Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelalta tuli aiheeton selvityspyyntö, äitiysavustushakemukseni oli muka myöhässä

Vierailija
11.10.2012 |

Vaikka ihan ajoissa oli toimitettu yhdessä päivärahahakemuksen kanssa. Noh, mä saan varmaan nyt sen uuden pakkauksen kun käsittelevät kerran hakemusta vielä :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten et saa ollenkaan, kun Kela päättää olevansa oikeassa. Voit toki valittaa asiasta, mutta vauvasi ehtii täyttämään 2v ennen kuin asia on käsitelty loppuun valituselimissä. Ja silloinkin todennäköisesti vain todetaan, että Kela ei ole tehnyt virheitä.

Sinuna asennoituisin siihen, että veloitukseton äitiyspakkaus jäi saamatta. Toki sen voit ostaa edelleen. Sitä Kela ei estä.

Vierailija
2/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolestu, noin yksinkertainen hoituu ripeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolestu, noin yksinkertainen hoituu ripeästi.

Mistäs sinä sen tiedät? Onko tullut monesti eteen tilanteita, joissa olet joutunut kiistelemään Kelan kanssa kumpi teistä on oikeassa? Ja kuinka usein olet valittanut omasta mielestäsi virheellisistä päätelmistä/päätöksistä, joita Kela tehnyt? Ei ne asiat ripeästi hoidu ja lisäksi; ei Kela lähetä lisäselvityspyyntöä vedoten myöhästyneeseen hakemukseen, jos _heidän_ mielestään hakemus olisi tullut ajoissa. Eli todistustaakka ap:llä. Ja aika mahdoton sellainen.

Vierailija
4/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaan tuossa asiassa. Eli minullekin tuli aloituksen lukiessani ensimmäisenä mieleen, että voipi olla, ettei ap saa koko äitiysavustusta. Mutta good luck!

Vierailija
5/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsessään luki milloin hakemus on kelalle saapunut. Ja se oli 4 päivää ennen määräaikaa. Soitin sinne jo ja asia pitäisi olla ok.

Puhelimessa virkailija vähän ihmetteli että miksi tuollainen tullut, arveli että käsittelijä katsonut jonkun päivämäärän väärin. Mut säikähdin kyllä kun tuollainen postista tuli, odottelin jo pakkauksen saapumisilmoitusta.

Ap

Vierailija
6/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia virheellisiä selvityspyyntöjä tulee silloin tällöin.

Selvityspyynnössä Itsessään luki milloin hakemus on kelalle saapunut. Ja se oli 4 päivää ennen määräaikaa. Soitin sinne jo ja asia pitäisi olla ok.

Puhelimessa virkailija vähän ihmetteli että miksi tuollainen tullut, arveli että käsittelijä katsonut jonkun päivämäärän väärin. Mut säikähdin kyllä kun tuollainen postista tuli, odottelin jo pakkauksen saapumisilmoitusta.

Ap

Vierailija
7/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaavat asian vähin äänin ja nopeasti.

Olin itse äitiyslomallani töissä sunnuntaisin ja ihan varmuuden vuoksi vein heille todistuksen siitä, ettei asiaa tarvitsisi käsitellä.

Siis selvä todistus työnantajalta päivämäärineen työnteosta.

Viikon päästä jäätyi avustus ja sain lähes ilkikurillisen soiton, että työnantajani on toimittanut todistuksen Kelaan, että olen tehnytkin töitä ja nyt kyllä olen paha ihminen ja blaa, blaa, blaa.

Sanoin suoraan, että minähän sen teille itse toin, ettei tälläistä sekaannusta pääse syntymään!

Lisäsin, että kaikki päivät on sunnuntaipäiviä.

Tätihän ei uskonut, ja koska vuosi oli juuri vaihtunut, hän joutui kaivamaan jostakin edellisen vuoden kalenterin.

Tajuttuaan mokansa, tuli rahat tilille todella nopeasti.

Vierailija
8/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt on muutenkin vähän vastustanut tämä homma. En saanut neuvolasta sitä todistusta silloin kun olisi pitänyt, olivat unohtaneet sen. Sain sen myöhemmin kun aloin itse kysellä. Sitten odottelin saikkulappu postista kun lääkärin piti laittaa se, että saisin samalla vietyä ne töihin. Olikin laittanut suoraan kelalle. Ei mulle, vaikka tarvin sen töihin. Siksi jäi viimetippaan.

Ilmoitus töihin oli pahasti myöhässä kun en muistanut itse, että palkkatoimistoon piti ilmoittaa erikseen eikä riitä että pomolle vaan ilmoittaa. Olivat onneksi ymmärtäväisiä. Eli tässä on nyt kyllä vastustanut ihan kaikki, mutta jospa se paketti sieltä vielä kolahtaisi.

Ap

Vierailija
9/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain KELAlta samasta asiasta neljä (!) keskenään erilaista päätöstä, joista mikään ei kuitenkaan ollut oikein... Nämä "päätökset" siis tulivat postissa kaikki peräkkäisinä päivinä ennen kuin ehdin edes tehdä mitään oikaisupyyntöjä.

Soittaessani KELAan, virkailijan mielestä ongelma oli siinä, että "tietokone postittaa noita päätöksiä itsekseen" XD!

Selvityspyynnössä Itsessään luki milloin hakemus on kelalle saapunut. Ja se oli 4 päivää ennen määräaikaa. Soitin sinne jo ja asia pitäisi olla ok.

Ap

Vierailija
10/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain KELAlta samasta asiasta neljä (!) keskenään erilaista päätöstä, joista mikään ei kuitenkaan ollut oikein... Nämä "päätökset" siis tulivat postissa kaikki peräkkäisinä päivinä ennen kuin ehdin edes tehdä mitään oikaisupyyntöjä.

Soittaessani KELAan, virkailijan mielestä ongelma oli siinä, että "tietokone postittaa noita päätöksiä itsekseen" XD!

Ap

Sellasta onnenpyörää tuntuu olevan nuo päätösten lopputulokset..

Vierailija
11/11 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuillakin sanotaan ettei sunnuntai töitä tarvitse ilmoittaa joten taidat olla vähän tyhmä, ja arkisin jos työskentelee saa minipäivärahan jokatapauksessa... Ja vaikka hakemus olisi päivän myöhässä syy on selvitettävä sillä jos valitat muutoksenhakulautakuntaan saatetaan siellä ihmetellä miksei myöhästymisselvitystä ole pyydetty jne, ihme urpoja ihmisetkin on kun ei tajua, että kelassa tehdään lain mukaan kaikki... Ja toki varmaan inhimillisiä erehdyksiäkin sattuu...