Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entäpä jos työnantajapuoli ei noudata liiton lakimiehen "ukaasia"?

Vierailija
20.09.2012 |

Tilanne siis sellainen, että ex työnantajani, yksityinen taho, on saanut liittoni lakimieheltä edunvalvonnasta siis kirjelmän jossa hän on pyytänyt heitä ottamaan minuun yhteyttä siihen ja siihen pvämäärään mennessä kysyäkseen vero-ja tilitietojani, heidän pitäisi maksaa minulle menneeltä ajalta palkkatuloja.

No, kys deadline lähestyy ja koska rahojen siirtoonkin menee se 2-3vrk niin alan uumoilla etteivät noudata lakimiehen ohjetta.

Miten tuollaiset asiat etenee, tietoa/koekmusta kellään? en tajua miten voisivat laistaa virallisen tahon ohjetta eli liiton edunvalvonnan lakimiehen "käskyä"..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse sieltä pyynöä jäädä odottamaan, vaan voit ilmoittaa vero- ja tilitietosi oma-aloitteisesti heti.

Jos liiton juristi on varma siitä, että on oikeassa, mennään oikeuteen. Ei ne juristit yleensä tyhjän perässä hyppää, vain silloin kun tietävät voittavansa.

Vierailija
2/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton lakimiehen sähköposti minulle sanoi, että heidän on tiettyyn pvämäärään mennessä otettava minuun yhteyttä pyytääkseen tili-ja verotietoni jotta voivat maksaa minulle palkkatuloni jotka olen oikeutettu saamaan.

Eli minä ymmärrän tuon niin että minun on odotettava heidän yhteydenottoaan, lakimies vieläpä päättää viestinsä minulle niin että hän pyytää minua infortoimaan jos/kun he ottavat minuun yhteyttä/saan rahat tuohon pvämäärään mennessä.

Mutta mitään ei ole kuulunut, aikaa on mennyt n.3vkoa ja aika alkaa pian loppumaan.

Ja tätä tapaustani vastaavissa jutuissa asiat on kuulema päätyneet lähes poikkeuksetta asiakkaan kannalta voitokkaasti koska minulla on ollut antaa lakimiehelle "mustaa valkoisella".

Jos tämä menee oikeuteen niin hohhoijaa, en tod jaksaisi sellaista:/

ap

Ei sinun tarvitse sieltä pyynöä jäädä odottamaan, vaan voit ilmoittaa vero- ja tilitietosi oma-aloitteisesti heti.

Jos liiton juristi on varma siitä, että on oikeassa, mennään oikeuteen. Ei ne juristit yleensä tyhjän perässä hyppää, vain silloin kun tietävät voittavansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi käskeä työnantajaa. Toki lakimies voi laatia kirjelmiä ja toivoa, että työnantaja niitä noudattaisi. Vain lainvoimainen oikeuslaitoksen tuomio voi pakottaa työnantajan.

Työnantaja valitsee mitä tekee. Ta voi ihan tietoisesti kokeilla kepillä jäätä ja valita lain rikkomisen, ja sit sun pitää vetää se oikeuteen. Oikeus sitten päättää, kumpi on oikeassa. Liitolla ei ole kanneoikeutta, mutta oikeusvakuutus kattaa sun kulusi.

Liitossa töissä

Vierailija
4/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti työnantaja tutkinut asian, todennut vaatimuksen katteettomaksi ja päättänyt olla maksamatta. Viet asian oikeuteen ja mahdollisesti häviät, suurin osa näistä kanteista kun päätyy ihan muuhun kuin työntekijän voittoon.

Vierailija
5/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät myös voittavat juttujaan, joskaan en tiedä mitään lukuja. Häviön mahdollisuus kannattaa toki ottaa huomioon, mutta lähtökohtaisesti liiton juristi ei suosittele oikeuteen lähtemistä eikä puolla oikeusturvavakuutuksen käyttöä, jos menestymisen mahdollisuuksia ei ole.

Edelleen Liitossa töissä

Viet asian oikeuteen ja mahdollisesti häviät, suurin osa näistä kanteista kun päätyy ihan muuhun kuin työntekijän voittoon.

Vierailija
6/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain se, että lakimies minulle kertoi vastaavien tapauksien päätyneen yleensä asiakkaan voittoon koska nimenomaan on mm mustaa valkoisella heidän rikkomuksestaan ja koin ansionmentystä yms.

Oikeuteen en tod haluaisi mutta sama se, periksi en anna ja mustaa valkoisella todisteet on edelleen tallessa.

ap

Vierailija
7/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täsäs mistään tilinron ja verokortin toimittamisesta riidellä

Kai sinulla on työnantajan yhteystiedot jos olet ollut siellä töissä? Uskomattoman vaikeaa saadaan yksinkertaisesta asiasta.

Vierailija
8/13 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja deadline ensivkolla..

ap

Vierailija
9/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omassa kokemuksesta se on ollut aina toisin päin. Eli työntekijä on ilmoittanut oma aloitteisesti tilinumeronsa mihin palkka maksetaan ja toimittanut itse verokorttinsa työnantajalle. Ja jos ei ole toimittanut ajoissa niin palkanlaskija on pidättänyt Verohallinnon ohjeiden mukaan sen 60 prosenttia.

Pakko myöntää, että koko riidan aiheenne kuulostaa oudolta, yleensä riidellään palkanmaksusta ja sen suuruudesta tai maksuaikataulusta.

Mutta että riitelette lakimiehen avustuksella siitä miten tilinumero ja verokortti toimitetaan, kuulostaa oikeasti uskomattomalta.

Vierailija
11/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täsäs mistään tilinron ja verokortin toimittamisesta riidellä, siis minä ja kys työnantaja, vaan nimenomaan siitä että olen oikeutettu saamana heiltä palkkatuloja!

Ja saadakseni kys palkkatulot heidän tulee mainitsemaani deadlineen mennessä lähestyä minua tiedustelemalla tilinroni ja veroprossani. Jotta voisivat sitten maksaa minulle kuuluvat palkkatulot.

Lakimies on siis lähettänyt heille kirjelmän jossa vaatii ottamaan minuun yhteyttä siihen ja siihen pvämäärään mennessä ja maksamaan rahat minulle.

Eivät ole ottaneet yhteyttä.

ap

Mun omassa kokemuksesta se on ollut aina toisin päin. Eli työntekijä on ilmoittanut oma aloitteisesti tilinumeronsa mihin palkka maksetaan ja toimittanut itse verokorttinsa työnantajalle. Ja jos ei ole toimittanut ajoissa niin palkanlaskija on pidättänyt Verohallinnon ohjeiden mukaan sen 60 prosenttia.

Pakko myöntää, että koko riidan aiheenne kuulostaa oudolta, yleensä riidellään palkanmaksusta ja sen suuruudesta tai maksuaikataulusta.

Mutta että riitelette lakimiehen avustuksella siitä miten tilinumero ja verokortti toimitetaan, kuulostaa oikeasti uskomattomalta.

Vierailija
12/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liiton lakimieskään aina ole oikeassa. Saattavat haluta testauttaa puolueettomalla taholla tulkinnan (tapausta yhtään tuntematta). Kyllä on nimittäin kaikenlaiseen tullut törmättyä työnantajan edunvalvojana.

Vierailija
13/13 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se siksi, että he rikkoivat lakia toiminnassaan minua kohtaan ja minulla on mustaa valkoisella asiasta.

ap

Ei liiton lakimieskään aina ole oikeassa. Saattavat haluta testauttaa puolueettomalla taholla tulkinnan (tapausta yhtään tuntematta). Kyllä on nimittäin kaikenlaiseen tullut törmättyä työnantajan edunvalvojana.