Yökastelu
Onko täällä muita, joilla on yökasteluavaivaa? Itse olen 32 v. ja 2 lasta on jo plakkarissa. Kolmatta suunnitellaan, mutta mies ei oo ihan täysillä mukana, koska...
Toisen synnytyksen mukana tuli tällainen inhottava pikkuvaiva, eli kastelen sängyn ihan liian usein öisin. Tätä ei ollut ekan synnytyksen jälkeen, mutta nyt vaiva on pahentunut. Olin yökastelija noin 16-v. asti, mutta homma parani itsestään lopulta. Nyt tuplat 16-v ikään ja olen alkanut uudestaan sängyn kastelun. En voi sille mitään. En näe mtn unia tms. Herään vain aamulla taas ja taas uudelleen märästä sängystä. Mieheni, joka on tavallaan ymmärtäväinen, on alkanut ärsyyntyä asiasta, jolle en itse kylläkään voi mitään. Ymmärrän häntä, sillä pilaan jo patjat ja kaikki (ostimme uuden futonin vajaa vuosi sitten). Olen jo käynyt lääkärissäkin asiasta, mutta ei oiken näytä apua löytyvän. Nyt syön minirin 10 mg ja oon kokeillut muutakin, mutta silti herään märästä sängystä vähintään 3-4 krt viikossa. Olen ajatellut, että pitäiskö alkaa käyttää jotain aikuisten vaippoja yöllä, mutta kynnys on kyllä aika iso. En tiedä miten mieheni asiaan suhtautuisi. Kai se olisi kivempi herätä kuivasta aamulla. Silti tuntuu oudolta, jos vetäisisin vaipan päälle illalla.
Olenko todellakin yksin. Olis kiva kuulla, onko muitakin, joilla tällainen asia hiertää mielessä.
Kommentit (4)
Ikävän kuuloinen vaiva sinulla!
Voiskos kyse olla lantionpohjan lihasten ongelmasta? onko siis tutkittu?
Riippuen tietysti siitä missä päin Suomea asut, voisi olla hyvä idea käydä juttelemassa lantionpohjan lihaksien toimintaan/kuntoutukseen erikoistuneen fysioterapeutin (tms) kanssa.
Tsemppiä :)
Tarviit kyllä apuakin, onhan tuohon vaivaan varmaan hoitojakin. Vaihda lääkäriä, jos ei eka osannut auttaa.
Vaikka ap voikin olla provo niin vastaanpa silti.
Itsellä oli sama ongelma tosi vanhaksi asti, parinkympin huitteilla vaiva loppui kuin itsestään.
Olen nuoruudessani käynyt läpi mm. juuri minirinin, sitä riitti vain 5mg ja auttoi.
Lisäksi joskus nuorempana oli hälytin"patja", eli laitettiin pyykkipojan tapainen juttu kiinni pikkareihin ja se hälytti kun kastui. Siihen kyllä saattaa herätä muutkin.
Onko sinulla stressiä tai jotain mikä voisi olla syy? Voisiko lääkäri nostaa minirin annosta vaikka 15mg?
Tsemppiä!