Mikä idea on isyyslomassa? Äideille vaan lisähommia...
Isyyslomat on aivan perseestä, isät vaan makaa sohvalla ja äideillä on paljon enem,än hommaa kun isä röhnöttää kotona.
Kommentit (14)
Meillä vauva syntyi pahimpaan pakkasaikaan eikä päästy viikkoihin ulos joten mies käy kaupassa ja koska äidillä menee imettämiseen aikaa niin mies voi siivota, pyykätä, kokata yms. Ädin tulee myös palautua synnytyksestä niin mies voi antaa äidille lisää nukkumisaikaa hoitamalla vauvaa vaikka aamuyöstä.
toipuu synnytyksestä. Tämän lisäksi vanhemmat oppivat yhdessä hoitamaan vauvaa, ettei käy niin, että vauva jää äidille, joka ei sitten muka pääse koskaan minnekään, kun isä ei osaa hoitaa vauvaa ja sitten äiti parkuu katkerana AV:ssa kun ei koskaan pääse minnekään.
Oma mies ei vain röhnöttäisi sohvalla, osallistuu muutenkin jo lapsen hoitoon ja aikoo ottaa isyysvapaan, ja hyvä niin, koska meille on kaksoset tulossa, niin isän apu tulee kyllä tarpeeseen :)
mies röhnöttänyt sohvalla vaan minä, synnytyksessä murtuneen häntäluuni kanssa ja jatkuvasti tissillä viihtyvän vauvan kanssa. Mies hoiti kaupassa käynnin yms. kantoi tuoppikaupalla vettä mulle ym.
Toisen lapsen syntyessä hoiti ja ulkoili esikoisen kanssa (talvi). Ja kantoi taas sitä vettä minulle kun imetin! Tottakai on myös hoitanut ja tutustunut vauvaan! Mutta eihän tää alottaja varmaan tosissaan ollutkaan!
Isyyslomat on aivan perseestä, isät vaan makaa sohvalla ja äideillä on paljon enem,än hommaa kun isä röhnöttää kotona.
Sääli jos miehesi on tuollainen mutta oma mieheni ainakin otti loman ihan vauvaan tutustumisena ja hän auttoi minua niissä asioissa mitä en pystynyt/jaksanut tehdä. Mies myös siivosi mielellään, teki ruoat, kävi kaupassa ja antoi minun nukkua.
Nyt kuopuksen kohdalla luulen että mies hoitaa sitten esikoista enemmän ja antaa minulle aikaa olla esikoisen kanssa, ettei hänestä tule liian mustasukkainen.
Tosiaan sääli jos oma miehesi ei osallistu mihinkään, mutta ei kaikilla ole noin surkea tilanne.
kanssa. Ei eletä mitään 1950-lukua..
Ehkä siinä on ajateltu sitä, että maisten pitäisi vähän tarkemmin miettiä, millaisten miesten kanssa lisääntyvät.
Kertokaa meillekin, miksi teette lapsia sellaisten miesten kanssa, jotka eivät välitä lapsista saati sitten osallistu hoitoon?
Mun mies rakensi viimeisimmällä isyyslomalla mm. puuliiterin ja nikkaroi kaikenlaisia pienempiä hommia, teki aika suuren osan kotitöistä ja hoiti neljää isompaa lasta. Itse pääasiassa hoidin vauvaa yötä päivää.
Minä kyllä tein töitä kaikilla isyyslomilla.
kaikki lapset edellisestä ja edellisistä avioliitoista lomailemaan. Käy heidän kanssaan retkillä ja kylpylöissä, ties missä liesussa ja sitten vaimo on kerrankin nyytin kanssa kotona siivoamassa, tiskaamassa, laittamassa huushollia ja tietysti kokkaamassa koko katraalle.
Jos valitat asiasta, saat huutia siitä, että olet ilkeä äitipuoli, joka vihaa lapsia ja yrittää erottaa isän lapsista.
Meillä vauva syntyi pahimpaan pakkasaikaan eikä päästy viikkoihin ulos joten mies käy kaupassa ja koska äidillä menee imettämiseen aikaa niin mies voi siivota, pyykätä, kokata yms. Ädin tulee myös palautua synnytyksestä niin mies voi antaa äidille lisää nukkumisaikaa hoitamalla vauvaa vaikka aamuyöstä.