Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko lapsesi leikkiä..

Vierailija
20.09.2012 |

HIV-positiivisen lapsen kanssa, mielenterveyspotilaan kanssa, entä epileptikon, jolla hoidosta huolimatta kohtauksia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä niin monet normaalit sairaudet pidetään kamalina asioina ja jossain ketjussa puhuttiin, että allergikkolapsi ei ole tervetullut syntymäpäiväjuhliin niin ajattelin että miten ihmiset suhtautuvat tällaisiin vaivoihin. Epilepsian otin mukaan vaan siksi kun tällä logiikallahan joku lapsonen saattaisi saada trauman nähdessään kohtauksen. (ei siis itse ole tätä mieltä missään nimessä!!)

Vierailija
2/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen vastaus siis epileptikolle ja korostan vielä, että itseäni ei mikään mainitsemistani vaivoista haittaa/ole esteenä ystävyydelle, vaan ovat osa elämää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin todellakin siis epilepsia mukana ainoastaan siksi, että kun lapsien kuvitellaan traumatisoituvan vaikka mistä, niin ajatteleeko joku mamma lapsensa mahdollisesti traumatisoituvan nähdessään epilepsiakohtauksen. Välillä oikeasti tuntuu, että aikusetkin ihmiset kiertävät kohtauksen saaneen mielummin kaukaa kun jäävät auttamaan. Itsellä epileptikkokoira ja kyllä aika kauhistuneita katseita ollaan saatu kun koira on saanut kohtauksen ulkona. Toki on paljon niitäkin jotka pysähtyvät ja tarjoavat apua.

Vierailija
4/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa sellaista lasta, jolla ei ole tästä sairaudesta mitään tietoa, jopa aikuinen saattaa kohtausta pelästyä...

Lapseni kaveri tuli meille ekaa kertaa yökylään, ja iltapalalla se lapsi sanoi, että muistuta mua sitten tunnin päästä, että otan lääkkeeni. Kysyin, että mitkä lääkkeet. No, mun epilepsia lääkkeet...

Olis äidin ollut ihan hyvä mainita tästä mulle jo aiemmin, kyseessä oli kuiten vasta 7v tyttö.

Vierailija
5/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä niin monet normaalit sairaudet pidetään kamalina asioina ja jossain ketjussa puhuttiin, että allergikkolapsi ei ole tervetullut syntymäpäiväjuhliin niin ajattelin että miten ihmiset suhtautuvat tällaisiin vaivoihin. Epilepsian otin mukaan vaan siksi kun tällä logiikallahan joku lapsonen saattaisi saada trauman nähdessään kohtauksen. (ei siis itse ole tätä mieltä missään nimessä!!)

En ole nähnyt ko. allergiakeskustelua, mutta asia on vähän erilainen. Jos kyse pienestä lapsesta, joka tulisi yksin. Siinä ottaa kovan vastuun, jos pieni laittaisi kulhoista jotain sopimatonta suuhun ja saa anafylaktisen shokin... Eli jollain tasolla ymmärrän, jollei kaikki halua ottaa vastuuta jostain 2-4-vuotiaasta pahasti allergisesta lapsesta.

Vierailija
6/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mielenterveyspotilaan kanssa. Epileptikon kanssa saisi leikkiä.

Vierailija
7/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mielenterveyspotilaan kanssa. Epileptikon kanssa saisi leikkiä.

lapsesi olisi mt-potilaan kanssa ollut kauan ennekuin saisit tietää vaivasta?

Vaikea ajatella että lapsella olisi esim. masennusta mutta jos näin olisi? Miksei saisi leikkiä?

Vierailija
8/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni diagnosoitiin ekalla luokalla keskivaikea masennus ja ala-asteella leikin epileptikon kanssa. Varmaan saatiin nyt molemmat hirveitä traumoja.

Vierailija
9/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyseessä olisivat vaivoista kärsivät lapset

Vierailija
10/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat kysymykselläsi? T . Epileptikko

Vierailija
11/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat kysymykselläsi? T . Epileptikko

Vierailija
12/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV-positiivisenkin kanssa, mutta mielenterveyspotilaan kanssa riippuu nyt vähän siitä ongelman laadusta. Jos katsoisin että se toinen lapsi voi olla lapselleni vaarallinen arvaamattoman käytöksen takia, voisin rajoittaakin leikkimistä.

Vierailija
13/13 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista ystävistäni on HIV positiivinen mies (homo) jonka kanssa sekä minä että tyttäreni vietämme paljon aikaa.

Epileptikkoa en tässä yhteydessä lainkaan ymmärrä, eli siis mikä siinä on ettei epileptikkolapsen kanssa voisi leikkiä? Sama kun kysyisi, annatko leikkiä lapsesi ruskeasilmäisen lapsen kanssa, tai ylipainoisen, tai lyhythiuksisen.. Ääh, en vaan ymmärrä.

MT-potilaan kanssa joo, riippuen vaivan laadusta. valvottuna tietysti antaisin, mutta käyttäisin harkintaa päästäisikö ulos kaksisteen.

Olen muutenkin av-palstan mammoja keskimääräisesti erittäin paljon suvaitsevampi ja rennompi, ainakin kirjoittelujen perusteella. Mulle ei koskaan nimittäin tulisi mieleen kieltää HIV-positiivisen lapsen kanssa leikkiminen, ei ole edes vaihtoehto, tai epileptikon kanssa (jota edelleen ihmettelen miksi on tässä kyselyssä) ja MT-potilaankin kanssa mikäli kyse ei ole jostain aivan ääritapauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä