Mitä alaa tumpelon, lähihoitajaksi soveltumattoman epäkäytännöllisen ihmisen kannattaa opiskella?
Takana vuosien työttömyys, yms.
Kommentit (20)
Miten niin tumpelo ja millä lailla? Kömpelö vai avuton vai tietämätön? Mitä olet tehnyt tumpelouden voittamiseksi? Se VOI olla synnynnäistä, mutta myös itsetunnottomuutta tai henkistä laiskuutta.
Haluat siis lähihoitajaksi. Missä ja millä perusteilla sinut on todettu soveltumattomaksi? Mitä teit saatuasi tuon "tuomion" - tyydyitkö vai sisuunnuitko?
Miksi olet mielestäsi epäkäytännöllinen - miten se ilmenee? Kukaan ei voi osata kaikkea.
Älä menetä toivoasi, nainen! Äläkä ajattele itseäsi huonona. Miten olet käyttänyt työttömyysvuotesi?
Tsemppiä! :)
sekä äärimmäisen suurpiireinen, en tee tarkkaa työtä.
kouluavustajaksi olen liian läski, en jaksa seistä oppilaan vieressä ja läskiä avustajaa kakarat kiusaavat, joudun heti ekana työpäivänä saikulle tai vedän pentuja turpaan kun vituttaa.
Olen epäkäytännöllinen, rikon kaiken mihin kosken.
Lähihoitajaksi voisin opiskella jos työ olisi lähinnä keskustelua ja sosionomi-tyyppistä jutustelua, ei paskavaippojen vaihtamista, selkä ei kestä ja läskille ei mahdu työasu päälle.
Mitä ihmettä mää alan opiskelemaan, on se kouluavustaja vaihtoehto kyllä, mutta haluan aikuisoppilaitokseen, en kakaroita ohjaamaan.
Miten ois pieni laihdutuskuuri tai elämäntaparemontti ennen ammatinvalintaa? Saattaisi mieli ja itsetuntokin kohentua ja ovia avautua vaikka mille alalle.
kaksisuuntainen mielialahäiriö ja maniassa hassasin kaikki tilit miinukselle ja kohta lähtee kämppäkin alta.
Siltikään en kuulemma ole vielä pysyvää eläkepäätöstä saamassa ja kuntoutustukikin katkeaa jos paranen liikaa.
Että keksikääs tumpelolle, suuripiirteiselle ja laiskalle hullulle ammatti, kun kuulemma työkykyä vielä piisaa eikä eläkettä irtoa.
joka haluaakin jäädä lopulta työttömäksi.
Nuo pitkät listat kuinka et sovellu siihen ja tähän..joopajoo. Lähde miettimään asioita positiivisten asioiden kautta, mitä haluat elämässäsi muuttaa, mitä toivoisit elämässäsi olevan, miten voisit ne asiat saavuttaa.
Kaikissa asioissa on huonot puolet, minäkin voisin listata monta syytä, miksi olen huono nykyisessä työssäni. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö pärjäisi ja voisi tehdä työni hyvin, jos vain viitsin. Aloita motivaatiosta, älä takerru liikaa noihin yksityiskohtiin, miksi et voi tehdä sitä ja tätä. En voisi itse tehdä tässä maailmassa yhtikäs mitään, jos pelkästään miettisin, tekevätkö muut ihmiset paremmin asiat kuin minä. Monet tekevät.
Kukaan ei ole täydellinen ja uudet asiat jännittävät ja pelottavat. Mieti, haluatko ennemmin maata kotona ja pelätä uusia asioita elämässä vai kokeilla jotain uutta, vaikka se ei toimisikaan. Olet ainakin kokemusta rikkaampi silloin, jos et muuta. Tsemppiä.
Ennen moni kävi jonkinlaisen kotitalouskoulun peruskoulun, lukion ja muiden opintojen välissä. Opinnot sisältävät vuoden verran erilaisia kotitalouden hoitoon liittyviä aiheita, kuten ruoanlaittoa,siivoustekniikoita, ravintotietoa, tuljen ja menojen budjetointia.
Hyvä koulu, joka sopisi jokaisen käydä, hyötyä riittää läpi elämän, vaikka myöhemmin valmistuisi ties miksikä maisteriksi (ehkä juuri silloin:)
Monet kansanopistot järjestävät muutamasta kuukaudesta vuoteen kestäviä kursseja, jotka sopivat itsensä kehittäjille ja itseään etsiville tyyliin maalaus, käsityöt, teatteri, kirjoittaminen, nuorisotyö, musiikki, studiotyöskentely....
Siis psykis on nyt taas jostain syystä täällä aktiivisempana. Älkää nyt alkako tän tyypin kanssa inkuttamaan. Siitä ei ole ikinä seurannut mitään hyvää.
netistä löytyy talouskoulun oppimäärä, en tarvitse siihen puolta vuotta, kun en kumminkaan viitsi siivota.
Kansanopistoon en pääse kun en saa enää opintolainaa ja asunto kaupungissa pitäisi panna pois, maalle en muuta.
Kansanopistoon voisin mennä jos opettajana olisi joku rautainen alansa ammattilainen, ei vasta ammattiin valmistunut, jolta puuttuu vuosien työkokemus.
Pitää miettiä vaihtoehtoja jos joudun takaisin työkkäriin notkumaan ni omaehtoiseen koulutukseen hakeudun, jotta saan enemmän rahaa.
kun on noin paljon ja enenevästi esteitä ;) Rikkoo kaiken, on läski, on mt-ongelmaa, on rahat hassattu ja kämppä menee alta ja lapset ehkä joskus tulevaisuudessa kiusaa jos alkaa kouluavustajaksi ja lh:na suostuu vain sosionomityyppiseen, jutustelupohjaiseen toimenkuvaan :D
Mutta samapa tuo onko provo vai ei. Esim tuo, joka kirjoitti kotitalouskoulusta, kirjoitti hyvin!
4
Onko missään kansanopistossa kylähullu-tutkintoa, voisin suorittaa oppisopimuksena, ainoo ammatti, joka mulle tuntuu sopivan on kylähullu, mutta montakohan kylähullua Oulun kaupunki palkkaa lähivuosina? Vai tarttisko Tampereen kaupunki omansa? Olis tarkoitus muuttaa Tampereelle jo romanssinpoikanen oulussa ei etene.
ja politiikka on sopupeliä, mä haluun olla aina se joka sanoo viimesen sanan, ei sovi mulle sopuratkaisut:).
se äänestäjien mielistely, kun ei vois sanoo suoria sanoja vaan pitäis mielistellä. En taida alkaa poliitikoksi.
Kun itsellä on paska päivä, niin mikään ei piristä niin kuin kuulla, että jollakin on vielä huonommin.
en ota mitään paineita siitä mitä voisin tehdä työkseni, kun en voi tehdä yhtään mitään. Ja eikähän sitä talven vietä vaikka juoppuputkassa jos kämppä menee alta.
ps. tampereen juoppoputka on parempi mitä oulussa:)
itsensä surkuttelun sijaan.