Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylöjärven lastensuojelu rikkoo perheiden ihmisoikeuksia

Vierailija
22.09.2012 |

Lue mitä perheelle tapahtui Ylöjärvellä kun siitä tehtiin perätön lastensuojelu-ilmoitus:

http://catz1985.blogspot.fi/2012/09/ylojarven-lastensuojelu-terrorisoi-…

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei alunperin voitu päästää noita sossuja sisään? tai ottaa vastaan tarjottu perhetyöntekijäkäynti? Itse olisin riemuissani, jos kotiini tulisi joku perhetyöntekijä vaikka tiskaamaan tai hoitamaan vauvaa, jotta saisin levätä tai puuhailla omiani.

Vierailija
2/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin viranomaisena vienyt lapsen turvaan tuollaisesta kodista.

Raukka ei kehtaa edes omalla nimellään esiintyä vaikka muita tykkää kuvata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kuvat ja ilmeisesti fb osoitteetkin laittanut?!?

Nää on aina kurjia kun ei noi vaitiolovelvolliset sossut voi näihin väitöksiin mitään vastata...

Vierailija
4/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh... Ensin kuvittelin, että oikeasti oli joku todella epäoikeudenmukainen tilanne kyseessä, mutta blogin perusteella voisin kuvitella kyseessä olevan äidin, joka kärsii esim. synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja harhakuvitelmista.

Tosiaan, miksi ei voinut päästää sosiaali-/perhetyöntekijöitä sisään? Jos mitään salattavaa ei ole, eikä aihetta ls-ilmolle, niin kuka tahansa järkevä aikuinen hoitaa tällaisen sivistyneesti, vaikka jännittäisikin tilannetta ja pitäisi sitä täysin turhana.

Minäkin maallikkona näen tuossa perheen käytöksessä jotain epäilyttävää. Nämä sossut olivat huolissaan lapsista, ja asia olisi voinut sillä yhdellä kerralla hoitua, ilman koputteluja, ilman poliiseja, jos olisi ovi avattu...

Ehkä blogin kirjoittaja voisi yrittää ajatella, että ONNEKSI Ylöjärvellä otetaan ilmoitukset tosissaan, toisin kuin Eerikan kunnassa. Ls-ilmolla yritetään saada lapselle oikeutta ja turvaa. Perättömätkin ilmoitukset kun kuuluu lain mukaan tutkia. Sossut tekivät vain työtään, jota tämä perheenäiti ensin vaikeutti ja sitten toiminnallaan sai aikaan aikamoisen härdellin.

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että minä en "uskaltanut" olla vastaanottamatta lastensuojelun tukitoimia, vaikka en niitä kaikkia pitänytkään tarpeellisena sillä hetkellä, kun niitä minulle tarjottiin. Olin siis silloin yh ja masennuksesta toipumassa.

Esim. perhetyöntekijä ei siivoa, eikä tiskaa, harvoin hoitaa lastakaan ilman vanhempaa. Tarkoitus on seurata lapsen ja vanhemman vuorovaikutusta, neuvoa ongelmatilanteissa ja tukea vanhemmuutta ja kasvatustyötä, mutta he myös raportoivat sosiaalityöntekijälle näkemänsä ja kokemansa.

Meillä kävi aikoinaan monta eri perhetyöntekijää, koska yksikään ei kovin kauan viihtynyt työssään kunnan palveluksessa Perhetyöntekijöissäkin on paljon yksilöllisiä eroja. On niitä, jotka aidosti haluavat auttaa ja keksivät juttuja, millä helpottaa äidin arkea ja häntä lähentymään lapsensa kanssa. Eikä tällainen aito perhetyöntekijä pidä kynsinhampain kiinni työnkuvastaan "ja mä en sitten mitään tiskaa". Ja sitten on tosiaan niitä, jotka ovat ammattinsa valinneet ihan siksi, että pääsevät käyttämään ylimielistä mahtiaan. Ovat kyyliä, jotka hakemalla hakevat jotain, millä tuomita ja narauttaa väsynyt äiti sosiaalityöntekijälle. Ehkä joku av-mamma? :D

Noh, jälkeenpäin ajateltuna se oli vain hyvä, että tarttusin kaikkiin minulle tarjottuihin palveluihin. Ei niistä pitemmän päälle haittaa ollut, vaikka aina ei henkilökemiat osuneet yhteen. Sain jopa ihan hyviä neuvoja ja tehtiin ihan ruokaakin yhdessä ja leivottiin.

Masentuneena sitä näkee niin helposti, että kaikki ovat minua vastaan ja koko maailma painaa vääryydellään minut matalaksi. Silloin pelkää olemattomia asioita ja kuvittelee usein hyvänkin ihmisen pahaksi, jos sellaisen ajatuksen päähänsä saa. Minäkin näin niin, vaikka todellisuus oli jotain muuta. Sen eron huomaa sitten, kun parantuu...

Epäoikeudenmukaisuuksiakin varmasti tapahtuu, mutta tämän blogin perusteella sanoisin, että lastensuojelu on tehnyt työnsä, kuten on pitänytkin.

Blogin kirjoittaja ei varmaan ymmärrä, että hänen kirjoituksensa kuvineen antaa perusteen nostaa syyte kunnianloukkauksesta. Hänen kannattaisi katsoa nyt peiliin ja miettiä tarkkaan tapahtumien kulku. Jospa sitten huomaisi, että hän olisi itse voinut vaikuttaa niihin kaikkein eniten. Sekin, että lapsi/lapset järkyttyivät sosiaalityöntekijöiden ja poliisin tulosta ovelle, ei ollut työtään tekevien vika. Lapsi myöskin peilaa tunteitaan vanhemmiltaan. Jo sylivauva ahdistuu, jos äiti/isä on ahdistunut. Jos vanhemmat olisivat pysyneet rauhallisina, ei tilanne olisi varmasti ollut niin pelottava lapsille. Korostaisin jälleen, että tältä lapsia järkyttäneeltä tilanteelta olisi voinut myös välttyä kokonaan.

Ja oliko ilmoitus oikeasti perätön? Siitäkään ei ole varmuutta, koska saamme tietoomme vain toisen puoliskon version tapahtumista. Entä valokuvien ottaminen kyseisessä tilanteessa? Herättää vain lisää epäilyksiä äidin mielenterveydestä.

Mitä tulee ihmisoikeuksiin... Ei niitä ole rikottu, vaan niitä on yritetty kunnioittaa ja noudattaa. Nimittäin lasten ihmisoikeuksia.

Vierailija
5/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kukaan oikeesti ole noin typerä ja vielä dokumentoi kaikki loukkaukset yms.

Hauska oli kirjoitus, vaikka olisihan sen voinut hyvällä suomellakin kirjoittaa.

Vierailija
6/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli sekaisin olevan ihmisen kynästä... Tämän kirjoituksen jälkeen ei voi kuin uskoa ls-ilmoituksen todenperäisyyteen..

Surullista.

Vierailija
7/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi mielenterveytensä.

Tulee narsistin häpeäraivo mieleen.

Vierailija
8/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellä järjellä jotain, mutta sanonpa vaan että itsekin asun Ylöjärvellä, ja olen jonkun verran ollut noiden ihmisten kanssa tekemisissä, lähinnä siksi että lapseni isä on ns sosiaalitapaus, ja joudun hoitamaan tapaamisasioita noiden ihmisten kautta ja kanssa, ja kyllä tuossa totuudensiemen kuulkaa vaan piilee. Pahimpia tapauksia tuossa ei edes mainita koska ne on jo siirretty virkarikkomusten vuoksi aikuissosiaalityön puolelle, mutta kyllä ne on juuri nuokin tuossa jutussa maininut ihmiset jotka Ylöjärvellä hölmöilee ja tekee aivan päättömyyksiä. Itselläni on aluehallintovirastoon kantelu työn alla.

Tässä jutussa on totta toinen puoli, ja hyvä että joku muukin kuin minä uskaltaa sen sanoa nyt ääneen.

Vierailija
9/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi laittaa joku mieleltään terve siitä kirjoittamaan, voisi edes joku herätä ajattelemaan. Tästä valitettavasti jää vain kuva, että kovin ovat aiheesta tähän perheeseen lähteneet tukitoimia tarjoamaan.

