Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva koulu. Miten kouluissanne on käytännössä puututtu kiusaamiseen? Henkiseen ja sanalliseen.

Vierailija
17.09.2012 |

Onko kiva koulu-projektista ollut vastaavaa hyötyä?

Miten muutoin kouluissa on puututtu kiusaamiseen?

t. kiusatun lapsen kummi

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistavatpa opet ja vanhemmat vaikka minkälaista hyperkivakoulua.

Tuo hanke on muuten suurella rahalla polkaistu ja lähinnä tarkoitettu ko. suunnittelijoiden työllistämiseen, kuten niiiiiiiin moni projekti täällä armaassa Suomen maassamme.

Yritetty vientiin, mutta muualla tuolle lähinnä nauretaan.

Vierailija
2/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KiVa koulu on toiminut melko hyvin, tietenkään sekään ei voi estää kiusaamista 100%, mutta kiusaamistapausten selvittäminen "KiVa-tiimin" avulla on helpottunut ja selventänyt käytäntöä. Toimii myös jonkinlaisena pelotteena, koska kaikki tietävät, että tapaukset käsitellään perusteellisesti. Ihan konkreettisia esimerkkejä tiedän tästä, olen puhunut sekä lasten (omien + muiden) että toisten vanhempien ja opettajien kanssa näistä tapauksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummassakin kiva koulu.

Toisen koulun tyylistä tykkään, kotiin tulee infoa. Ja asioihin puututaan. hanakasti

Toisessa koulussa ei kerrota vanhemmille mitään. Lapselta sitten saanut tietoa ja lapsen kautta kuullut myös muiden kiusaamisesta ( lapsesi ei ole ollut kiusaaja) ja näistä olen sitten raportoinut kouluun.

Vierailija
4/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistavatpa opet ja vanhemmat vaikka minkälaista hyperkivakoulua.

Tuo hanke on muuten suurella rahalla polkaistu ja lähinnä tarkoitettu ko. suunnittelijoiden työllistämiseen, kuten niiiiiiiin moni projekti täällä armaassa Suomen maassamme.

Yritetty vientiin, mutta muualla tuolle lähinnä nauretaan.

Ei pidä paikkaansa. Mikä ihmeen väite tuo on?

http://www.doria.fi/handle/10024/77007

Vierailija
5/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lasteni koulu on KiVa-koulu.

Että se siitä sitten.

Helvettiin koko projekti...

Vierailija
6/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se siitä sitten.

Miten niin KiVa-kouluissa ei ole kiusaamista, kuka niin on väittänyt? KiVa on työkalu, mutta ei taikasauva, joka poistaa kiusaamisen. Sellaista taikakalua ei ole olemassakaan.

Vierailija
7/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo Kiva-koulu on joukko toimintaohjeita, joita koulut käyttää, KUN kiusaamista esiintyy.

Luulisi, että nuo toimintaohjeet olisivat jo kauan olleet itsestäänselvyys.

Huvittavaa on se, että luullaan noiden ohjeiden jotenkin vaikuttavan siihen, kiusaavatko lapset vai ei.

Jos rehtori megafonilla julistaa, että me ollaan nyt KiVa-koulu, mitä luulette lasten tuumaavan. So what?!

Anteeksi, tuhat kertaa anteeksi kyynisyyteni.

Vierailija
8/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo Kiva-koulu on joukko toimintaohjeita, joita koulut käyttää, KUN kiusaamista esiintyy.

Luulisi, että nuo toimintaohjeet olisivat jo kauan olleet itsestäänselvyys.

Huvittavaa on se, että luullaan noiden ohjeiden jotenkin vaikuttavan siihen, kiusaavatko lapset vai ei.

Jos rehtori megafonilla julistaa, että me ollaan nyt KiVa-koulu, mitä luulette lasten tuumaavan. So what?!

Anteeksi, tuhat kertaa anteeksi kyynisyyteni.

Olisiko sitten parempi, ettei toimintaohjeita olisi? Mikä on tapa olisi mielestäsi parempi?

Kouluissa tulee aina esiintymään kiusaamista. Se, miten ympäristö reagoi siihen, on ratkaisevassa asemassa kiusaamisen vähentämiseksi.

Jos koulun rehtori ei ole sisäistänyt sitä, miten KiVa-koulu toteutetaan, se on tietysti toinen juttu.

http://www.kivakoulu.fi/extranet/images/stories/kiva_koulun_laatusuosit…

Vierailija
9/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa koulussa ei kerrota vanhemmille mitään. Lapselta sitten saanut tietoa ja lapsen kautta kuullut myös muiden kiusaamisesta ( lapsesi ei ole ollut kiusaaja) ja näistä olen sitten raportoinut kouluun.

Onko samassa koulussa kuin minun lapseni? Ei mitään muuta tietoa ole tullut kuin se, mitä lapsi itse on kertonut. Oli ollut rehtorin puhuttelussa kiusaamiseen osallistujana, rehtori oli kysynyt, kertooko itse kotona. Kertoihan se, "en minä mutta pojat"-periaatteella.

Vierailija
10/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko samassa koulussa kuin minun lapseni? Ei mitään muuta tietoa ole tullut kuin se, mitä lapsi itse on kertonut. Oli ollut rehtorin puhuttelussa kiusaamiseen osallistujana, rehtori oli kysynyt, kertooko itse kotona. Kertoihan se, "en minä mutta pojat"-periaatteella.

Ehkei ollut mistään vakavasta tapauksesta kyse?

Vierailija
11/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otimme itse kouluun yhteyttä, että lastamme on kiusattu tai oikeastaan käyty käsiksi ja rehtori otti heti asian käsittelyyn ja kävimme lasten vanhempien kanssa yhdessä läpi asioita. Lopulta kävi niin että kiusaaja vaihtoi koulua. Syytä en tiedä miksi vaihtoi mutta ei haittaa meitä.

Vierailija
12/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. ja 4. luokalla. Vakavaa kiusaamista ei ole esiintynyt, KiVa toimii. Tietooni ei ole tullut kuin versossa käsiteltyä pientä kiusaa, joka aina selvitetty.

Vierailija
13/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. ja 4. luokalla. Vakavaa kiusaamista ei ole esiintynyt, KiVa toimii. Tietooni ei ole tullut kuin versossa käsiteltyä pientä kiusaa, joka aina selvitetty.

Vierailija
14/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se siitä sitten.

Miten niin KiVa-kouluissa ei ole kiusaamista, kuka niin on väittänyt? KiVa on työkalu, mutta ei taikasauva, joka poistaa kiusaamisen. Sellaista taikakalua ei ole olemassakaan.

mutta opettajien mukaan sitä ei voi olla koska koulu on Kiva-koulu, jossa ei kiusata. Mahtavaa logiikkaa ja antaa samalla oikeuden olla tekemättä yhtään mitään koulukiusaamiselle joka lähentelee suorastaan väkivaltaa...

Vierailija
15/15 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kun ihan jatkuvalla syötöllä nälvivät toisiaan, tönivät, näpistelelevät tavaroita ja juoksevat karkuun, laittavat nastoja tuolille, uhoavat yms yms. Tietty porukka ei osaa tehdä mitään muuta. Erota siitä nyt sitten koska kyseessä on kiusaaminen ja koska "normaali toiminta".

t yläkoulun opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme