Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiria vihaavat/inhoavat lapsiperheet!

Vierailija
20.09.2012 |

Mä rakastan mun koiria niinkuin ne olis mun lapsia. Mä luatan niihin 100%sesti ettei ne tee mulle tai muille mitään, samalla lailla ku te luotatte miehiinne ettei ne petä tai lapsiinne ettei ne varasta. Mä pidän niitä vapaana koska ne on välittömästi kytkettävissä (tietenkin jätän provosoinnin sikseen; en pidä koiriani vapaana kaupan pihalla tai lasten leikkikentän läheisyydessä).

Mä en valita siitä että naapureiden lapset huutavat, leikkivät ja nauravat kovaan ääneen. Miksi te valitatte siitä että koirani haukahtaa (huom. yksi haukahdus) postinkantajalle? Ettehän te välitä suihkussa käymisen äänistä, tai imuroimisesta?

Kun olen koirieni kanssa pihalla ja vastaan tulee lapsipehe, siirryn niin tien laitaan kuin pystyn, toinen koira pientareella. Lapsiperheen ei kuitenkaan tarvitse tehdä tiedä, koska ovat maailmannapoja? Jos jätän väistämättä perhettä, josta tiedän ettei väistä minua, tulee kyllä hirveät raivokohtaukset.

En pidä siitä että lapset tuijottavat minua, tai tulevat luokseni. Silti käyttäydyn hyvin ja iloisesti lapsia kohtaan. Jos minun koirani tuijottaa tai kääntää päätä teitä kohti haistellakseen (en tarkoita iholle tulemista) se on kamalaa agressiota?

Olen aina ystävällinen kaikille, lapsille, vanhuksille kuin muillekin. En ymmärrä miksi minua koirineen ei kohdella samalla tavalla.

Lapsenne tulevat lupaa kysymättä taputtamaan koiriani, mutta mikä huuto siitä syntyisi jos antaisin koirieni tulla haistelemaan lapsiasi?

Tiedän että yleistin. En tarkoita pahoittaa kenenkään mieltä, mutta toivon että jokainen voisi miettiä myös muita ihmisiä vaikka itselle ne omat lapset ovat tärkeintä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira on vain koira (mitenkään eläimiä väheksymättä) Siksi mua ärsyttää suunnattomasti kun joku vertaa ihmislasta koiraan. Koira käyttäytyy eläimen tavoin enkä todellakaan halua että vieraat koirat jolkottavat vapaana nuuhkimaan mun lapsiani ja tätä tapahtuu usein. Koiranomistajat ovat usein itsekkäitä pölvästejä.

Kyllähän se on niin että sinä ap väistät sen koirasi kanssa esim pyörätiellä tai kävelytiellä eikä niin että minun täytyy lapsineni väistellä pientareelle.

Olen muuten sanonut lapsilleni ettei vieraita koiria lähestytä koska voivat olla arvaamattomia eli mun lapseni eivät sun koiraasi tule taputtamaan.

Mikä siinä onkin niin vaikeaa tajuata että koirat pidetään taajamassa kiinni eikä niillä ole oikeutta vallata koko pyörätietä niin ettei kukaan pääse ohi?

Usein näkee koiran omistajia jotka eivät osaa käyttäytyä. En kuulu niihin.

Koirani pysyy siis vierelläni, ei lähde siitä mihinkään haistelemaan muita.

"Siksi mua ärsyttää suunnattomasti kun joku vertaa ihmislasta koiraan."

EN aseta niitä samalle viivalle. Miten sinä rakastat lastasi, minä rakastan koiraani. Jos minulla olisi lapsia, luultavasti ne menisivät ohi. Nyt kuitenkin koirat toimivat lapsen asemassa minulle.

Miksi minä olen vähempiarvoinen että joudun väistämään sinua? Vaikka olisin ilman koiraakin niin lapsiperheet vain ryntäävät ohi. VWaunut vielä ymmärrän, mutta se että ne 3 muuta lasta eivät osaa väistää mihinkään suuntaan, on oikeasti raibostuttavaa. On hyvä opettaa niille lapsillekin että otetaan muut huomioon.

Koiria ei tarvitse pitää kiinni jos ne ovat välittömästi kytkettävissä. Enkä puhu edelleenkään koirien omistajista jotka eivät osaa käyttäytyä =vaaltaavat pyörätien.

Joku ihmetteli purkaustani. Johtuu siitä että raivostuttaa kun varsinkin nuoret äidit eivät enää ymmärrä että maailmassa on muita ihmisiä, ja minulle heidän lapsensa ei merkitse mitään, ja silti kunnioitan häntä.

ap

Vierailija
42/44 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe ei väistä, koska vaunujen kanssa väistäminen on vähintäänkin vaikeaa.

Miten niin vaikeaa, meidän vaunuissa on ainakin pyörät alla ja ne kääntyy ihan normaalisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää koirien irtipidon taajamassa, tuo "välittömästi kytkettävissä" ei lue enää nykypäivän laissa, pykälät uudistuivat muistaakseni 2002 tai 2003. Eli koira on pidettävä aina kytkettynä, ei saa pitää vapaana edes omalla pihalla, mikäli alue ei ole aidattu.

Eli jos joku äidin kultamussukka tulee koiran luo ja koira vaikka vahingossa kaataa lapsen, olet vastuussa tapahtumista mikäli koirasi on vapaana.

Vierailija
44/44 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sun koirat olisikin kilttejä.

Jos mua tulee joku koira liian liki niin se on niskalaukaus heti.

Koirat kuuluu pitää kytkettyinä.

Järjestyslaki

14 §

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

Noudata lakeja!!!