Vierailija
10/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskutelupalstalle tulekaan noita asoita tilittämään, vaan kyllä ne ratkotaan ihan muualla, kuten itse olen esimiesten ja nyt Aluehallintoviraston kanssa ratkomassa. Mutta sanonpa vaan, että ei savua ilman tulta, tässä on vähän liikaa mukana nyt myös totuudensiementä, vaikka se ehkä vähän peittyykin esitysasun alle. Itse en katso kuitenkaan tarpeelliseksi revitellä omia kokemuksiani täällä, vaan ratkon ne esimiesten (jotka pyytävät auliisti anteeksi ja siirtävän mokailijat sivuun mm aikuissosiaalityön puolelle ja muuten muihin tehtäviin) kanssa ja viimeisenä nyt myös Aluehallintoviraston kanssa. Ikävää jos tästä kirjoituksesta hukkuu koko pointti, joka on erittäin aiheellinen ja olemassa oleva. Tulen itsekin astumaan vielä julkisuuteen, mutta en keskeneräisen jutun kanssa vaan odotan Aluehallintoviraston käsittelyä jonka jälkeen avaan sanaisan arkkuni, mutta ehkä vähän toisessa paikassa kuin Vauvan palstalla, jossa kaikki menee kirjoittajan mielenterveysongelmien piikkiin.

t se, joka asuu myös Ylöjärvellä ja ymmärtää täysin miten tällainen juttu on saanut alkunsa

Vierailija
11/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellä järjellä jotain, mutta sanonpa vaan että itsekin asun Ylöjärvellä, ja olen jonkun verran ollut noiden ihmisten kanssa tekemisissä, lähinnä siksi että lapseni isä on ns sosiaalitapaus, ja joudun hoitamaan tapaamisasioita noiden ihmisten kautta ja kanssa, ja kyllä tuossa totuudensiemen kuulkaa vaan piilee. Pahimpia tapauksia tuossa ei edes mainita koska ne on jo siirretty virkarikkomusten vuoksi aikuissosiaalityön puolelle, mutta kyllä ne on juuri nuokin tuossa jutussa maininut ihmiset jotka Ylöjärvellä hölmöilee ja tekee aivan päättömyyksiä. Itselläni on aluehallintovirastoon kantelu työn alla.

Tässä jutussa on totta toinen puoli, ja hyvä että joku muukin kuin minä uskaltaa sen sanoa nyt ääneen.

Tämä blogikirjoitus sotii itseään vastaan. Tarkoitus on kannella julkisesti mahdollisesta epäoikeudenmukaisuudesta, mutta tarina kaatuu jo heti alussa omaan paradoksaalisuuteensa. Jos ls-ilmo oli perätön ja aiheeton, miksi äiti/perhe piilotteli avaamatta ovea heti alussa?

Kirjoituksesta huokuu viha ja halveksunta. Monta sossua on nimetty koko nimillään ja heitä herjataan lennokkaasti kuvien kera. Tunne-elämältään vakaa ihminen pystyy kyllä selvittämään sopuisasti näinkin inhottavalta tuntuvat asiat.

Surullista joka tapauksessa lasten osalta.

Vierailija
12/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi oman kertomukseni säästänin täällä revittelyltä, vaikka mehevän jutun siitäkin saisi, ja ratkon tapahtuneet asiat esimiesten ja Aluehallintoviraston kanssa.

MUTTA pointtini on se, että Ylöjärven lastensuojelussa on ongelma, ja on hyvä että se saa nyt julkisuutta myös tällä tavalla, mitä enemmän asiasta puhutaan ääneen sen parempi, sillä myös nämä ei-niin-fikust-ja-asialliset -ihmiset saavat heille sitä julkisuutta, jota kaivtaan, ja ehkä joku jossain herää. Tuosta kertomuksesta tosin puuttuvat jo ns pahimmat tapaukset, siis henkilökunnasta, koska kuten sanottua heidät on valitusten jälkeen jo siirretty muihin tehtäviin. Omat asiani ruodin ja jaan ihan muita kanavia pitkin koska en halua että asialtani putoaa pohja pois koska kukaan ei ota tarpeeksi tosissaan jotain Vauva-palstan juttuja vaikka ne asiallisesti faktoihin perustuen kirjottaisikin.

