Jos etikalla liotetaan kalkkeumia,
niin pitääkö se kuumentaa? Kahvinkeittimessähän se kuumenee kun sitä putsataan, mutta jos pitäis saada kalkkeutut osanen puhtaaksi, pitääks etikka kuumentaa tai keittää?
Kommentit (11)
Kuuma vesi voi vähän parantaa tehoa, mutta ihan hyvin se toimii huoneenlämpöosenäkin. esim vessanpönttöön voin ensinnkaataa kuumaa vettä ka sitte etikkaa perään. mutta keittämällä se etikka vaan haihtuu taivaan tuuliin..
Mä oon tehny coctailin pönttöön etikasta ja ruokasoodasta.
kaikille pinnoille, mutta muistelisin että ei sovi hanoille, koska saattaa viedä kiiltoa niistä happamuuden takia. korjatkaa jos olen väärässä. Jotkut laimentavat suihkepulloon ennen käyttöä ja suihkuttelevat esim kylppärissä ja antavat hetken vaikuttaa ennen kuurausta.
käyttää kidesoodaa.
Tero
Ja miten käytetään.
ruokasooda eikä siällä turhia mömmöjä.
Saa ainakin rauta- ja maalikaupoista, luulisin että löytyy Prismoista ja Cittareistakin.
Tero
ruokasooda eikä siällä turhia mömmöjä.
Saa ainakin rauta- ja maalikaupoista, luulisin että löytyy Prismoista ja Cittareistakin.
Tero
Ei kannata laatoitukselle laittaa, tuhoaa laattojen välissä olevan laastin ja laata alkaa irtoilemaan. On tehty ihan tutkimuksia asiasta.
Ei kannata laatoitukselle laittaa, tuhoaa laattojen välissä olevan laastin ja laata alkaa irtoilemaan. On tehty ihan tutkimuksia asiasta.
hyvä tietää
itse oon käyttänyt kuumentamatonta etikkaa mm wc pöntön kalkkeumien liottamiseen. yön yli likoaa ja aamulla harjaan puhtaaksi.