Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ammateissa täyttyy nämä ehdot?

Vierailija
17.09.2012 |

Etsin siis itselleni uutta ammattia, ja tällaisen listan ehtoja olen ehtinyt kehittää:

1. Melko vapaat työajat, joko niin, että ovat viikosta toiseen samat, mutta itse säädeltävissä, tai vaihtoehtoisesti määriteltävissä päivittäin.

2. Hyvä tuntipalkka, niin että osa-aikaiselle työpanoksella saisi tienattua ainakin pari tonnia kuussa.

3. Työhön pitäisi voida kouluttautua kohtuullisen nopeasti, vuodessa tai parissa.

Puhelintyöhön en rupea, enkä mihinkään, mikä liittyy seksiin. Mainittakoon, että tuollaisia töitä on olemassa, itsellänikin on sellainen, mutta työaika ja palkka on vähän liian pienet, joten tarvitsen lisäideoita.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa vaan kuinka moni haluaisi lyhyellä koulutuksella hyväpalkkaisen työn, jossa saa itse vapaasti määrätä milloin on töissä! Keksi loistava yritysidea ja ryhdy yrittäjäksi, niin siinä se. Tai jonkun hyvän tuotteen myyntiedustajaksi.

Vierailija
2/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitavat kaikki olla vähän samanlaisia.

Jos oot fiksu niin kolmessa-neljässä vuodessa susta tulee juristi. Siinä noi kriteerit varmaan täyttyy.

Kiinteistövälittäjään sopisi muut, mutta oikeasti niitä työaikoja ei voi määritellä kokonaan itse ja palkkakin on vähän niin ja näin. Sama aika lailla muilla myyjillä ja konsusenteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet tarpeeksi fiksu, riittää 7 vuotta opiskelua.

Vierailija
4/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristina on varmasti liikaa hommaa ja stressiä, ja opinnotkin kestää liian kauan. Lääkärinä olemisessa samat viat.

Noita muita ehdotuksia on harkittukin, mutta lisää kaipaan vielä. Huomautan, että omaa työtäni ei vielä ole mainittu, eli kyllâ tällaisia ammatteja ihan oikeasti on.

ap

Vierailija
5/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajako olet nyt?

Vierailija
6/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa voi olla noiden rusinoiden poimiminen pullasta, niin kun haluaisi tehdä varmasti jokainen.

Vierailija
7/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuotekehitysinsinööri.

Koulutus kyllä kestää 4 vuotta, mutta mä eikä moni kollegagaan ole ikinä valmistunut.

Vierailija
8/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. DI

Vierailija
9/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennemmin humanisti luonnoltani - ikävä kyllä.

Toimittaja on yksi homma, jota olen miettinyt, mutta siinä pitäisi olla kamalasti juttuideoita, suhteita sun muuta, ja niitä mulla ei ole. Putkimieheksi en myöskään halua ruveta, oksentaisin jokaisen tukoksen aukaistuani.

Itse olen siis kouluttaja, ja edelleen kaipaan ideoita!

ap

Vierailija
10/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kääntäjä, mikäli saat itsesi mainostettua hyvin ja kielipäätä löytyy!

Vierailija
11/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kääntäminen ei myöskään sovi mulle. Olen sitä kokeillut, enkä ole tarpeeksi hyvä, vaikka puhun sujuvasti vierasta kieltä. Kääntämisestä ei sitäpaitsi makseta hyvin.

ap

Vierailija
12/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkömies, maalari, putkimies

Sitten on tietysti erilaiset konsultit tai myyntipäälliköt (joiden palkka on toki kiinni myynnistä)

Itsellä toteutuu kaikki ehdot ja enemmänkin kehittämispäällikkönä suurehkossa yrityksessä, mutta kouluja olen toki enemmänkin käynyt. Osalla ihan "merkonomin paperit"

Vierailija
13/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osa-aikaiselle työpanoksella saisi tienattua ainakin pari tonnia kuussa, niin luulisin että alan täytyy joko olla sellaista, jota voi tehdä iltaisin/viikonloppuisin, jotta saa isompaa palkkaa, tai ehkä jotain myyntiin liittyvää, jossa on tulospalkkaus.

