Olen laihtunut 16 kiloa, mutta KUKAAN ei huomaa mitään eroa. MIKSI??
Olen tosiaan laihduttanut vuoden sisällä 16 kiloa.
Aloitin laihdutuksen, koska inhosin läskejäni ja oloni oli todella huono niin fyysisesti kuin henkisesti.
Nyt kun painoni on tippunut yli 15 kiloa (jota pidin alustavana tavoitteenani) sanoin sen ääneen ensin siskolleni.
Siskoni aidosti ihmetteli että olenko muka todella laihtunut?? Vielä jopa 16 kiloa?? Oikeasti? Wi kyllä uskoisi kun hän ei huomaa mitään eroa.
Samaa ihmetteli muutama muukin, muttei sentäännoin suoraan hämmästellyt.. lähinnä vain mutisivat jotain siihen suuntaan, että "mä kattelinkin että olisko susta lähteny muutama kilo... mutten ollut varma niin en uskaltanu sanoo mitään"
Nyt siis kysymys kuuluu.. MIKSI minusta ei huomaa että laihdun?
Olin jo itse niin onnellinen painoni putoamisesta, mutta nyt alkaa masentamaan. Koko työ tuntuu turhalta, kun mitään näkyvää eroa ei siis tule :(
Tuntuu tosi kurjalta :(
Kommentit (20)
Ja kun laihtuminen on tapahtunut maltillisesti ajan kanssa, eivät muista enää sitä lähtötilannetta. Näytä joku vanha kuva, jossa olet mukeimmillasi, niin eron huomaa. Jos joku jota et ole nähnyt vuoteen, näkisi sinut nyt, hän huomaisi varmasti. Hieno tulos! Mitkä lähtömitat olivat?
on koulukaveri, jota näin yleensä kerran-pari viikossa. Hän oli nähdessämme aika lihava, joka puolelta pyöreä siis.
Aloitti pikkuhiljaa laihduttamaan ja kerran sitten facessa kehui laihtumisellaan.
Oli edelleen vähän pyöreä niin en ollut huomannutkaan...
Sitten kesän jälkeen oli laihtunut vielä reippaasti lisää ja sitten kyllä eron todella huomasi!! Entinen pyöreä naamakin oli kadonnut ruipeloksi :) ja kroppa oli ihan eri muotoinen :)
Joten jos sinulla on paaaljon ollut sitä ylipainoa niin tuollainen 16 kiloakaan ei vielä siinä valitettavasti muille ehkä näy. Mutta koitappa jatkaa samaa linjaa niin varmasti jonkun kilon päästä alkaa jo näkymään!
en kehtaisi, sillä jos tunnustan huomanneeni laihtumisen, niin samalla tunnustan huomanneeni hänellä olleen ylipainoa, josta pitää laihduttaa.
Jos ei sano mitään, niin sitten tulee olo, että tyyppi on ollut yhtä hoikka aina....:-).
Ystäväsi ovat niin hyviä, että he näkevät sinussa sen, mikä on olennaista, eli sisimpäsi. Ulkokuoresi ei merkitse heille niin paljon, että he huomaisivat siinä tapahtuvia muutoksia.
Mulla on isokokoisia tuttuja, joista monet ovat laihduttaneet välillä saman verran kuin sinä enkä MINÄ ole nähnyt eroa koska en katso niin tarkasti. Jos esim. vyötärönympärys on 120 ch ja siitä on kadonnut 10 cm, niin onhan se paljon muttei minun silmiini näy, toisin kuin jos vy on vaikka 80 cm ja siitä katoaa 10 cm.
Lähtöpaino oli viime vuoden syyskuussa 81kg
Nyt siis 65kg.
Pituutta 165cm
Itse huomaan eron kun muutama takki on jäänyt löysäksi, muuten olen uusinut vaatevarastoani niin, ettei vuodentakaisia juuri ole jäljellä.
Mä en edes tykkäisi jos joku kamalasti päivittelisi mun laihtumista, tulisi sellainen olo, että mikähän valas olen niiden mielestä aiemmin ollut.
Ehkä siskosi on vaan kateellinen ;)
Onnea hienosta saavutuksesta!!!!
Lähtöpaino oli viime vuoden syyskuussa 81kg
Nyt siis 65kg.Pituutta 165cm
Itse huomaan eron kun muutama takki on jäänyt löysäksi, muuten olen uusinut vaatevarastoani niin, ettei vuodentakaisia juuri ole jäljellä.
Kuinkas paljon treenailet? Nyt kun painoa on lähetnyt noin hyvin, niin on hyvä lisätä vähän liikuntaa, jos et ennen oo paljon liikkunu. Kiinteyttää ja muokkaa kroppaa eri tavalla kuin "pelkkä" syömisiä vahtimalla laihduttaminen.
Onnea mahtavasta suorituksesta! perässä tullaan, toivottavasti :)
Sulla on harvinaisen kateellisia ystäviä ympärilläsi!!!
Itse laihduin 6 kg ja mun ystävät sanoivat, että oot hyvännäköinen nyt, mutta yhtään kiloa et sitten enää pudota. Vitsi, että se lämmitti mieltäni :), koska totuus oli juuri tämmöinen. Nyt olen saanut pari kiloa jo takaisin, mutta mielestäni näytän paljon paremmalta, en ole enää sellainen luupää :)
Tsemppiä ap, olet tehnyt ison homman!! Ne muut puhuvat, kun olet poissa, että kylläpä olet laihtunut, mutta eivät anna palautetta, koska...kateus on kamalaa. Se on kai muilta pois, jos kehuu toista.
Itse sanon aina, jos huomaan, että joku on laihtunut, leikkauttanut uuden kivan tukan, ostanut kivan puseron. Miksei voi kehua, kun siihen on syy?
Jos hartiat ja lantio on edelleen samankokoiset kuin ennen ja kilot on olleet tasaisesti ympäriinsä eikä pelkästään makkaroina vyötäröllä.
Tai sitten kaverisi vaan vähät välittää muiden ulkomuodoista.
Onnea kuitenkin pudotuksesta! Ei se turhaa ole, vaikkei näkyisikään, tuntuu varmaan viimeistään vaateostoksilla tai liikkuessa.
Toki läskiä on joka puolella,mutta tosiaan vatsa on kuin raskaana olevalla.
Kolmen lapsen jälkeen on koko olemus sellainen löllö.
Kiitos kovasti kaikille tsempanneille :) Toivon toki itsekin, että kilojen pudotus näkyy.
Mutta ehkä sitä vaan kuitenkin on vaikeaa huomata kun edelleen ontätä höhhöä ympärillä.
Treenaaminen olisikin ihanaa, kun vaan siihen löytäisi aikaa ja jaksamista. Se vaan on yllättävän vaikeaa kolmen alle kouluikäisen äidille :/
Kannattaa ottaa itsestään ennen ja jälkeen kuvat, niistä eron huomaa varmasti. Näiden kuvien katselu tsemppaa sinua.
Niinhän se yleensä menee. Miksi huomata jotain kivaa jollakulla muulla, kun itsellä ei ole/onnistu? Joten älä huoli. Osta kivat vaatteet niin sit kaikki huomaa.
Esimerkiksi näin taannoin vanhan työkaverin ja ensimmäinen lause heippojen jälkeen oli : "herranen aika, sä olet laihtunut". Iloisena kertoili kuuristaan ja 24kg:n menetyksestä. Ei varmasti haitannut häntä, on sellainen avoin ja räväkkä ihminen.
Itse huomasin saman, kun laihdutin. Pari miestä sanoi asiasta ja yksi oikein kiva nainen. Toiset pulskat oli jotenkin vaikeana ja hoikat taas jotenkin nyrpeinä hekin. Mulle tuli mieleen, että pulleat kadehti ja hoikat koki, että heidän glooriansa laskee, mitä enemmän pullerosakki hoikistuu. Sellaista venäläistä kateutta...
Ja kyllähän noilla mitoilla pudotus jo näkyy. Ehkä ystäväsi ovat niin hienotunteisia etteivät halua kommentoida painoasioita? Siskoasi kyllä hiukan ihmettelen.
Oli lähtöpaino sitten mikä vaan, niin kyllä toi on tosi merkittävä saavutus. Onnea!
Kyllä tuollaisen pudotuksen pitäisi jo jossain näkyä.. naamasta turvotus pois jne..
Onnea hienosta suorituksesta! :)