaa niihin kaikkein eniten. Sekin, että lapsi/lapset järkyttyivät sosiaalityöntekijöiden ja poliisin tulosta ovelle, ei ollut työtään tekevien vika. Lapsi myöskin peilaa tunteitaan vanhemmiltaan. Jo sylivauva ahdistuu, jos äiti/isä on ahdistunut. Jos vanhemmat olisivat pysyneet rauhallisina, ei tilanne olisi varmasti ollut niin pelottava lapsille. Korostaisin jälleen, että tältä lapsia järkyttäneeltä tilanteelta olisi voinut myös välttyä kokonaan.
Ja oliko ilmoitus oikeasti perätön? Siitäkään ei ole varmuutta, koska saamme tietoomme vain toisen puoliskon version tapahtumista. Entä valokuvien ottaminen kyseisessä tilanteessa? Herättää vain lisää epäilyksiä äidin mielenterveydestä.
Mitä tulee ihmisoikeuksiin... Ei niitä ole rikottu, vaan niitä on yritetty kunnioittaa ja noudattaa. Nimittäin lasten ihmisoikeuksia.
siis minä luulin, että perhetyöntekijä auttaa jotenkin kodin- tai lastenhoidossa, mutta ilmeisestikin vaan lähinnä tarkkaileeb ja jutustelee? No, siltä pohjalta on ehkä joidenkin perheiden nihkeä suhtautuminen jokseenkin ymmrrettävää. Tosin tämä blogityyppi on kyllä ihan seko.
A) Miksi sinulla oloi talossa jo työntekijöitä?
B) M iksi parjaat julkisesti työntekijöitä? Syyllistyt kunnianloukkaukseen, josta voi tehdä rikosilmoituksen!
c) Se, ettet päästänyt heitä sisälle on ainoastaan sinua vastaan- sinulla olil jotain syytä olla päästämättä. Kyllä normaali ihminen päästää sisälle taloon.
d) Tekstisi on sekavaa ja kertoo ettei sinulla ole kaikki kunnossa.
Valitan. Tämä kaikki kääntyy sinua itseä vastaan.
Onneksi lastensuojelu on kimpussasi!
vaan rikosilmoitus. Siis tuosta kirjoittajasta. Ei liene asiallista kutsua ketään alkoholistiksi.
sitten kunnianloukkaus, jos asia ei pidä paikkaansa. Joka tapauksessa sekopäisesti kirjoitettu, ei varmasti tuo tuollaisena hedelmää.
Mikäli jotain ongelmaa kyseisen kaupungin sosiaalityössä onkin, ei tuo kirjoitus tilannetta paranna. Kirjoituksessa on syyllistytty niin selkeään herjaukseen ja vielä useampaa ihmistä kohtaan. Toivottavasti perheen lapset pääsevät terveempään kasvuympäristöön, koska tuon tekstin kirjoittaja ei sellaista todellakaan pysty lapsilleen tarjoamaan.
Taas tulee uusia sossun paikkoja auki Ylöjärvelle tällä menolla.
Tulee mieleen, että onkohan näillä työntekijöillä olemassa mitään oikeuksia. Kuka tekee tuota hommaa toimistotyöntekijän palkalla?
Toivottavasti kirjoittajan lapset on jo turvassa ja kirjoittaja saanut asianmukaista hoitoa.
Blogin teksti on törkeää ja vaikuttaa todella apua tarvitsevan henkilön kirjoittamalta. Ei terveen ihmisen kirjoittamaa, todellakaan. Toivottavasti lapsi pääsee parempaan kotiin, turvaan harhaisen äitinsä luota mahdollisimman pian. Ja toivottavasti työntekijät tekevät rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, luoja mitä tekstiä!
jutustelee perheen kans. Meillä kyllä ulkoilutti lapsia ja laittoi pyykkiä. Tosin sosiaalityöntekijät sanoivatkin, että meillä tarvitaan vain lisää käsiä.
Sekä määräaikaisia (pitkien saikkujen ajaksi luulisin) että vakituisia (muualle siirretyt työntekjät). Taitaa olla tälläkin hetkellä kaksi, ja kuitenkin suht pieni kunta kyseessä.
t Se joka asuu Ylöjärvellä
niin sairas mieleltään et hänet olisi pitänyt leikata jottei pääsisi lisääntymään.
Ton poliisin kuvan linkittämisestä tuleekin kova syyte hänelle.Tais naisparka aiheuttaa nyt ihan itse sen et vauva tullaan ottamaan pois.
vaikea uskoa, että tuo kirjoitus olisi tosissaan kirjoitettu, nauroin vedet silmissä ja luulin sitä pilaksi, mutta ilmeisesti kirjoittaja olikin ihan tosissaan?
Naisparka, toivottavasti saa pian apua ja lapset pääsevät tasapainoiseen ympäristöön.
että Ylöjärvi on kaupunki, ei kunta. Eikä nykyään enää kovin pienikään, kun näitä kuntaliitoksia on viime vuosina tehty ihan kiitettävästi.
Sekä määräaikaisia (pitkien saikkujen ajaksi luulisin) että vakituisia (muualle siirretyt työntekjät). Taitaa olla tälläkin hetkellä kaksi, ja kuitenkin suht pieni kunta kyseessä.
t Se joka asuu Ylöjärvellä
Joo, laitoin poliisille nettivinkin. En tiedä reagoivatko mitenkään. Voi olla kun on omakin lehmä ojassa. Kirjoittaja vaikuttaa vakavasti sairaalta mieleltään, jopa psykoottiselta. Toivottavasti en nyt itse syyllistynyt herjaukseen;)
Tampereelta muuttaneena miellän sen vieläkin omassa mielessäni kunnaksi, ja myös pieneksi.
Sori, Viljakkala ja Kuru tekee siitä jos isohkon, ja tiedän kyllä että on kaupunki.
Ei ollut tarkoitus sanoa millään pahalla, itse viihdyn Ylöjärvellä paremmin kuin hyvin, muuten olisinkin jo muuttanut pois noiden sossujen sekoilun mitä tulee lapsen ja isän tapaamisiin liittyen. Mutta kun täällä vaan on niin hyvä olla ja asua, etten halua pois lähteä, vaan jatkan taistelua niin kauan että ainakin omassa tapauksessani oikeus voittaa.
Täytyyhän se täydellisestä kaupungistakin löytyä yksi mätäpaise, tässä tapausekssa lastensuojelu, muuten menee hyvin ja asiat on mallillaan, kaikin puolin.
t se ylöjärveläinen
Että tuollaista voi tapahtua Suomessa. Kyllä tuossa on lapsen ja vanhempien ihmisoikeuksia loukattu tosi törkeesti. Nimeenomaan perheenäitihän oli sossut päästänyt useasti sisälle kun halusi selvittää asian, vaikka joku turha ilmoitus oli perheestä tehtykin.
sosiaalityöstä kunnat säästää ja ette saa kohta edes mitään palveluja. Kun kunta lomauttaa sosiaalityöntekijät kuukaudeksi niin silloin lapset ja vanhemmat on ilman palveluja. Olkaa tyytyväisiä.
haiskahtaa,että lastensuojelun työntekijät olisivat käyneet psykomamman luona,kun kirjoittaa tuollaista tekstiä sekä linkissä,että tällä palstalla ja nyt en tarkoita ap:tä.
Osaa sitten katsoa ettei mene asiakastapaamiseen ainakaan liian hienolla autolla:)
Ihan tärähtäneeltä tämä tapaus vaikuttaa..