Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihmetyttää Helsingin mollaaminen.

Vierailija
18.09.2012 |

Taas sukujuhlissa pienemmässä kaupungissa asuva mies alkoi paasaamaan mulle, Helsingissä asuvalle, kuinka Helsingissä on kaikki niin huonosti ja kuinka ihmiset on siellä vaan ahneita ja rahan perässä jne. Jos olisin puhunut vastaavaa tämän kaverin paikkakunnasta, olisi varmaan jo lätty lätissyt. Ainakin silloin olisin kamala snobi tms. Jotain alemmuudentuntoa tuo kai on, mutta ärsyttää. ja en edes hehkuttanut Heslsinkiä, joskaan en moittinutkaan. Tykkäänhän kuitenkin asua täällä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollaaminen on vain yksi tapa halveksia muita voidakseen tuntea itsensä paremmaksi. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
2/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä elää sen kanssa, että pienillä ihmisillä on pienet murheet mutta suuret pätemisen tarpeet. Anna tuollaisten juttujen mennä kuin vesi hanhen selästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaan toisen rakasta asuinpaikkakuntaa eikä ollenkaan ajatella, että se loukkaa toista.

Mä olen seurannut läheltä yhtä ihmistä, joka ajaa vain mersuilla, ei huoli muita automerkkejä. Ei tee siitä isoa asiaa, ei hehkuta autoaan tai mitään muuta. Silti älyttömän monet tulevat hänelle paasaamaan kuinka mersu on paska merkki, joka seisoo vain huollossa, siitä ei löydy vilkkua ollenkaan ja sellaisella ajavat vain idiootit.

Toiset ihmiset ovat katkeria omasta elämästään ja sitten mollaavat muita asioita ja muiden tekemistä valinnoista. Kai he tuntevat jotenkin olevansa parempi ihmisiä, kun pääsevät haukkumaan jotain.

Vierailija
4/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pieni katkeruus tästäkin ihmisestä välittyi. Ap

Vierailija
5/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vaan niin ollakseen ja suurin osa aina kyrpä otsassa kun ovat joutuneet pakkomuuttamaan johonkin neukkukuutioon työn perässä, loosereiden hommaa. Kyllä meilläkin aina nauretaan snadinpeeloille.

Vierailija
6/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun mollaaminen turkulaiselle. Oletko törmännyt sellaiseen? Ap

Vierailija
7/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vaan niin ollakseen ja suurin osa aina kyrpä otsassa kun ovat joutuneet pakkomuuttamaan johonkin neukkukuutioon työn perässä, loosereiden hommaa. Kyllä meilläkin aina nauretaan snadinpeeloille.

asuinpaikan perusteella muodostat ihmisestä käsityksen? Tunnetko toisia pilkkaamalla itsesi paremmaksi ihmiseksi?

Vierailija
8/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun täällä kun työkin on täällä. Ja inhoan sydämeni pohjasta! Etsin jatkuvasti uutta paikkaa muualta, en jää hetkeksikään kun sellainen löytyy!

Vierailija
9/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun täällä kun työkin on täällä. Ja inhoan sydämeni pohjasta! Etsin jatkuvasti uutta paikkaa muualta, en jää hetkeksikään kun sellainen löytyy!

kaikilla saa olla elämässään unelmmia ja tavoitteita, asioita joista pitää ja ei pidä. On kuitenkin eri asia esim. haukkua helsinkiläisiä noin yleensä kuin se, että itse haluaa asua muualla.

Mutta yleisesti, muualla maassa haukutaa pk-seutua ja pk-seudulla taas maalaisia. Maailmassa on paljon ihmisiä, joila on hirveä tarve todistaa olevansa muita parempia ja syiksi nyt haetaan mitä milloinkin.

Oscar.

Vierailija
10/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sekin taitaa olla vain kateutta. Helsinkiläiset mollaavat itse asiassa kaikkia muita ja olen tullut siihen tulokseen, että se on juurikin tuo työn perässä pakkomuuttaminen. Sitä perustellaan itselleen jotenkin ja aika nopeasti kunnon WT-termit alkaa kuulumaan puheesta tyyliin bönde, lande jne. Ihmiset ovat juurettomia ja vaikka tukiverkkoa ja helsinkiläisten kanssa on todella vaikea tutustua, esim yliopistossa helsinkiläiset pyörivät omissa kuppikunnissaan ja muut omassaan.

Vierailija
11/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun mollaaminen turkulaiselle. Oletko törmännyt sellaiseen? Ap

Myös tällä palstalla.

Onneksi eräs helsinkiläinen, johon työni kautta tutustuin, totesi, että "sähän olet ihan mukava, vaikka olet turkulainen". Johon minä, että montako turkulaista tunnet, ja oletko koskaan Turussa käynyt. Ei tuntenut muita, eikä ollut koskaan käynytkään.

Mutta alkuperäiseen kysymykseesi: Joillekin on vaan iso pala purtavaksi, että joku on päässyt pois pienistä piireistä suureen maailmaan. Mollaajaa harmittaa, ettei koskaan tullut itse lähdettyä ja kokeiltua.

Vierailija
12/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti haukkuu helsinkiläiset. Että silleen.

Vierailija
14/14 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka asun Espoossa, mutta toisaalta olen syntynt ja asunut pitkiä aikoja Helsingissä ja Vantaallakin kanssa ja pidän pk-seudun puolta näin yleisesti. Landepaukuila menee tietysti hyvin kun asumine ei ole niin kallista mutta muutenhan niillä on tylssää ja landella on pikkupaikkakunnilla nokkimisjärjestys josta ei pääse eroon millän. Helsingissä saa sentään itse valita seuransa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi