Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivottavasti tää ei nyt suututa ketään...

Vierailija
19.09.2012 |

Mut olen ihmetellyt, miten ihmiset kehtaa myydä äitiyspakkauksen vaatteita? Toki myydäänhän muitakin ilmaiseksi (lahjana) saatua. mut noista pakkauksen vaatteista nyt ainakin tietää, ettei niist ole maksettu. Onko tää vaan mun päässä tää ajatus? Ite annoin ne ilmaiseksi pois, tosin annoin paljon muutakin. Ja raha ois tullu tarpeeseen, mut en kehdannu niistä rahaa ottaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen olisi voinut ottaa rahanakin, ja jos perhe rahan tarpeessa ja toinen vaatteen tarpeessa, kirpparimyynti on oikein hyvä juttu.

Vierailija
2/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pakkauksen ja alennusaltaasta jotain perusvaatetta, niin saako myydä?

Itse en ole koskaan kirpparille mitään vienyt.

Et sillä on merkitystä et muut voi tietää ettei niistä ole maksettu mitään ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmainen vastaanottajalle. Eli siis äitiyspakkauksen saa lahjana, vastikkeetta. Mikä siinä on väärin teidän mielestä?

Vierailija
4/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut olen ihmetellyt, miten ihmiset kehtaa myydä äitiyspakkauksen vaatteita? Toki myydäänhän muitakin ilmaiseksi (lahjana) saatua. mut noista pakkauksen vaatteista nyt ainakin tietää, ettei niist ole maksettu. Onko tää vaan mun päässä tää ajatus? Ite annoin ne ilmaiseksi pois, tosin annoin paljon muutakin. Ja raha ois tullu tarpeeseen, mut en kehdannu niistä rahaa ottaa.

Mitäs tuumaat, kun joku ottaa äitiyspakkauksen rahana ja sit sinä annat sille ilmaiseksi ne omat pakkauksen tuotteet, niin hänhänsai kaksinverroin.

En tarkoita etteikö lahjoitusta voisi tehdä, mutta suhteuta tavarat tuohon malliin, niin ymmärrät.

Minä oon myynyt, mutten mitään älytöntä hintaa oo pyytäny. En ole edes miettiny mitä myyn, vaan lappu kylkeen ja sillä selvä. Itse olen myös ostanut joitain tietämättä että ovat pakkauksen tuotteita. En ole neljästä lapsesta ottanut kuin esikoiselle pakkauksen, koska en pidä niistä kaikista jutuista kuitenkaan.

Vierailija
5/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äitiyspakkaus ilmainen ole, sehän on sinun sosiaaliavustuksesi, sinun tuloasi. Sen voi ottaa myös rahana. Jos sillä rahalla olisit ostanut vauvanvaatteita, niin nekinkö pitäisi antaa ilmaiseksi eteenpäin.

Tuolla logiikalla työttömyskorvauksella hankittuja tavaroitakaan ei saisi myydä, se rahahan on saatu ilmaiseksi sossusta.

Vierailija
6/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kustannetaan verorahoilla.

Itse en niitä pakkauksia ole kertaakaan ottanut, sillä vauvanvaatteita on kiva päästä valitsemaan itse. Sillä 140 €:lla saa aika paljon kivoja oman maun mukaisia vauvanvaatteita.

Nämä vaatteet myin kirpparilla sitten kun jäivät pieneksi. En edes miettinyt missään vaiheessa että se olisi jotenkin arveluttavaa.

Vierailija
7/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmainen vastaanottajalle. Eli siis äitiyspakkauksen saa lahjana, vastikkeetta. Mikä siinä on väärin teidän mielestä?

maksaahan se äitiyspakkauksen saajakin veroja ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin.

Vierailija
8/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sitten ota maksua mistään vaatteista, mitä olet ostanut kotihoidon tuella, äitiysrahalla, lapsilisällä jne.

En suuttunut, huvituin korkeentaan. Äitiyspakkaus on lapsiperheille tarkoitettua sosiaalietuutta, kuten ovat edellä mainitsematkin etuudet.

Vierailija
9/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on ihan ok myydä lastenvaatteet kirpparilla. Mulla ei ole tällä hetkellä tuttuja jolle niitä voisin antaa, joten varmasti myyn mitä saan vaan myytyä. Yhdelle tutulle annoin ihan alkukuukausien vauvanvaatteita kun omalle oli ne juuri jääneet pieneksi, ja yhdelle ystävälle lähetin postissa..... Mutta joo, minusta siinä ei ole mitään hävettävää, että haluaa myydä lastenvaatteensa. Olen hoitovapaalla, joten olisi kiva saada jotain rahaakin noista mitä jää pieneksi. Olen niin paljon rahaa laittanut lastenvaatteisiin viimeisen kolmen vuoden aikana, etten halua kaikkea ilmatteeksi antaa. Äippäpakkauksen haalarista tuskin voi paljoa pyytää, mutta minusta ne on vaatetta siinä missä muutkin, turhaa jeesustelus että ne pitäisi ilmaiseksi antaa...! Itse ainakin voisin ostaa hyväkuntoisen äippäpakkaushaalarin esim. 8-10eurolla jos olis tarvetta.

Vierailija
10/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkauksen vaatteita voi kyllä yrittää myydä, näin halutessaan! Itse en tosin niitä ole myynyt/myymässä, mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan... ;)

Ja jokuhan voi ottaa äitiysavustuksen rahana, ja jäädä harmittelemaan, kun pakkauksesta löytyisikin pari mieleistä vaatetta, haluten silloin ostaa nämä itselleen.

Mielestäni on hyvä, että myyjiäkin löytyy.

Vierailija
11/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita ja siinä samassa meni useamman vuoden takaiset (tosin käyttämättömät) pakkauksenkin haalarit. Olisin antanut vaatteita pois, mutta kukaan ystävistäni ei ole raskaana tai juuri synnyttäneenä. En vain raaski heittää sekajätteen mukana vaatetta roskiin ja UFFia en periaatteesta kannata, joten vein nämä myös kirpparille.

Toppapuku 3 €, ohuempi puku 2 €, joten ei nuo nyt ihan ryöstöhintoja ole.

Vierailija
12/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muuten kävivät kaupaksi. Toki myin ne halvalla.

Vierailija
13/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku äp:n tuote voi olla hyvinkin haluttava ja haluttava=rahanarvoinen.

Jollain voi olla kiva vanha ä-pakkauksen makuupussi ja sitten tulee kaksoset ja haluaisi samanlaisen vanhan ostaa, ymmärrän hyvin että äp-tuotteet olisivat haluttavia ja niistä myös maksaisin.

Vierailija
14/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin pakkauksesta periaatteessa 140e eli sen rahan minkä olisin saanut jos en olisi ottanut pakkausta. Tai jos halaut, niin maksan sitä ja sinun pakkausta verojen muodossa.

Ihan samalla tavoin voin myydä pakkauksen ja sen sisällön kuin muutkin ostamani ja hankkimani tai lahjaksi saadut tavarat.

Vierailija
15/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppareilta. Oon ostanut 5 settiä eri vuosien college asuja. Ja ostin sen pyyhkeenkin, kun oma meni niin likaiseksi, ettei lähtenyt enää puhtaaksi. Ja kestovaippojakin oon ostanut.

En mä tiedä keneltä mä olisin niitä saanut jos niitä ei kirpparillaa sais myydä.

Vierailija
16/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhempasi huoria Tallinnan torilla, vai mistä olet oppinut täysin sekaisen ja rahaapalvovan maailmankuvasi? Jokainen esine on pakko myydä eteenpäin, mietit kaikesta aina mahdollisia voittoja? Olet oppurtunisti ihmissaastaa pahimmillaan, kas kun et laske että paljonko voisit tienata myymällä lapsesi sukunimiä Venäjän mafialle tai prostituoiduksi saamiselle sakille. Normaali ihminen ei edes ajattele asuoita samalta kannalta kuin sinä.

Vierailija
17/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka saat sen verorahoilla maksettuna niin kyllähän saat valita otatko rahana vai äitiyspakkauksena, eli periaatteessa maksat pakkauksesta sen verran kuin rahana olet saanut. Että miten niin et voisi pyytää rahaa niistä vaatteista, ihme idiootteja.

Vierailija
18/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi halvallahan noita on myynnissä. Tarjontaa on niin paljon. Itse olen niitä ostanut, myynyt ja lahjoittanut pois.

Mitä nyt yleensä lahjojen myyntiin tulee, niin itse ajattelen sen niin että jos ensin annan lahjaksi jonkun vauvan vaatteen ja se myöhemmin myydään eteenpäin, se siitä saatu roponen on edelleen verrattavissa lahjaan ja olen sen halunnut antaa. Yleensä toivon niille ihmisille pelkkää hyvää joille annan lahjoja, joten se että he saavat kirpparilta vähän korvausta turhiksi käyvistä vaatteista ja tavaroista on pelkästään hyvä juttu.

Vierailija
19/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta niille tekisi? Hyväkuntoisia ihan ok vaatteita. Toki näitä on paljon liikkeellä, joten arvo ei mikään suurensuuri ole.

Vierailija
20/27 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on hyviä vaatteita ja voin kyllä maksaa kirppari myyjälle vähän vaivanpalkkaa, että on tuonut ne myyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi