Taas on suoraselkäinen persu tempaissut
Ja tyhmät uskoo persujen puheet....
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012091916092491_uu.shtml
Politiikkaa perhepiirissä
Perussuomalaisten pomon kaksi perhepiirin jäsentä toimivat puolueen eduskunta-avustajina.
Perussuomalaiset - varsinkin puolueen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Pirkko Ruohonen-Lerner - on julkisuudessa vastustanut tiukasti poliittisia sisäpiiriverkostoja ja poliittisia virkanimityksiä.
Kesäkuussa Ruohonen-Lerner jätti lakialoitteen poliittisten virkanimitysten kieltämisestä, elokuussa hän kritisoi voimakkaasti hyvä veli -verkostoja ja syyskuussa hän haukkui sisäministeri Päivi Räsänen (kd), kun tämä oli valinnut entisen puoluetoverinsa omaksi kansliapäällikökseen.
Ruohonen-Lernerillä on kuitenkin eduskunnassa työtovereina kaksi oman perhepiirin jäsentä.
Kommentit (54)
Ruohonen-Lernerin omat avustajat eivät ole hänelle sukua. Ruohonen-Lernerin poika on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja toimii toisen perussuomalaisen eduskunta-avustajana. Jokainen kansanedustaja valitsee oman avustajansa, joten Ruohonen-Lerner ei ole valinnut häntä tehtävään. Ruohonen-Lernerin pojan tyttöystävä, joka on hallintotieteiden maisteri ja teologian ylioppilas toimii myös erään perussuomalaisen avustajana eduskunnassa.
kannattamani puolueen johtohahmo olisi palkannut edustajiksi sukulaisiaan usempia kappaleita, mulla ei olisi mitään vaikeuksia sanoa että jaahas, ja vaihtoon menee. Mutta minäpä en olekaan uskossa. Enkä todellakaan keksisi puoluesteluja netissä moiselle toiminnalle.
kannattamani puolueen johtohahmo olisi palkannut edustajiksi sukulaisiaan usempia kappaleita, mulla ei olisi mitään vaikeuksia sanoa että jaahas, ja vaihtoon menee. Mutta minäpä en olekaan uskossa. Enkä todellakaan keksisi puoluesteluja netissä moiselle toiminnalle.
–?Minulla ei ole mitään roolia muiden kuin oman avustajani palkkaamisessa, porvoolainen painottaa.
Eduskunta-avustajilla ei ole pätevyysvaatimuksia, mutta kansanedustajilla on omia kriteerejään. Pirkko Ruohonen-Lerner sanoo löytäneensä avustajia hyvin Helsingin yliopiston rekrytointipalvelun kautta ja Kluuvin työvoimatoimiston kautta.
–?Tiedän, että monet muutkin edustajat ovat toimineet tällä tavalla. Edellytän avustajapaikan hakijalta mielellään korkeakoulututkintoa, mutta kaikkein tärkeintä on se, että avustaja on luotettava, kansanedustaja toteaa.
Ruohonen-Lerner tietää, että eduskunnassa tehdään paljon virkanimityksiä puolueen jäsenkirjan perusteella. Kuinka yleistä on sukulaisten suosiminen?
–?En tiedä, suositaanko eduskunnassa sukulaisia virkavalinnoissa. Minä en ole palkannut mihinkään tehtävään sukulaisia. Toisaalta en ole yrittänyt estääkään heidän palkkaamistaan, Ruohonen-Lerner sanoo.
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/143900-ruohonen-lernerin-poika-ja-taman…
että mulla on ollut se käsitys että Ruohonen-Lerner on yksi niistä äärimmäisen harvoista älykkäistä, asiallisista ja kunniallisista persuista.
tehnyt uransa jahtaamalla "rötösherroja" Porvoossa. Samaa asiaa pyörittämällä päässyt eduskuntaan. Kun Porvoo on vapautettu, niin siirrytty puhdistamaan poliittisia käytäntöjä valtakunnan tasolle.
Mutta kun kyseessä on R-L, niin hänellä kyse ei ole nepotismista vaan että ansioilla ne sukulaiset ovat päässeet virkoihin.
Sattuiko kukaan katsomaan A-studion keskustalua, jossa R-L oli levy päällä ja vastaus joka kysymykseen oli toinen seuraavista. Ensimmäinen vastaus oli, että on niin väärin, että Suomen rahoja menee Etelä-Eurooppaan. Ja toinen oli, että kunnissa on henkilöstöasioissa korruptiota ja poliittiset virkanimitykset ovat väärin. Kuntien asioihin pitää saada avoimuttta ja nimityksiin pelkän ammattitaidon perusteella.
Niin, älä elä niin kuin minä elän vaan niin kuin minä opetan, on persujen motto. :D
että mulla on ollut se käsitys että Ruohonen-Lerner on yksi niistä äärimmäisen harvoista älykkäistä, asiallisista ja kunniallisista persuista.
tehnyt uransa jahtaamalla "rötösherroja" Porvoossa. Samaa asiaa pyörittämällä päässyt eduskuntaan. Kun Porvoo on vapautettu, niin siirrytty puhdistamaan poliittisia käytäntöjä valtakunnan tasolle. Mutta kun kyseessä on R-L, niin hänellä kyse ei ole nepotismista vaan että ansioilla ne sukulaiset ovat päässeet virkoihin. Sattuiko kukaan katsomaan A-studion keskustalua, jossa R-L oli levy päällä ja vastaus joka kysymykseen oli toinen seuraavista. Ensimmäinen vastaus oli, että on niin väärin, että Suomen rahoja menee Etelä-Eurooppaan. Ja toinen oli, että kunnissa on henkilöstöasioissa korruptiota ja poliittiset virkanimitykset ovat väärin. Kuntien asioihin pitää saada avoimuttta ja nimityksiin pelkän ammattitaidon perusteella. Niin, älä elä niin kuin minä elän vaan niin kuin minä opetan, on persujen motto. :D
Mitäs se R-L on tehnyt toisin kuin opettanut? Montakos virkanimitystä hän on tehnyt poliittisin perustein? Montako sukulaista on palkannut?
tehnyt uransa jahtaamalla "rötösherroja" Porvoossa. Samaa asiaa pyörittämällä päässyt eduskuntaan. Kun Porvoo on vapautettu, niin siirrytty puhdistamaan poliittisia käytäntöjä valtakunnan tasolle. Mutta kun kyseessä on R-L, niin hänellä kyse ei ole nepotismista vaan että ansioilla ne sukulaiset ovat päässeet virkoihin. Sattuiko kukaan katsomaan A-studion keskustalua, jossa R-L oli levy päällä ja vastaus joka kysymykseen oli toinen seuraavista. Ensimmäinen vastaus oli, että on niin väärin, että Suomen rahoja menee Etelä-Eurooppaan. Ja toinen oli, että kunnissa on henkilöstöasioissa korruptiota ja poliittiset virkanimitykset ovat väärin. Kuntien asioihin pitää saada avoimuttta ja nimityksiin pelkän ammattitaidon perusteella. Niin, älä elä niin kuin minä elän vaan niin kuin minä opetan, on persujen motto. :D
Mitäs se R-L on tehnyt toisin kuin opettanut? Montakos virkanimitystä hän on tehnyt poliittisin perustein? Montako sukulaista on palkannut?
Kahta varmaa ei lasketa. No persulogiikka on persulogiikkaa.
on todella paljon enemmän kyllä tehnyt näitä "virkanimityksiä" hyvä-veli sullemulle -tyyliin.
Kyllä tällainen avustajan valinta on todellakin eri juttu kuin virkamieheksi nimitys.
Todellakin tarkoitushakuista mollaamista. Kilpailevat puolueet asialla taas.
Kahta varmaa ei lasketa. No persulogiikka on persulogiikkaa.
Kannattaisi varmaan lukea edellisiä postauksia ja linkitettyjä uutisia, niin olisi käynyt selväksi ettei R-L ole palkannut yhtään sukulaistaan mihinkään tehtävään.
Ainakin kaksi rouva nuhteettoman sukulaista jo rekrytoitu persuryhmään.
"Ruohonen-Lernerin poika ja tämän tyttöystävä ovat eduskunta-avustajia".
Onko R-L eronnut, kun mies ei ole saanut palkkiovirkaa eduskuntaryhmästä?
Vai onko tämä samanlainen yksityisasia kuin kansanedustejien ja heidän puolisoidensa kuuluminen vaarallisiin rikollisliigoihin.
Ainakin kaksi rouva nuhteettoman sukulaista jo rekrytoitu persuryhmään.
"Ruohonen-Lernerin poika ja tämän tyttöystävä ovat eduskunta-avustajia".
Onko R-L eronnut, kun mies ei ole saanut palkkiovirkaa eduskuntaryhmästä?
Vai onko tämä samanlainen yksityisasia kuin kansanedustejien ja heidän puolisoidensa kuuluminen vaarallisiin rikollisliigoihin.
Kansanedustajat henkilökohtaisesti palkkaavat avustajansa. R-L löysi omansa jonkin työkkärin kautta, eikä ole sukulainen. Jotkut toiset kansanedustajat ovat palkanneet R-L:n KTM pojan ja hänen VTM tyttöystävänsä. Puoleet eivät siis palkkaa avustajia, eikä R-L:llä ole ollut mitään tekemistä näiden kahden rekrytoinnin kanssa. Eikö sen olisi pitänyt selvitä jo Hirvisaaren avustajajupakassa, ettei puolue palkkaa tai voi erottaa avustajia, vaan kansanedustajat vain henkilökohtaisesti.
persut ei ole yhtään se parempia kuin muutkaan, päinvastoin. Ja silti te kannattajat annatte viedä itseänne kuin pässiä narusta.
Toinen asia on se, että jokin ihmisryhmä ei muutu kaikkien alojen parhaaksi asiantuntijaksi ja parhaiden ratkaisujen tekijäksi vain päättämällä niin. Että hei, me päätetään että me ollaan parhaita ja "pelastetaan" Suomi! Halleluja! Se vaatii älyä, ammattitaitoa ja kokemusta. Pitää olla pikkusen yksinkertainen, ettei tätä ymmärrä.
Perussuomalaisten kannattajilta on jäänyt huomaamatta, että heidän valitsemansa kansanedustajat ovat nyt sitä täsmälleen samaa poliittista valtaeliittiä, jota vastustamaan heidät valittiin. Eduskunta tekee kaltaisekseen.
Sinusta on sama asia, että kansanedustajan avustaja on valittu puoluepoliittisin perustein kuin jos valtion virkamies valitaan siten? Haloo, tottakai puoleen avustajilla pitää olla puoleen arvot hallussa. Vai meinaatteko, että esimerkiksi puoleen puheenjohtajatkin pitäisi valita kaikille avoimella haulla ilman, että henkilö kannattaa edes puoleen ideologiaa? Kyllä nyt taas yritetään persuista löytää vikaa vaikka väkisin ihan naurettavin perustein.
Noh, eihän se ole tyhmä joka myy, vaan se on tyhmä joka ostaa.
Noh, eihän se ole tyhmä joka myy, vaan se on tyhmä joka ostaa.
Selitätkö nyt vielä rautalangasta miten onnistuis esim. sellainen tilanne, jossa vihreän kansanedustajan olisi pakko ottaa perussuomalaisia kannattava henkilö eduskunta-avustajakseen? Eduskunta-avustajat kirjotitavat mm. kansanedustajien puheita. Ei sellainen henkilö voi olla täysin eri linjoilla kuin työnantajansa. Voisi tulla aika mielenkiintoista.
Valtion virkamiehet puolestaan työskentelevät Suomen valtiolle, eivätkä jollekin tietylle puoleelle. Siksi heidän kohdallaan tilanne on täysin eri.
löytää viiden miljoonan kansasta toista persua, kun pitää Ruohonen-Lernerin lähipiiri repiä korkean statuksen työpaikkaan, varmaan on palkkakin oikein mukava ja tulevaisuudennäkymät. Että hyvä tuuri on näillä Pirkon lähipiiriläisillä käynyt, kun he juuri soveltuvat parhaiten eduskunta-avustajiksi eikä ketään muuta ole mahdollista siihen hommaan löytää.
vs. puheet että tämän ketjun puolustelijat ovat surkuhupaisuuden huippu! Ja viimeistään tämä puolustelija todistaa, ettei persuilla ja muilla puoluella ole kerrassaan mitään eroa.
löytää viiden miljoonan kansasta toista persua, kun pitää Ruohonen-Lernerin lähipiiri repiä korkean statuksen työpaikkaan, varmaan on palkkakin oikein mukava ja tulevaisuudennäkymät. Että hyvä tuuri on näillä Pirkon lähipiiriläisillä käynyt, kun he juuri soveltuvat parhaiten eduskunta-avustajiksi eikä ketään muuta ole mahdollista siihen hommaan löytää.
Eduskunta-avustajat tienaavat vähän päälle 2000 euroa. Yleensä eduskunta-avustajat tienaisivat muissa hommissa enemmän, mutta niihin menee henkilöt jotka suunnittelevat poliittista uraa (eivät ole esim. itse päässeet vielä kansanedustajaksi). Ei siihen hommaan yleensä palkan takia kukaan ryhdy. Eduskunta-avustajan virka ei todellakaan ole mikään lotto-voitto tai palkintovirka itsessään, toisin kuin esimerkiksi veikkauksen hallituksen jäsenyys, johon Paavo Arhinmäki hommasi entisen eduskunta-avustajansa Jussi SAramon ilman minkäänlaista pätevyyttä. http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/98358-jussi-saramo-valittiin-vei…
Ei olekaan, vaan että avustajiksi otettaisiin henkilöitä muin kuin ideologisin perustein. Sellaisat ei ole pahimmatkaan persuvihaajat ehdottaneet ettei kansa ei saisi äänestää oman ideologiansa mukaisia edustajia. Ihan kaikki puoleet valitsevat eduskunta-avustajansa samoin perustein, joihin kuuluu se että henkilö on sopiva juuri kyseiselle edustajalle. Persujen ja muiden ero on siinä, että virkamiesnimityksissä ja valtion yritysten hallitusnimityksissä persujen mielestä täytyisi olla perusteena aina vain pätevyys eikä puoluekirja, koska itse tehtävän hoitaminen ei ole sidonnainen, tai ei pitäisi olla, puoleen ideologian ajamiseen vaan Suomen kansan edun ajamiseen. Tämä tuntuu jostakin syystä montaa av:laistakin suututtavan.