Tai riippuu toki, mitä tarkoittaa osa-aikaisella työpanoksella, onko se 35 tuntia viikossa vai esim. 25 tuntia/vko

Vierailija
14/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit olevasi kouluttaja. Hinaa palkkaasi ylöspäin hankkimalla lisää opintoja tai ryhtymällä yrittäjäksi.

Vierailija
15/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

business-to-business hommat, niissä tienaa hyvin, työajan saa määrätä monissa paikoissa itse, se on se TULOS mikä ratkaisee ja itse sitten päätät miten sen tuloksen hommaat ja milloin. Hae esim it-talojen tai erilaisten pilvipalveluratkaisujen tai tietoverkkoratkaisujen myyntihommiin. Monesti voivat kouluttaa itse talon sisällä.

Myyntihommiin kovin moni ei halua, kaikki eivät siinä onnistu, mutta ne jotka onnistuu, tienaa hiton hyvin pienellä panoksella. Et tiedä ennkuin kokeilet, onko sinusta siihen.

Itse olen köyhälistö-akateeminen, mieletön työkuorma, paskamainen työ, 60h viikossa ja ylityö tietenkin palkatonta, rupupalkka. Ja olen siis itse etsiytymässä aktiivisesti myyntityöhön.

Vierailija
16/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen köyhälistö-akateeminen, mieletön työkuorma, paskamainen työ, 60h viikossa ja ylityö tietenkin palkatonta, rupupalkka. Ja olen siis itse etsiytymässä aktiivisesti myyntityöhön.

Kun aina ihmetyttää kun akateemiset, joilla töitä on vaikka muille jakaa, eivät muka tienaa. Nihinkin hommiin moni kuitenkin pyrkii.

Vierailija
17/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehittämispäällikkö voi olla osa-aikaisena? Mitä kehittelette? Millainen koulutus sinulla on, ts. mitä (eri) kouluja olet käynyt?

Olen itsekin käynyt kouluja, mutta nähtävästi aika turhia, kun työtä ei löydy riittävästi. Mitein nyt, miten voisin täydentää koulutustani, tai mille ihan uudelle alallle kannattaisi vaihtaa. Nuo ehdot ovat reunaehdot, joista en hevillä tingi.

Jos vielä jokin ehto pitäisi lisätä, se olisi, etten halua paljon vastuuta tai ainakaan sellaista vastuuta, jossa kiinni tärkeät asiat, kuten ihmisten turvallisuus, raha, tms.

ap

Vierailija
18/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa työaika, osa-aikaisuus mahdollinen, työhön kouluttautuu nopeasti.

Toinen vaihtoehto on metsuri-yrittäjä, erikoistuu pihapuihin.

Vierailija
19/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiomaan seiniä urakkahommina. Pääset jo puoliltapäivin kotiin ja pari-kolme tonnia tippuu kouraan kunhan olet ensin opetellut kuukauden, pari hommaa.

Plussaa: et tarvi koulutusta.

Miinusta: On ihan helvetin raskasta, likaista ja vaarallistakin.

Vierailija
20/23 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitä on kysytty minulta varmaan satoja kertoja (olen ammatinvalintapsykologi). Kerro jos löydät! Oma ammattisi vaatii melko pitkää koulutusta, joten se ei oikein käy esimerkiksi. Itse säädeltävät työajat ja hyvä palkka liittyvät yleensä korkeaan koulutustasoon ja jonkinlaiseen vastuuseen. Yrittäjänä siihen voi päästä, mutta vaatii hyvin liikeidean ja siinä on riskinsä. Myyntityössä voi lyhyellä koulutuksella tienata hyvin, jos luonne on oikeanlainen, se on harvalla.

Mutta ota huomioon se, että koska sinulla on jo aikaisempaa koulutusta, jokin korkeakoulutason tutkinto voi sinulle olla lyhyt, vaikka se alusta asti suoritettuna olisikin pitkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme