Koiria vihaavat/inhoavat lapsiperheet!
Mä rakastan mun koiria niinkuin ne olis mun lapsia. Mä luatan niihin 100%sesti ettei ne tee mulle tai muille mitään, samalla lailla ku te luotatte miehiinne ettei ne petä tai lapsiinne ettei ne varasta. Mä pidän niitä vapaana koska ne on välittömästi kytkettävissä (tietenkin jätän provosoinnin sikseen; en pidä koiriani vapaana kaupan pihalla tai lasten leikkikentän läheisyydessä).
Mä en valita siitä että naapureiden lapset huutavat, leikkivät ja nauravat kovaan ääneen. Miksi te valitatte siitä että koirani haukahtaa (huom. yksi haukahdus) postinkantajalle? Ettehän te välitä suihkussa käymisen äänistä, tai imuroimisesta?
Kun olen koirieni kanssa pihalla ja vastaan tulee lapsipehe, siirryn niin tien laitaan kuin pystyn, toinen koira pientareella. Lapsiperheen ei kuitenkaan tarvitse tehdä tiedä, koska ovat maailmannapoja? Jos jätän väistämättä perhettä, josta tiedän ettei väistä minua, tulee kyllä hirveät raivokohtaukset.
En pidä siitä että lapset tuijottavat minua, tai tulevat luokseni. Silti käyttäydyn hyvin ja iloisesti lapsia kohtaan. Jos minun koirani tuijottaa tai kääntää päätä teitä kohti haistellakseen (en tarkoita iholle tulemista) se on kamalaa agressiota?
Olen aina ystävällinen kaikille, lapsille, vanhuksille kuin muillekin. En ymmärrä miksi minua koirineen ei kohdella samalla tavalla.
Lapsenne tulevat lupaa kysymättä taputtamaan koiriani, mutta mikä huuto siitä syntyisi jos antaisin koirieni tulla haistelemaan lapsiasi?
Tiedän että yleistin. En tarkoita pahoittaa kenenkään mieltä, mutta toivon että jokainen voisi miettiä myös muita ihmisiä vaikka itselle ne omat lapset ovat tärkeintä.
Kommentit (44)
eikä inhoa koiria, mutta niitä pelätään jonkunverran. Ei silloin, kun nähdään hyvissä ajoin, että koira on taluttajansa hallinnassa, mutta sellaiset sähelöt saavat meidät pelkäämään.
Me väistämme vastaantullessa ihan siinä míssä koirallisetkin, eipä juuri ole ongelmia ollut.
Vaikka sun koirat olisikin kilttejä.
Jos mua tulee joku koira liian liki niin se on niskalaukaus heti.
Koirat kuuluu pitää kytkettyinä.Järjestyslaki
14 §
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;Noudata lakeja!!!
On olemassa poikkeustapuksia jotka sallivat koirien vapaana pidon.
en vihaa koiria vaan itse asiassa lastemme kanssa usein ihastelemme ohimeneviä koiria kun he kärryssään istuvat, silti, en todellakaan edes päästä lapsiani kävelemään kävelytien reunaan sillä en halua että he saavat koiran peetä kenkiinsä ja vaatteisiinsa. Itse asiassa jos he kävelevät itse katson tarkasti etteivät kävele tien reunassa joka on näitä miinoja täynnänsä.
Koska ihmiset eivät tee isoja tarpeitaan tien laitaan ei heidän myöskään tarvitse siellä laidassa kävellä, vaan siistiköön sitten se koiranomistaja koiriensa tassuista ja turkeista sitä ystäviensä peetä.,..
Mun koirat ei tee pientareille mitään, joten en nää syytä miksi mun koirien ja mun pitäis siitä kärsiä.
Tiedän että jotkut lapset varastaa. Syytän kaikkia lapsia tästä koska lapsiystäväthän ovat olleet asialla. Miltä tuntuu olla varkaan äiti?
Vaikka sun koirat olisikin kilttejä. Jos mua tulee joku koira liian liki niin se on niskalaukaus heti. Koirat kuuluu pitää kytkettyinä. Järjestyslaki 14 § Koirakuri Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on: 1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä; Noudata lakeja!!!
Vaikka sun koirat olisikin kilttejä.
Jos mua tulee joku koira liian liki niin se on niskalaukaus heti.
Koirat kuuluu pitää kytkettyinä.Järjestyslaki
14 §
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;Noudata lakeja!!!
On olemassa poikkeustapuksia jotka sallivat koirien vapaana pidon.
Virkakoirat ja avustajakoirat saavat kulkea vapaana, muuten koiria saa pitää vapaana vaan niille osoitetulla harjoittelupaikalla tai aidatulla alueella. Mitä muita poikkeustapauksia on olemassa?
jälkeläisilleen ja lietsovat jopa pelkoa.
Esim. eräs äiti oli ja on vakaasti sitä mieltä, että kissat raapii ihmisiä ja tulee kasvoille ja repii silmät päästä. Jaa... kolkyt vuotta olen elänyt kissojen kanssa enkä ole moista huomannut.
On myös ihmisiä, jotka väittävät, että koira hyökkää kimppuun, jos sitä edes vahingossa vilkaisee silmiin.
Tuollaistakaan en ole huomannut koskaan tähän 40v ikään mennessä.
Sitten on näitä, että kaikki koirat kuolaa ja karvaa ja haukkuu ja hotkii (vie kaiken kädestä) jne niinsanottuja määrittelemättömiä osatotuuksia.
Jos perheessä lapset pienestä pitäen kuulevat vain negatiivisia asioita eläimistä niin helpostikos niitä omistajia mulkoillaan ja lemmikkejä pelätään.
"Vaikka sun koirat olisikin kilttejä. Jos mua tulee joku koira liian liki niin se on niskalaukaus heti. "
Jos sun lapsi tulee liian lähelle niin se on niskalaukaus heti!! Huhhuijakkaa teidän kanssa :D
Muita poikkeustapauksia mm. tiettyihin tarkoituksiin koulutettavat koirat ja pennut. EI kannata alkaa huutelemaan jos ei tiedä. Lukee muuten samassa paikassaa mistä tuonkin lainauksen olet ottanut.
joten minä toimin myös vaistonvaraisesti ja suihkutan kuonolleen hiuskiinnettä.
vaistotoimintaa:D
Muita poikkeustapauksia mm. tiettyihin tarkoituksiin koulutettavat koirat ja pennut. EI kannata alkaa huutelemaan jos ei tiedä. Lukee muuten samassa paikassaa mistä tuonkin lainauksen olet ottanut.
Ja taas meni pieleen. Edes pennut eivät saa enää kulkea vapaana taajamassa. Ainoastaan taajaman ulkopuolella (alle 4kk ikäiset), ja vain silloin, kun se ei ole metsästyslaissa kiellettyä.
Todella huolestuttavaa, että koiranomistajat eivät näitä lakeja tunne. Minulla on koira, ja osaan kyllä koiran pitoa koskevat lait juurta jaksain, ihan oman etuni takia.
Koirat on ihan ok niin kauan kuin eivät hypi lapsen päälle. Aika monet hyppii, joten vähän varauksella suhtaudutaan.
en vihaa koiria vaan itse asiassa lastemme kanssa usein ihastelemme ohimeneviä koiria kun he kärryssään istuvat, silti, en todellakaan edes päästä lapsiani kävelemään kävelytien reunaan sillä en halua että he saavat koiran peetä kenkiinsä ja vaatteisiinsa. Itse asiassa jos he kävelevät itse katson tarkasti etteivät kävele tien reunassa joka on näitä miinoja täynnänsä.
Koska ihmiset eivät tee isoja tarpeitaan tien laitaan ei heidän myöskään tarvitse siellä laidassa kävellä, vaan siistiköön sitten se koiranomistaja koiriensa tassuista ja turkeista sitä ystäviensä peetä.,..
Mun koirat ei tee pientareille mitään, joten en nää syytä miksi mun koirien ja mun pitäis siitä kärsiä.
Tiedän että jotkut lapset varastaa. Syytän kaikkia lapsia tästä koska lapsiystäväthän ovat olleet asialla. Miltä tuntuu olla varkaan äiti?
en väittänyt että se sinun koirasi pee juurikin on tien laidalla, mutta siis sanon että käytännös syistä (siitä että en halua lasteni kengissä ja vaatteissa peetä kotiini) en minä eikä lapsenï väistä ketään kävelytien ulkopuolelle ellei siihen ole pakottavaa tarvetta.
normaalisti kyllä kävelytiellä mahtuu ohittamaan sekä lastenraatteet että koirat toisensa ilman että kenenkään tarvitsee pienteraalle hyppiä.
ja kyllä, eipä kirpase lainkaan olla varkaan äiti...juuri 3 v täyttänyt ja 1 v...kun eivät vielä oikeen oman ja toisen oman eroa ymmärrä, ihan pitää hiekkalaatikollakin selittää, että ei et voi ottaa sitä lapiota kun se on toisen. :D
koira on vain koira (mitenkään eläimiä väheksymättä) Siksi mua ärsyttää suunnattomasti kun joku vertaa ihmislasta koiraan. Koira käyttäytyy eläimen tavoin enkä todellakaan halua että vieraat koirat jolkottavat vapaana nuuhkimaan mun lapsiani ja tätä tapahtuu usein. Koiranomistajat ovat usein itsekkäitä pölvästejä.
Kyllähän se on niin että sinä ap väistät sen koirasi kanssa esim pyörätiellä tai kävelytiellä eikä niin että minun täytyy lapsineni väistellä pientareelle.
Olen muuten sanonut lapsilleni ettei vieraita koiria lähestytä koska voivat olla arvaamattomia eli mun lapseni eivät sun koiraasi tule taputtamaan.
Mikä siinä onkin niin vaikeaa tajuata että koirat pidetään taajamassa kiinni eikä niillä ole oikeutta vallata koko pyörätietä niin ettei kukaan pääse ohi?
Kirjoitat että koiranomistajat ovat useimmiten itsekäitä pölvästejä. Kuitenkin kun lukee vastauksia täällä, ne itsekäät pölvästi löytyy kyllä ihan jostain muualta, kuin koirien omistajista! "Minähän en väistä, minun lapset ei väistä, pyörät ei käänny rattaissa, en väistä pyörällä, minähän en..." huomaatko ironian? Minä väistän pyörällä ihan kaikkia, kävellessäkin väistän ihan normaalisti muita ihmisiä, autolla ajessani otan muun liikenteen huomioon, en kuvittele olevani maailman napa.
Mikä näitä joitakin jalankulkijoita ja mammoja oikein vaivaa, kun ollaan sillä asenteella, että minähän en väistä? Normaalielämään kuuluu väistäminen, ei aina voi mennä ensin ja kumota muut mennessään. Jos rattailla on muka niin vaikea väistää, niin kannattaa varmaan laittaa muksu kantoliinaan, elämä helpottuu kummasti ja jalat kääntyy, jos kääntyy...
ottaa koiran jonka johtajaksi hänestä ei ole. Nämä häiriintyneet "laumat" ovatkin haitaksi kaikille, myös koirien maineelle. Jos tällainen ihminen on vielä sosiaalisesti vajaa oman lajonsa keskuudessa niin kukapa sellaisen kanssa haluaisi olla tekemisissä. Ei tietenkään kukaan. Sitten ne jotka onnistuneesti edustavat luomakunnan harvinaislaatuista lajien symbioosia; se palvelee molempia lajeja erinomaisesti ja on hieno, sykähdyttävä ja luonnollinen yhtälö, joka rikastuttaa kaikkia, myös herkkiä ja tunettllisia ulkopuolisia. Ihmisen ja koiran yhteispeli on ainutlaatuista, koirat ovat satoja, kai tuhansia vuosi luoneet (Ihan itse) toimivan kommunikaation ihmisten kanssa ja ilmaisevat yhteistyöhaluaan. Mulla on ollut vuoden elämäni ensimmäinen koira ja se on kyllä paras teko niin itseäni, tevreyttäni kuin perhettäkin kohtaan. KOira osaa hoitaa perhedynamikkassa asioita joita ihmiset eivät osaa, se opettaa ihmiselle herkkyyttä aj on vilpittömästi, hyväksyvästi, tunteella läsnä; samaa pitäisi ihmisenkin olla, mutta suuri osa ei enää kykene, ei edes lastensa vuoksi. Jos joku ei koirista pidä (tai ylipäätään eläimistä), olkoon pitämätt. Mutta silti kannattaisi kunnioittaa toista eläinlajia, joka kykenee antamaan ihmiselle niin paljon. Ja olla tietoinen siitä, vika ei ole koirassa vaan ihmisessä, jonka sielunelämä on jämähtänyt, kykenemättä ymmärtämään tiettyjä sävyjä ja nyansseja. ja joo, koiranomistajissakin näitä on, jotka eivät tajua alkuunkaan mistä on kyse, surku heidän koiriaan;((( Se että vihaa koiria on pelottavaa. Herää kysymys mitä muuta päässä on sekaisin.
En vihaa koiria vaan koiranpaskaa. En tajua miten täällä (hki keskustan tienoot) onkin niin paljon sitä paskaa! Jalkakäytävillä, puistojen kävelyteillä, leikkipuistoissa. Alakerran naapurin koiralta myös tihkuu pissaa porraskäytävään, yök.
joten minä toimin myös vaistonvaraisesti ja suihkutan kuonolleen hiuskiinnettä.
koira on vain koira (mitenkään eläimiä väheksymättä) Siksi mua ärsyttää suunnattomasti kun joku vertaa ihmislasta koiraan. Koira käyttäytyy eläimen tavoin enkä todellakaan halua että vieraat koirat jolkottavat vapaana nuuhkimaan mun lapsiani ja tätä tapahtuu usein. Koiranomistajat ovat usein itsekkäitä pölvästejä.
Kyllähän se on niin että sinä ap väistät sen koirasi kanssa esim pyörätiellä tai kävelytiellä eikä niin että minun täytyy lapsineni väistellä pientareelle.
Olen muuten sanonut lapsilleni ettei vieraita koiria lähestytä koska voivat olla arvaamattomia eli mun lapseni eivät sun koiraasi tule taputtamaan.
Mikä siinä onkin niin vaikeaa tajuata että koirat pidetään taajamassa kiinni eikä niillä ole oikeutta vallata koko pyörätietä niin ettei kukaan pääse ohi?
En vihaa koiraa saati mitään toista eläintä siksi että se on mitä on; vihaan kurittomia piskejä ja näiden tärähtäneitä omistajia, jotka rinnastavat rakkinsa ihmislapsiin ja aiheuttavat vaaratilanteita sekä yleistä ärsytystä lähipiirissään.
Esim. meidän kerrostalossa asuu koiria paljon. Niistä on jatkuvaa haittaa, koska omistajat eivät kouluta niitä mm. eroahdistuksesta eroon vaan antavat räksyttää. Paskaa on pihalla missä sattuu, mitäpä sitä turhia korjailemaan, vattupuskiin on kiva kusettaa Mustia kun pihan lapset käyvät vattuja napsimassa. Läheiseen metsään olisi kiva mennä lapsen kanssa kävelylle, vaan kesällä saa varoa irti olevia koiria ja talvella taas polulle ei mahdu kävelemään koska koiranpaskaa on aivan kaikkialla. Bussilla matkustaminenkin on nykyään hankalaa, sillä myös ruuhkabussiin tungetaan sen vasikan kokoisen tanskandoggin kanssa (jolla on kuonokoppa, kivan turvallinen tapaus) ja metrossakin monen monta kertaa koirat rähisevät vaunun toisesta päästä toiseen. Kesällä oli yhtä helvettiä yrittää nukuttaa lapsia, kun ikkunan alle kokoontui eläkeläisiä mammoja kera pikkupiskiensä. Siinä räksyttivät vartin, pari, joka saatanan ilta ja ämmät vaan juorusivat.
Koirat eivät kuulu kaupunkiin.
Lapsiperhe ei väistä, koska vaunujen kanssa väistäminen on vähintäänkin vaikeaa.
En tosin kuulu ap:n kohderyhmään, koira meilläkin on. Tosin se on vain koira, ei mun lapsi. Lapsia on 5 koiran lisäksi.
Koiralla ei ole lupa haistella kadulla ihmisiä ellei ihmiset ota siihen ensin kontaktia. Lapsilla ei ole lupa käydä omin lupinensa lääppimässä vastaantulijoita (olipa ne sitten nisäkkäitä tai ei). Sen enempää koira kuin lapset eivät saa säntäillä tiellä miten sattuu.
En luota koiraani 100% enkä luota lapsiini sen enempää kuin koiraankaan. Koira on koira, lapsi on lapsi ja molemmat siksi arvaamattomia. Sen kun käsittää niin jo sujuu.
Koira ei saa räksyttää, lapset ei saa kijua ja molemmat tekee sitä silti.
on valitettavan yleinen asenne lapsiperheillä: mehän ei väistetä, muut saa mennä pientareelle. Tuli vastaan sitten koiran taluttaja tai mummo potkukelkalla.
Näistä vastauksista näkyy todella hyvin äippien asenne, koirat on vain koiria mutta meidän lapset ovat maailman napa. Kiva kun opetatte lapsille jo pienestä pitäen tuon asenteen, että muita vastaantulijoita ei tarvitse väistää, vaan aina voi valloittaa tien koko sen leveydeltä.
Tulee mieleen, kun olin aikoinaan töissä hotellissa. Kesät oli yhtä tuskaa, kun kesälomillaan olleet lapsiperheet valloittivat hotellin vaatimuksineen. Aamiaisajoista ei piitattu ja lapset juoksentelivat pitkin hotellin käytäviä häiriten muita asiakkaita. Lapset kun kerran olivat päässeet lomalle, piti heidän saada riehua mielin määrin, ja jos heitä yritti ohjata esim. leikkihuoneeseen, sai vanhemmilta vihaisia kommentteja.
Koirat omistajineen olivat paljon mukavampia hotellivieraita, ottivat huomioon muutkin ihmiset, eikä niillä ollut mitään erityisvaatimuksia lakanoiden väristä tms.