Ahdistaa äitinä tekemisen paljous!
Koko ajan teen töitä, vien ja tuon ja pyykkään ja siivoon ja teen ruokaa ja hoidan lapsia, mutta työt ei vähene. Koko ajan tulee lisää eikä työt vähene koskaan. Miten te jaksatte tätä loputonta työsarkaa? Pää ei kohta kestä enää muiden passaamista.
Kommentit (5)
itsekkäästi itselleni sen kahvikupin ja suklaapatukan kokoisen tauon ja roikun vaikka av:lla tai luen naistenlehteä tms... Hajottavaahan tää arki on, mutta samalla myös ihanaa! :)
Tsemppiä!
Nyt omani ovat 7 ja 5 v. ja tuuletan Joka Päivä sitä mikä aikamiljonääri olenkaan, ihan huippujuttu!
Toisin oli tuossa 2-3 vuotta sitten, hyi h*vetti! Olin ihan puhki ja kaiken lisäksi kärsin hirveistä uniongelmista (päivällä ei hetkenkään rauhaa ja yöllä ei saanut nukutuksi, mies vielä kuorsasi kaiken muun lisäksi eikä edes myöntänyt sitä!!!) Nykyään nukun unelmaisen hyvin.
Jos mahdollista, laita lapset hommiin ja hanki siivooja (joka 2. viikko riittää).
Ja muista että tuokin 'hauskuus' loppuu aikanaan, varsinkin kunhan jaksat pitää puolesi.
milloin helpottaa. ;) Ottaa asian kerrallaan, ja muistaa että onneksi mitään hirveää ei tapahdukaan, vaikka ei aina ois niin siistiä tai kaikki tiptop.
Tehtävien asioiden lista on jotain 20 tehtävää, ja siinä ei edes ole perusasioita kuin pyykkäyksiä tai tiskejä yms. Itse osaan ottaa rennosti, mutta mun mies ei. Nyt vaan annat itsellesi huilaustaukoa ja muista illallakin välillä ottaa itsellesi aikaa. Onko sulla harrastusta? Pois kotoa välillä.
kaikki viikonloput.
Vaikka hima happanisi sillä aikaa tms.
Vähensin myös omia töitäni radikaalisti tästä syksystä alkaen.
Eilen käytin koko päivän lasten vaatteiden läpikäymiseen. En enää hosu.