Ajttelin linkittää tämän noille työntekijöille, esimiehelle ja perusturvajohtajalle luettavaksi.

t Se joka asuu Ylöjärvellä

Vierailija
13/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole turvassa tuollaisen harhaisen äidin kanssa. =/

Minäkin olen joutunut menemään perheiden luokse poliisien kanssa.. huom! joutunut! Katsokaas kun se työ velvoittaa, ei voi jättää menemättäkään. Jos jättää työnsä tekemättä ja tapahtuu kauheita vrt. Eerika, on vastuusssa tapahtuneesta.

Ei se kivaa ole sinne perheeseen mennä..

Vierailija
14/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Äiti tarvitsi nyt ammattiapua, lääketieteelistä apua.

Vierailija
15/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan rikosilmoitus. Siis tuosta kirjoittajasta. Ei liene asiallista kutsua ketään alkoholistiksi.

Lastensuojelulla selvästi aihettakin puuttua tämän perheen elämään, vaikuttaa niin sekopäiseltä menolta.

Vierailija
16/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista tekstiä kuulee aika usein potilailta..

*kaikki muut on pahoja ja kamalia minulle en minä mittään *...

Tuossa tekstissä taas yksi syy siihen etten lähtenyt sosiaalipuolelle vaan mt-hoitoon.....

Vierailija
17/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli jankkaavaa ja sekavaa tekstiä, aivan sekopäiseltä kuulosti kirjoittaja. Hyvä vain, että tuollainen porukka on otettu tarkkailuun. Jos jokaisesta perheen ulkopuolisesta henkilöstä löytyy sitä ja tätä vikaa, taitaa suurin vika olla itse kirjoittajassa. Aivan tasapainottoman ja harhaisen oloiselta kyllä tuo perhe tekstin perusteella kuulostaa. Sitä paitsi jo pelkkä toisten kuvien ja nimien ja facebook.profiilien julkaisu tekstin yhteydessä kertoo täydellisestä harkintakyvyn puuttumisesta. En usko, että on edes laillista. Toivottavasti kulkeutuu kyseisten ihmisten tietoon.

Vierailija
18/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin aivan harhaisen kuuloinen teksti, siellä niitä 'sadistinatsipoliiseja' ja 'ihmishirviösossuja' vilahtelee. Kyllä tämä kirjoittaja on itse pääkopan seulonnan tarpeessa. Jos Ylöjärvellä sosiaalityössä on ongelmia, niitä ei ratkota sekapäisellä ja mielikuvituksen tuotteelta kuulostavalla blogikirjoituksella.

Vierailija
19/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riehumisella jossain Vauvan palstalla, vaan ihan muita kanavia pitkin, siinä olet oikeassa, mutta myös nämä sekopäiset riehujat kiinnittävät ihmisten huomion Ylöjärvelle, jossa _on_ ongelmia. Se on hyvä asia. Yksikin auennut silmäpari Ylöjärven lastensuojelua kohtaan on jo työvoitto, riippumatta siitä millä tavalla se silmäpari on saatu aukeamaan.

Niitä ongelmia ratkotaan tälläkin hetkellä esimiesten (ei Maggan, koska Magga on myös sotkeentunut soppaan vaikka esimies onkin, vaan Maggan esimiehen) kanssa, sekä Aluehallintoviraston. Ja onpa niitä ratkottu hyvällä menestyksellä myös sosiaaliasiamiehen kanssa.

Vierailija
20/47 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riehumisella jossain Vauvan palstalla, vaan ihan muita kanavia pitkin, siinä olet oikeassa, mutta myös nämä sekopäiset riehujat kiinnittävät ihmisten huomion Ylöjärvelle, jossa _on_ ongelmia. Se on hyvä asia. Yksikin auennut silmäpari Ylöjärven lastensuojelua kohtaan on jo työvoitto, riippumatta siitä millä tavalla se silmäpari on saatu aukeamaan.

Niitä ongelmia ratkotaan tälläkin hetkellä esimiesten (ei Maggan, koska Magga on myös sotkeentunut soppaan vaikka esimies onkin, vaan Maggan esimiehen) kanssa, sekä Aluehallintoviraston. Ja onpa niitä ratkottu hyvällä menestyksellä myös sosiaaliasiamiehen kanssa.