Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12 vuotta kotiäitinä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
18.09.2012 |

Juuri tuli täyteen 12 vuotta kotiäitiyttä. Kysy mitä haluat!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko mennä vielä töihin jossain vaiheessa? Onko sulla pieniä lapsia ja jos ei ole niin mitä teet päivisin?

Vierailija
2/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko mennä vielä töihin jossain vaiheessa? Onko sulla pieniä lapsia ja jos ei ole niin mitä teet päivisin?

Ihanaa kuulla äiditä, jolla on vieläkin pidempi kotiaika! Oon miettinyt tuota töihin menemistä, mutta jotenkin musta tuntuu etten olisi enää kovin kysyttyä työvoimaa - ainakaan omalla alallani. Siksi en oo oikein tosissani miettinyt sitä vaihtoehtoa. Meillä on iltatähti joka "työllistää" nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olen tässä nyt vähennellyt töitäni ja siirtynyt yhä enemmän kotirouvaksi.

Lapset 8 ja 10 ja haluan panostaa heihin kunnolla ennen teini-ikää ja aikuisuutta!

En viihdy työssäni. Mies sen sijaan rakastaa firmaansa ja työtään, joten minä hoidan nyt enemmän kotiasioita.

Vierailija
4/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei ole kyseessä uskonnollinen vakaumus. Mikä saa naisen tekemään lapsen toisen perään ja mitäs sitten kun ikä tulee vastaan ja tuttu käytäntö ei enää toimikaan?

Sittenkö työkkärin pompotettavana 20 vuotta, jonka jälkeen surkea eläke.

Vierailija
5/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia vain kaksi, työttömäksi en ole menossa ja eläkettä on kasassa noin 2600 euroa tähän mennessä.

3

Vierailija
6/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei ole kyseessä uskonnollinen vakaumus. Mikä saa naisen tekemään lapsen toisen perään ja mitäs sitten kun ikä tulee vastaan ja tuttu käytäntö ei enää toimikaan?

Sittenkö työkkärin pompotettavana 20 vuotta, jonka jälkeen surkea eläke.

Meillä kyse ei ole uskonnosta enkä kylläkään pidä itseäni synnytyksen ammattilaisenakaan :)) Lapsia on 4, koska olen aina halunnut ison perheen. Tosin minusta 4 lapsinen perhe ei vielä ole kovin suuri.

Työkkärin asiakkaana olen ollut joskus opiskelujen välissä ja siitä on aika kauan aikaa. Tuo on hyvä kysymys mitä teen sitten tulevaisuudessa ne 20 työvuotta. Opiskelelen ammatin ajan tasalle? Elämme miehen palkalla? Vaihdan kokonaan uuteen ammattiin? Sinänsä kiva tilanne, että mahdollisuuksia on paljon!

Vierailija
7/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut pitkään kotiäitinä, 13v ja lapsia kolme. Aion olla kotona ainakin siihen asti että kuopus menee kouluun. Eläkkeestä tosin olen huolissani, mulla on sitä tulossa tällä hetkellä 260e/kk :(. Ajattelin vielä lukea lähihoitajaksi että olisi varmasti töitä vaiika eläkeiässä jos tarvitsee lisäansioita. Toisaalta talo on maksettu eläkkeelle jäädessä ja sen arvo on nyt 350t (kukaan ei tiedä mikä arvo on silloin, tai ties vaikka tulis joku homeongelma ja purettu kokonaan) mutta mielellään ajattelen että sen voi vaikka sitten myydä ja elää niillä rahoilla.

Vierailija
8/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäättekö hyvin miehen palkalla? Oletteko joutuneet tinkimään jostain, kun sinä olet ollut pitkään kotona? (Paljon olette tietysti saaneetkin.)

Vierailija
9/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vastaa että pärjätään miehen palkalla joka on kieltämättä reilut tuplat siitä palkasta jota itse saisin (itse saisin alle 2000e/kk). Ei me ainakaan enempää kaivata. Meillä on omakotitalo, kaksi autoa yms. mitä todennäköisesti oli myös jos olisin töissä. Matkustelemme silloin kun mieli tekee, ehkä kerran vuodessa, joskus tiheämmin joskus harvemmin. Mutta pääosin meistä on ihan mukavaa lomailla vain kotioloissa. Tarpeeksi monta lomakohdetta on jo käyty läpi, jos matkustamme niin silloin mielummin isolla porukalla, mukaan ystäviä ja sukulaisia lapsineen. Silloinkin kyse on enemmänkin seurasta. Mikä sen ihanampaa kuin nähdä sukulaisia ja ystäviä kiireettä altaan reunalla lasten leikkiessä keskenään ilman kiirettä.

Emme ole muutenkaan erityisen materialisteja, mutta sen minkä ostamme mieluiten laadukasta ja tingimme määrästä. Autot on ostettu uusina, mutta ei ole mitään mersuja vaan tavallisia perheautoja.

Koen että ollaan aika onneekkaassa asemassa ettei tarvitse mistään tinkiä, mutta toisaalta siihenkin olisin valmis. Kauheasti ei tosin ole mistä voisi tinkiä. Matkustuksen voisi tietty karsia ainakin puoleen...

8

Vierailija
10/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten saan siivottua ym kun lapsikitisee ja kiipeilee joka paikkaan.ja miten saan sen nukkumaan yötputkeen.hän on 1v 4 kk.

Vierailija
11/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollet alkuvuodesta asti vain kotona. Lopetin käytännössä opinnot täysin, vaikka olinkin vielä kirjoilla yliopistolla. Kesäksi en saanut töitä, vaikka olisin halunnut. Nyt olen jäänyt äitiyslomalle, vauva ei ole vielä syntynyt, ja meinaan tukahtua tähän tylsyyteen. Ei mitään järkevää tekemistä. Jotenkin kaikki rytmi puuttuu. Tietysti varmaan vähän eri lasten kanssa, mutta silti?

Vierailija
12/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on niin erilaisia... Mä olen kotiäiti-tyyppiä ja salaa ajattelen että ura-äidit ja sellaiset jotka ei sovellu kotiäideiksi saisi jättää lapset tekemättä kokonaan. Maailma on jo nyt ylikansoitettu. Tehtäis vaan sen verran lapsia kun pystytään oikeasti huolehtimaan aikuisuuteen asti..

Vierailija
13/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kotiäiti-tyyppiä ja salaa ajattelen että ura-äidit ja sellaiset jotka ei sovellu kotiäideiksi saisi jättää lapset tekemättä kokonaan.

Joo, mä oon samaa mieltä! Uraisät ja koti-isyyteen soveltumattomat saisivat mun mielestä jättää lapset kokonaan tekemättä. Kyllä isienkin pitäisi miettiä, aikovatko he oikeasti huolehtia jälkikasvustaan aikuiseksi asti.

Vierailija
14/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan ollut töissä, mikä sun koulutus on?

Vierailija
15/15 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on niin erilaisia... Mä olen kotiäiti-tyyppiä ja salaa ajattelen että ura-äidit ja sellaiset jotka ei sovellu kotiäideiksi saisi jättää lapset tekemättä kokonaan. Maailma on jo nyt ylikansoitettu. Tehtäis vaan sen verran lapsia kun pystytään oikeasti huolehtimaan aikuisuuteen asti..

Näin se kotiäitiys sitten pehmentää pään. Tokihan teillä ei nosteta lapsilisiä, käytetä lapsia lääkärissä, laiteta niitä peruskouluun tai yhteiskunnan tukemiin harrastuksiin jne? Kun pitäähän niistä pystyä oikeasti huolehtimaan aikuisuuteen asti.

Ehkä olisi parempi jatkossakin ajatella ihan vain salaa, eikä avautua edes täällä vauvapalstalla? ;)