Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä miehen osoitteen kanssa?? Voiko olla kahta virallista osoitetta??

Vierailija
18.09.2012 |

Eli ies on töissä 450 km päässä kotoa ja käy kerran kuussa viikonlopun kotona.

Nyt miehen virallinen osoite on ollut täällä meidän luonamme ja kaikki posti tulee myös tänne ja tämä on tietenkin hänen kotinsa.

Nyt on muodostunut ongelmaksi se, että kun mies sairastaa, niin paikallinen terveyskeskus ei huoli häntä asiakkaaksi, koska virallinen osoite on täällä kotona ja käskevät sitten miehen lähteä tänne 450km päähän lääkäriin tai mennä yksityiselle.

Miehellä useampia kroonisia sairauksia ja käyntejä lääkärille tulee kuukausittain välillä tiuhempaankin. Alkaa käydä kukkaron päälle pahasti tuo yksityisellä käyminen ja työterveyshuolto ei tule kysymykseenäkään eikä lääkärikäynnit onnistu omalla paikkakunnalla, kun käy täällä vain viikonloppuisin.

Mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä? Voiko työpaikkakunnalle tehdä myös virallisen osoitteen, jotta voisi käyttää sen paikkakunna tk-palveluita??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tk:lla olisi kyllä velvollisuus ottaa miehesi potilaaksi. He laskuttavat sitten miehen kotikuntaa muualla saadusta hoidosta.

Me ainakin käydään kesämökkipaikkakunnan tk:ssa, koskaan ei ole ollut ongelmaa.

Vierailija
2/8 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pariin kertaan yrittänyt mennä paikalliseen TK:hon, mutta palvelu on ollut hyvin töykeää ja passitettu pois. On sanottu, että vain äärimmäisessä hädässä/ kiireellisessä päivystystilanteessa voidaan hoitaa sellä, muuten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pariin kertaan yrittänyt mennä paikalliseen TK:hon, mutta palvelu on ollut hyvin töykeää ja passitettu pois. On sanottu, että vain äärimmäisessä hädässä/ kiireellisessä päivystystilanteessa voidaan hoitaa sellä, muuten ei.

Nyt kannattaa kysyä tätä ihan kotipaikkakunnan tervkeskuksesta, ihan vaikka toimistosta. Luulen, että tietävät asian siellä paremmin ja osaavat neuvoa juuri teidän tapauksessanne oikean tavan toimia.

Vierailija
4/8 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin kirjoilla toisessa kaupungissa kuin missä asuin. Käytin neuvolapalveluja, ja kävin neuvolassa asuinpaikkakunnallani. Tämä paikkakunta sitten laskutti sitä kuntaa, missä olin kirjoilla. Tästä on jokin lakipykäläkin, asiakkaan oikeus saada hoitoa näissä ja näissä tilanteissa...

Mulla oli tuolloin myös 2 osoitetta. Virallinen eli se missä olin kirjoilla, ja rinnakkaisosoitteena se missä oikeasti asuin.

Vierailija
5/8 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näette kerran kuussa ja olette perhe?? Ohhoh..

Vierailija
6/8 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaa sinne tai sitten mies tänne. Ei ole tarkoitus jatkaa tätä tilannetta kovin pitkästi.

Pitäisi vaan saada nuo molempien työasiat järjestymään ja lasten koulut, hoitopaikat jne.

Ollaan vielä kahden paikkeilla, kummalle paikkakunnalle lopullisesti sitten muutetaan. Niin ja mekäydään lasten kanssa miehen työpaikkakunnalla myös vähintäänkin kerran kuussa.

Mutta ei tällaista tilannetta kyllä pitkään jaksa, se on tosi!

Vierailija
7/8 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteet ovat erilaisia ja kaikkemme teemme, että perhe saataisiin vihdoin taas saman osoitteen alle ihan oikeasti. Asiat ei aina vaan ole niin yksinkertaisia, varsinkin kun perheessä on monta jäsentä.

Vierailija
8/8 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole työpaikkaerveyskeskus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi