Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö pinaattilettujen kanssa voi tarjota puolukkahilloa ja perunamuusia?

Vierailija
18.09.2012 |

Mitä sitten pitäisi tarjota lisukkeena?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaattiletut tarjoiltiin hillon ja nakkien kanssa. Ja se oli melkein kaikkien lemppari! :D

Vierailija
22/34 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskaa sakkia, jos kukaan ei oikeasti nykyaikana tee mitään itse, vaan tarjoaa eineksiä mukuloille.

Tosiaan itsetehdyt pinaattiletut on NIIN paljon parempia ja kuten edellä mainittiinkin. Osan jauhoista voi korvata vaikka ruisjauhoilla.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskaa sakkia, jos kukaan ei oikeasti nykyaikana tee mitään itse, vaan tarjoaa eineksiä mukuloille.

Tosiaan itsetehdyt pinaattiletut on NIIN paljon parempia ja kuten edellä mainittiinkin. Osan jauhoista voi korvata vaikka ruisjauhoilla.

-ap-

Vierailija
24/34 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin perinteistähän se on noin niitä tarjota.

Itse oon kyllä niitä harvinaisia vegetaristeja jotka eivät saa alas pinaattilettua sitten millään lisukkeilla, mautonta moskaa (myös itse tehtynä). Pinaatista muuten tykkään kyllä, ja myös makeista letuista, mutta nämä pinaatti-, porkkana- tms letut joita usein kasvisruokana tarjotaan on mulle sitä kauhukasvisruokaa. Ehkä osasyy siihen on että niitä tuil kouluaikana syötyä ihan liikaa.

Vierailija
25/34 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pinaattiletut ovat aina olleet "lisuke" eli meillä lisäksi on jotain lihaa, useimmiten nakkeja tai lihapullia. Koulussa kuulema tarjoillaan perunamuusin kanssa.

Vierailija
26/34 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaina, mutta meillä se on sellainen viikonlopun vapaapäivän runsaampi iltapala, jolloin on syöty vain kerran oikea lämmin ruoka.

Syödään siis makeiden hillojen ja sokerin kanssa. Käytän luomuaineita, joskus olen lisännyt hiukan tavallista ruisjauhoa osaksi jauhoja. Tähän ohjeeseen tulee myös sulaa voita taikinaan.

Surku niitä ihmisiä, jotka ajattelee, että pinaattilättyjäkin voi saada vain eineksenä :(

Vierailija
27/34 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai omenasta juustohöylällä tehtyjen omenasuikaleiden kanssa. sopii paljon puolukkahilloa paremmin, mutta makuasia tietysti.

Vierailija
28/34 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää tarkkaa, kun ei ikinä minulle kelvannut. Ainakin Makarooni-kinkku-herne -sekoite jossain majoneesin tapaisessa. Italiansalaatintyylinen. Koulunkeittäjä itse miksasi. Ja siis koulussa on aina eines-versiota ja kotona äiti tehnyt itse nokkos- ja pinaattiletut tavallisesti. Kuitenkin ne einesletut kun oli ala-aste herkku ja helppo sen ikäisen itse lämmittää mikrossa, niin on niitäkin kotona syöty kun keskenään jäätiin.

Vierailija
29/34 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät letut hillolla (ei tosin puolukkaa koska en siitä tykkää) tai sitten juustoa päälle. Koulussa oli jotain ei makeaa sekamarjahilloa, joka oli just hyvä lisuke.

Perunamuusi on hyvä lisä mutta vaatii melkein sitten jonkin kastikkeen siihen kanssa.

Vierailija
30/34 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin syödään pinaattiletut perinteisesti kermavaahdon ja ketsupin kanssa. 

Vierailija
31/34 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan aina syöty majoneesin, kapristen ja tuoreiden mansikoiden kera!

Vierailija
32/34 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jotain ihme sääntöjä. Ei ole olemassa mitään ruokasääntöjä. Senkus lappaat vaikka mämmiä siihen lettujen kylkeen jos siltä tuntuu.

Vierailija
33/34 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pinaattiletut tarjoillaan aina salaatin ja kermaviilikastikkeen kanssa.

Ja salaattiin kinkkua (kunnon palvi tai ylikypsää kinkkua, ei mitään pitsasuikaleita), juustoa (Gouda), omenaa, Kurkkua, maustekurkkua, herneitä, maissia, tomaattia, paprikaa, avocadoa ja punasipulia. Ei siis lainkaan salaatinlehtiä.

Ja kermaviilikastike tuohon salaatin päälle ja itse tehdyt pinaattiletut kylkeen.

Tuo on meidän sekä aikuisten että lasten suosikki, kerran-pari kuukaudessa tehdään.

Vierailija
34/34 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe tykkää syödä pinaattilettuja kebabin ja vadelmahillon kanssa. Nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän