Oletko ikinä saanut ihmisestä viboja, ettet pidä hänestä ja ettei hän pidä sinusta?
Tänään aamusella lasta hoitoon viedessä eräs äiti "sädetti" sellaista vibaa ettei siedä minua ja hei, en minäkään hänestä välitä.
Mutta onko tämä omaa kuvittelua pohjautuen just siihen etten pidä hänestä tai hänen tavastaan kasvattaa lasta? Tai että heidän mummonsa näyttää aivan pubiruusulle... Jep, sitähän se.
Kommentit (15)
Onhan se selvää että kaikki eivät pidä kaikista, usein tietyllä tapaa erilaiset ihmiset vaistoavat heti ulkoasusta ja eleistä että me emme tule toimeen. Kokemukseni mukaan tämä ensivaikutelma lähes aina pitää paikkansakin, mitä joskus oon joutunut esim. työkaverina tutustumaan lähemmin ihmiseen josta ollut heti olo että en tule toimeen ko. ihmisen kanssa.
Olen törmännyt. Monesti sellaisia ihmisiä (naisia), joista muutkin on aistineet voimakasta torjuntaa ja varauksellisuutta. Ei saisi ahdistua sellaisista, mutta kun itse on hymyilevä ja varaukseton uusia tuttavuuksia kohtaan, niin jotenkin ei osaa aina suhtautua...
tunnetta, mutta jotenkin vaan henkii jotain, että mua ärsyttää ihan kamalasti. Sellainen snobi hapannaama... Ja luulen, että tunne on molemminpuoleinen.
Ihmettelen itsekin tätä asiaa, koska normaalisti olen hyvin monenlaisten kanssa toimeentuleva enkä tosiaan ärsyynny lähes tuntemattomista.
ainakaan lapseni lto ei tunnu pitävän minusta, eikä sitä pahemmin peittele. En ole mikään vaativa vanhempi, odotan päiväkodilta lähinnä vain että lapseni on päivä toisensa jälkeen noudettavissa kotiin ehjänä. Niin ja en halua että häntä pakotetaan syömään.
ainakaan lapseni lto ei tunnu pitävän minusta, eikä sitä pahemmin peittele. En ole mikään vaativa vanhempi, odotan päiväkodilta lähinnä vain että lapseni on päivä toisensa jälkeen noudettavissa kotiin ehjänä. Niin ja en halua että häntä pakotetaan syömään.
ovat kuin olisin ilmaa. Ihmettelen mikä niillä vaivaa? Ja olen siis perus, aika hiljainen, en tyrkky ja normaalinnäköinen hlö. :)ainakin omasta mielestäni:)
Perheemme on myös tavallinen okt perhe. lapset tavallisia. ei pitäisi olla mitään, mutta joillakin näkee ilmeestä etteivät halua päivää sanoa.
Olenkin päätynyt siihen, että heillä on itsensä kanssa vain vaikeaa...
Näitä on siis kolme tapausta. viimeisen kymmenen vuodn aikana. Ja sen aistii hyvin selvästi.
En ole mikään helppo ihminen. En itse pidä suurimmasta osasta ihmisiä, yritän tosin peittää sen parhaani mukaan. Olen vaativa ja tiukkis, eikä minusta helposti pidetä.
Aikoinaan yksi nainen oli ihastunut ystävääni (mies) joka on minulle siis vain ystävä, muuta en voisi hänestä kuvitellakaan sekä päinvastoin. Hän osoitti teoillaan ja puheillaan aivan selvästi ettei pidä minusta, arvosteli poikaystävääni minulle (oli vuosia aiemmin ollut jotain juttua myös poikaystäväni kanssa). Kaikkein selvin ele oli kun istuin ystäväni (mies) vieressä lattialla eräissä kotibileissä ja juttelimme niitä näitä niin tämä nainen tulee ja astuu käteni päälle koko painollaan ja katsoi vaan silmiin ääretön inho minua kohtaan kasvoillaan. Ei pyytänyt anteeksi vaan jatkoi normaalisti muiden kanssa keskustelua.
Nyt vuosia myöhemmin olen edelleen poikaystäväni kanssa ja meillä on lapsikin. Hän myös naimisissa eri miehen kanssa kun silloisen ihastuksensa ja heillä kaksi lasta.
Nykyään on niin mielin kielin kun harvoin kohdataan (kerran vuodessa) ja toki olen itse kohteliaasti tervehtinyt mutta en ole mennyt siihen mielistelyyn mukaan. Että tämmöstä.
Joskus sitä vain vaistoaa ihmisestä että hänen arvonsa ovat eri maailmankaikkeudsta kuin omat. Joskus kyse on taas vain siitä että sen toisen ihmisen ulkomuoto ja olemus eivät vain miellytä.
Eikä siinä mitään. Kaikista ihmisistä nyt ei vain voi tykätä, mutta kaikkien kanssa olisi tultava toimeen. Niinkin ärsyttävä kuin tuo sanonta on, niin paikkaansahan se pitää.
Ja ainahan sitä voi valita sen ihmisen välttelyn, josta ei pidä.
Monet tyypit, jotka eivät tunnu tykkäävän minusta, enkä minä heistä, ovat taustaltaan savolaisia. Eivät vain mitenkään blendaa eteläpohjalaisten kanssa.
Pärjään kyllä ilmankin:)
vaikken edes puhuisi hänen kanssaan. Olen tosi herkkä lukemaan sanattomia viestejä, jotenkin se yhteisvaikutelma tulee katseesta, eleistä, olemuksesta ja puhetyylistä.
Kyllä, luen aika hyvin näitä viboja, joita jokainen tahtomattaan lähettää. Lähetän niitä myös itse, varsinkin niille joista en pidä, ihan tahtomattani ja sen enempää yrittämättä.
Ei kaikista tarvi pitää mutta kaikkien kanssa on tultava toimeen - hyvä sanonta
Väkisinkin sitä törmää niihin joista ei pidä tai jotka ei pidä sinusta.
Mutta tärkeintä on ettei yritä väkisin miellyttää ketään. Aina sitä joku löytyy joka ei sinusta pidä vaikka yrittäisit olla millainen tahansa.
Jotenkin hän katsoo minua aina sellainen ivahymy naamallaan. (jos edessä on toinen asiakas kassalla niin ilme on ihan toisenlainen) Olen kyllä melko hipin näköinen pitkässä hameessani ja hiuksissani ja hän on taas aivan erilainen semmoinen 25-vuotias lyhyt hiuksinen ja aika tukeva täti-ihmisen näköinen olento. Voi vaan olla ennakkoluuloja puolin jos toisin. Vaikka ei mulla mitään tätilookkia vastaan ole! Antaa kaikkien kukkien kukkia :)
Eikä hän mitenkään salannut sitä, että ei minusta pitänyt.